[Auto probleem] valt weg in toeren bij 3/4 gas (max 100 km/h)

Divided.

Well-Known Member
Hallo,

Mijn auto heeft sinds vandaag problemen.
Nissa micra 1200 uit 1990
(ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar vorige week stak er demperwol uit me uitlaat en dat heb ik er uitgetrokken)

De auto komt niet meer boven de 100 km/u uit.

Als ik het gas geef loopt het toerental op(zoals normaal) tot ¾ gas gaat het goed daarna zakt het toerental terug.

Ongeveer dit idee (geschat geen toeren teller,dit is in ieder geval de verhouding)

¼ 2k
½ 4k
¾ 6k
Volledig 4k

Dus op de snelweg schiet het niet op, ik moest vandaag vanaf een klaverblad terug de snelweg op. Vanaf de 60 naar de 100 moest ik over de vlugstrook omdat de auto gewoon zo moeizaam richting de 100 loopt.

Als ik met 60 terug schakel naar ze 3 wat normaal moet lukken wanneer ik het gas helemaal intrap valt die dus terug in toeren en begint de auto te schrokken dus moet ik wel in ze 4 en dan trekt die voor geen meter.

Ik heb aan de koppeling gedacht maar als ik de koppelingspendaal intrap en dan gas geeft valt die bij ¾ ook terug in toeren.


De auto loopt dus max 100 km/h bij volledig gas in ze 5
In ze 4 loopt die nog zachter.
De temp loopt op tussen de ½ en ¾ .

Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat er demperwol verstopt zit in je uitlaatsysteem. Ik heb zelf ook een keer iets verstopt gehad in de uitlaat, en dat gaf ongeveer vergelijkbare symptonen. Invoegen op de snelweg was iig goed spannend :p

Misschien is het een idee om je uitlaat(demper) los te halen, en te kijken of je daar de troep uit kunt krijgen
 
Of iets van een bobine die langzaam aant overlijden is? Maar verstopping in uitlaat/bezine aanvoer lijkt me t meest logische
 
Ga is 50 rijden in je 5 en geef dan volgas ....Enkelt om is uit te sluiten of het je koppeling niet is...Wanneer je auto meer in toeren gaat dan vooruit komt dan is het je koppeling...

Verstoppping in uitlaat of benzine lijkt me beetje stug anders zou die moeten gaan stotteren Vanwege het lucht in het systeem wat je dan eigelijk zou moeten krijgen..Verstoppte uitlaat lijkt me ook niet echt ...
 
De oorzaak was toch verstopping van de autolaat, door waarschijnlijk restanten van het demperwol.

Me pa heeft er met een stok in geprikt (8P) maar hij doet het nu weer.
dus deze week even kijken of ik de demper er af krijg om evt het demperwol te vervangen
 
Last edited:
Ga is 50 rijden in je 5 en geef dan volgas ....Enkelt om is uit te sluiten of het je koppeling niet is...Wanneer je auto meer in toeren gaat dan vooruit komt dan is het je koppeling...

Verstoppping in uitlaat of benzine lijkt me beetje stug anders zou die moeten gaan stotteren Vanwege het lucht in het systeem wat je dan eigelijk zou moeten krijgen..Verstoppte uitlaat lijkt me ook niet echt ...

Hij had toch al gekeken of het de koppeling was.
En daardoor zakt hij niet weg in toeren, juist stijgen in toeren maar snelheid neemt af..
En het stinkt erorm. dus dat merk je wel..

En als je brandstof of uitlaat lek is zegt niet dat er lucht in komt..
Alleen een te kort aan brandstof waar je met laag toeren niet zo veel last van hebt, omdat je dan niet meer brandstof nodig hebt.
Maar met volgas vraagt hij dan teveel brandstof wat hij niet krijgt door een verstopt filter of leiding.

Al zit een brandstof filter ook niet zo gouw dicht door het relatief groot oppervlak.

Om nou 50 te rijden in zijn 5 om de koppeling te testen is ook niet echt de handigste manier om een koppeling te testen.

Je bent toch een automonteur of niet?
 
Nee Ben schoenenpoetser,jij moet niet steeds denken dat ik niks van auto´s weet,Weet er meer van af dan jij zal denken ookal laat ik of zeg ik niet altijd de goede dingen...

Ik doe de dingen op mijn manier en jij op de jouwe...Jij hebt het verstand toch niet nodig want je sloopt het alleen maar en hoeft het niet te maken....

Maarjah ga er niet eens meer op in...
 
Sorry hoor, ik sloop het alleen maar en ik hoef het niet te maken?
Volgens mij moet ik het juist maken. heb meerdere keren een motor gereviseerd. en meerdere keren versnellingsbakken of motoren gewisseld.
Ik ben mischien geen auto monteur van beroep, maar ik sleutel vaak genoeg.

Wat ik al eerder zei, probeer mij nou niet af te kraken. Want dat lukt je niet :+
Ik zeg niet dat je nix van auto's weet, maar als monteur gaat het toch wat moeilijk bij jouw.. iig zoals jij het altijd neerzet :)
 
Back
Top