Auto verzekeringen hoe, wat en waar?

Waarom is bij mij verzekeren zo duur? Ik betaal voor een audi 80 uit 1993 die ik binnenkort krijg (gratis:p) gewoon 60 euro per maand WA! Ben 21 en heb me rbw 3,5 jaar..

Maakt in Den haag wonen dan zoveel uit?
 
Vandaag mijn mazda 323F Sportive 2.0 96kw verzekerd bij unive.

kon hem niet via internet verzekeren bij unive ivm meer dan 115pk en
mn leeftijd (20). Telefonisch was het geen probleem, kon mn schade vrije jaren die ik met mn scooter bij unive opgebouwd heb (5 jaar) meenemen naar de auto.

komt in totaal WA met rechtsbijstand en inzittendeverzekering op €56 p.maand

Ik mijn pimpreza proberen te verzekeren, zelfde verhaal... dus ik bellen, word ik geweigerd! Terwijl ik daar mijn scooters al 4 jaar heb verzekerd + levensverzekering + onlangs mijn motor... 100 pk op een motor is niet te veel, maar 217 in een auto wel...

Dus toen gaan googlen en kwam op een site (weet niet meer welke) uit welke voor mij een top 3 voordeligste verzekeringen samenstelde, en zodoende nummer 1 gepakt. Dat was Zelf.nl, aanvankelijk klonk het als de Nederlandse Energie Maatschappij, maar toen ik zag dat ze beste koop consumentenbond hadden + onderdeel van SNS waren, was ik meer gerustgesteld.

Even alles op internet ingevuld en ik kreeg een ontvangstbevestiging waarin stond dat ze alles hebben ontvangen, maar de verzekering nog niet geldig was tot uiteindelijke goedkeuring, dus ik vreesde voor zelfde verhaal mbt te veel pee-kaas. Alles op maandag gedaan, dinsdag afgewacht en woensdagmorgen toch uit nieuwsgierigheid gebeld waarbij ik een erg vriendelijke jongedame aan de tel kreeg (voor 8u in de morgen) die mij tot mijn verbazing wist te vertellen dat mijn verzekering op maandag al was ingegaan (terwijl ik geen bevestiging had gehad) en dat mijn polis vandaag (op het moment van schrijven gisteren) verstuurd zou zijn. Verbaasd opgehangen en ging denken dat ik ipv polis een pak papier thuis zou krijgen, maar hoe ongelooflijk het ook is: halve dag later lag de door mij felbegeerde envelop met daarin de groene kaart op de deurmat!

Dikke + voor Zelf.nl. (betaal overigens ook minder dan dat ik dat bij Unive zou doen) En een - voor Unive... na alle jaren trouw voor ze te zijn geweest.
 
Ik vind het vooral irritant dat je moet bewijzen hoeveel vrije jaren je heb terwijl alle verzekeringsmaatschappijen gewoon in een database kunnen kijken. Ik heb dus een jaar teveel premie betaald omdat ik niet kon aantonen (geen zin had om te zoeken) dat ik 1,5 jaar een leaseauto had gereden zonder schades. Uiteindelijk na die fietsteraanrijding lopen zeiken bij de ING, en nu heb ik ineens al mn jaren terug zonder iets op te sturen. Bitches, maar wist niet dat je scooter jaren ook meetelden? Of is dat slechts bij een beperkt aantal maatschappijen zo?
 
zolang je daarna auto van je naam haalt/schorst kan dat gewoon hoor... heb auto's korter dan een week op me naam gehad.. zonder smoesjes.
 
Ik heb dat best vaak gedaan hoor. Soms stond de auto net een week op naam, verkocht ik hem alweer.
Medewerker bij het tussenkantoor kon er altijd wel om lachen, vroeg meestal als ik belde "wat het nu weer voor BMW was geworden" :)
 
Goed zoeken jongens..
Ik ben verzekert via verzekeringssite.nl Nedasco als tussenpersoon bij ACR.
Voor een e46 330 betaal ik 398,- per jaar (WA) En ik heb 3 schadevrije jaren..

Met de motor zit ik bij unive met 10% malus :(
Ik wil daar zo snel mogelijk weg, maar dat gaat niet omdat ik dan (volgens hun) op een zwarte lijst kom te staan? In ieder geval, in oktober ga ik gelukkig van -3 naar -2.
En dat voor 1 eenzijdig ongeval :(
 
Back
Top