[Autoprob] Binnenkant van voorbanden versleten?

Fabiano

Ralf Fanclub
De hele binnenkant van me 2 voorbanden zijn dus versleten. Aan de buitenkant is het profiel nog gewoon goed en aan de binnenkant compleet versleten. Vandaar dat ik het ook zo laat op merk :rolleyes:

Ik dacht eerst aan uitlijnen maar het is bij alle 2 de banden, dus misschien iemand hier een id?

Woensdag ga ik namelijk ff sleutelen dan om te kijken of ik iets kan vinden.
't gaat om een fiesta '90 1.1 snel :p
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by b0em


Ik dacht eerst aan uitlijnen maar het is bij alle 2 de banden, dus misschien iemand hier een id?


BEIDE banden uitlijnen? Waarschijnlijk beetje teveel toespoor dus. Maar nogmaals zoals al gezegd enz...: uitlijnen:#
 
Ik ga het nog 1 keertje voor de zekerheid zeggen: uitlijnen.
Het kan ook zijn dat beide draag-armen krom zijn8P :p :p maar niet heus. Of je schokdempers zijn op, komt ook bijna nooit voor.
 
Ok uitlijnen it is :)

Arne ik vraag het je nog wel ff op msn want ze nummer heb ik nog niet in m'n nieuwe tellie staan.

Thnx peeps :)
 
uitlijnen maakt echt nix uit dan verzet je alleen maar de stuurstangen zodat je stuur banden mooi in 1 lijn staan en zodat je eventuele trillingen in het stuur verhelpt(tussen 80 en 120 vooral).

Als je binnekant harder slijt als de buitenkant betekent het (logisch) dat de binnekant meer onder druk staat en die druk komt erop doordat je draagarmen teveel hangen dus kijk ff alle fusekogels na en het punt waar je draagarm op het subframe komt want doordat die draagarm meer gaat hangen zullen je veerpoten ook scheef gaan staan en dus meer druk op de binnekant van je banden gaan geven lijkt mij.

da's mijn theorie :)

vriend van mij had hetzelfde probleem met z'n golf en dat was dus de draagarm die gewoon doorgezakt was.
Ik zelf had weer een een aparte versie ervan :D ik had een dikke groef door de hele band heen (renault 5) bleek de veerpootschaal doorgerot te zijn en de veer hing gewoon op de band (onder spanning) :S

succes verder ermee
 
Bij onregelmatig slijtende banden helpt uitlijnen in veel gevallen, maar, aan je slijtpatroon te zien, is je ophanging gewoon wat ingezakt :)

Wat je daar aan kan doen met je maar even bekijken...
 
Originally posted by #CARMA#
uitlijnen maakt echt nix uit dan verzet je alleen maar de stuurstangen zodat je stuur banden mooi in 1 lijn staan en zodat je eventuele trillingen in het stuur verhelpt(tussen 80 en 120 vooral).

Als je binnekant harder slijt als de buitenkant betekent het (logisch) dat de binnekant meer onder druk staat en die druk komt erop doordat je draagarmen teveel hangen dus kijk ff alle fusekogels na en het punt waar je draagarm op het subframe komt want doordat die draagarm meer gaat hangen zullen je veerpoten ook scheef gaan staan en dus meer druk op de binnekant van je banden gaan geven lijkt mij.

da's mijn theorie :)

vriend van mij had hetzelfde probleem met z'n golf en dat was dus de draagarm die gewoon doorgezakt was.
Ik zelf had weer een een aparte versie ervan :D ik had een dikke groef door de hele band heen (renault 5) bleek de veerpootschaal doorgerot te zijn en de veer hing gewoon op de band (onder spanning) :S

succes verder ermee
Als je sporing verkeerd is gaat de auto bijv. naar links of rechts trekken. Ik denk dat bij jou het probleem uitlijnen is omdat je voorste banden allebei naar buiten willen. Het rubber slijt daardoor veel meer aan de binnenkant. Die trillingen waar #carma# het over heeft zijn meestal te voorkomen door te balanceren. Uitlijnen kost niet zoveel. Ik dacht iets in de richting van 34 euro bij kwik fit
 
waarschijnlijk heeft je banden toespoor.. dus dat ze zeg maar zo staan / \ als de banden te zacht of te hard staan zouden ze of in het midden versleten moeten zijn of aan de bijde buitenkanten wat niet het geval is.. dus ik denk de sporing niet goed is..
 
Hoeveel bar prop jij in je banden ? want bij een te zachte bandenspanning slijt de buitenranden erg hard, en bij te harde banden (gaan dus meer rond staan) de binnenkant.
 
Als hij toespoor zou hebben, dan zouden de wielen naar het midden wijzen, daardoor gaat niet de binnenste rand slijten.
Uitlijnen zal dus geen nut hebben.
De wielen staan waarschijnlijk gewoon iets te veel DTM-style.
Dus ff je camber afstellen.
Of idd zijn je veerpoten rot/vering lek, of je draagarmen krom.
Spanning ongeveer op 1.8bar.
Bij trillingen aan het stuur idd balanceren, en als het stuur trilt bij remmen dan zijn de schijven krom.
 
Back
Top