Auto verzekeringen hoe, wat en waar?

mk5 gti, net verzekering geregeld... iak all risk, 40+/-... personeels korting/beroepschauffeur + 6 schade vrije jaren
 
Je zal het gewoon voor jezelf moeten afwegen, heb je er 40 euro per maand voor over om dat risico af te dekken.

Tjsa, dat is de vraag.

Ben bijna toe aan m'n 2e schadevrije jaar dus gaat weer 5% vanaf. kom ik op een 87eu.

ALS ik 'm kort rij is het natuurlijk ideaal dat ik de dagwaarde terug krijg. Daarnaast gaat het elk jaar wel naar beneden toe. En als ik WA+ doe, sla ik mezelf voor m'n kop als ik schade rijd en niet verzekerd is... Grrrrrr

AllRisk maar doen denk, liever geen risico lopen voor dat beetje extra. Rij toch best veel.

Is het handig om m'n auto te laten taxeren bij een AllRisk verzekering, dit voor de dagwaarde?
 
Zo bijzonder/speciaal is hij toch niet? Dan zal de originele waarde obv catalogus en afschrijving wel volstaan.
 
Taxatie levert niets op. Er komt een expert langs en die bepaald de (dagwaarde) van de auto. Mocht het een heel nette auto met weinig km's zijn dan is de dagwaarde natuurlijk ook hoger dan die van een afgeragd hok met veel km's.
 
taxatie word meestal gedaan op oude auto's waarvan dagwaarde te laag ligt, door bv upgrades/restauratie werkzaamheden. toen ook laten doen voor me alfa 155, die had een dagwaarde van onder de 2200 euro, en met taxatie was dat 9000,-..
 
En dan is het nog altijd aan de verzekeraar om te bepalen of er op basis van taxatiewaarde uitgekeerd gaat worden. Wij doen dit enkel als dit rapport eerder overlegd is en er ook basis daarvan premie betaald is.
 
En dan is het nog altijd aan de verzekeraar om te bepalen of er op basis van taxatiewaarde uitgekeerd gaat worden. Wij doen dit enkel als dit rapport eerder overlegd is en er ook basis daarvan premie betaald is.

uiteraard moet je eerst aan je verzekering vragen of ze taxatie rapport aannemen. (meestal hebben ze hun eigen taxateurs)
 
Vandaag mijn mazda 323F Sportive 2.0 96kw verzekerd bij unive.

kon hem niet via internet verzekeren bij unive ivm meer dan 115pk en
mn leeftijd (20). Telefonisch was het geen probleem, kon mn schade vrije jaren die ik met mn scooter bij unive opgebouwd heb (5 jaar) meenemen naar de auto.

komt in totaal WA met rechtsbijstand en inzittendeverzekering op €56 p.maand
 
klopt, voor hetzelfde bedrag of minder kan ik hem allrisk verzekeren op mn vaders naam. maar bouw ik geen no-claim op. en als er eens een keer wat fout gaat met een ongeluk geen gezeik omdat ik niet als hoofdbestuurder sta terwijl ik dat eigelijk wel ben.
 
Verstandig. Ik denk dat er genoeg zijn die na een ongeluk toch gezeik krijgen omdat de auto op vaders naam staat.

Die verzekeraars zijn ook niet gek. Pa heeft een normale gezinsbak, en een golf 3 gti voor dr bij... Lekker geloofwaardig :)
 
Hier konden we samen in één polis met twee auto's.... mooiste nog was dat ze de schadevrijejaren van m'n vriendin namen voor beide polissen.. scheelde mij toch weer 2 jaar :p

Ibiza allrisk en de arosa wa+
 
vandaag nieuwe polissen/groenekaarten binnen gehad...

mk4 (broertjes staat op mijn naam) wa+ 16e/pm
1x neos 3.40e/pm
1x runner 180 6e/pm
1x quad (allrisk) 21e/pm

heerlijke bedragen :p 70/80% korting gemiddeld... moet me broertje er ook snel uitgooien, voor hij me korting verneukt.
 
Inderdaad, heb nu ook 5 schade vrije jaren aan mijn scooter overgehouden, scheelt me nu met een auto €400 per jaar
 
Back
Top