Arthur's Sprint Kymco

Status
Not open for further replies.

-arthur-

Suzuki TL1000R
Aanschouw mijn nieuwe project.
Geschiedenis:

Ik begon rond 2002 met een standaard aerox.

Na een lange tijd:
aerox%20klaar.JPG


Daarna begon het wel erg te jeuken om weer een scooter te bouwen. Toen gekozen voor een Suzuki Streetmagic.

eerste dag:
schroot.JPG


resultaat:
DSC_8459.jpg


Nu ik hier een jaar met plezier opgereden heb word het tijd voor wat nieuws, iets conforatbels, iets wat nog niemand heeft, iets laags, iets lichts....

een DJ Kymco

het zoeken was niet zo een probleem, en zeker niet nu er scooters te koop staan zonder kenteken.
Helaas heb ik geen foto's van de eerste dag dat ik de kymco had.
Maar de kappen waren redelijk netjes en het reed niet, niets bijzonders dus :D

Om te beginnen had Gideon een beta gekregen, waar ik wel wat onderdelen van wou hebben.
Zo gezegt zo gedaan.

Beta ark subframe, die in het frame van de kymco komt. Dit om makkelijk de plaats en maat te bepalen.
Beta%20Subframe.JPG


En een beta radiatuer, deze omdat hij lekker dik is en de ophanging super leek. niets bleek minder waar want als het radje gemonteerd was kon de voorkap er niet meer op.
Simpel opgelost door een stukje door de slijpen en andersom te monteren.
radiateur%20achterkant.JPG


Toen eens de kymco totaal gestript, nu bleek dat zo goed als alle kappen gaar waren qua ophangpunten.
Bij mijn vaste dealer en sponsor Erik de Wit een nieuw kappensetje gehaald in verschillende kleuren (alles word toch gespoten)

Kappen%20%5b1%5d.JPG


hippe stickers
kappen%20%5b2%5d.JPG


Nu was het de beurt aan de voorvork, na even zoeken in de buurt kwam ik een zo goed als nieuwe vrok tegen incl. veren en nette boutjes.
voorvork.JPG


Het voorvork systeem werk bij kymco met veren, dus de keuze voor korte nette bussen is simpel.
Bij een broertje van een vriend van me bussen laten maken:
voorveren%20%5b1%5d.JPG


het verschil met standaard veren:
voorveren%20%5b2%5d.JPG


Afgelopen dagen bezig geweest met het frame, helaas moet je bij kymco het achterste deel houden om hier de achterkappen op te bevestigen.
Toch een leuk idee gekregen.
achterkant%20frama.JPG


na het vast lassen begonnen met slijpen, en kwam zelfs tot de ontdekking dat het gehele ronden frame eraf kon.
Zo gezegt zo gedaan:
achterstukframe.JPG


Ook die dag het subframe van de beta tussen het frame gezet, helaas kwam ik aan bijde kant niet op het frame. Maar met 2 stalen plaatjes die netjes kunnen afwerken. (ja het frame word nog netjes gemaakt)
achterstukframe1.JPG


setup:
Zoals velen misschien al weten ben ik deze winter (einde seizoen) bezig geweest met een nieuwe blokje, een speed '06 Blok.

Speed%207t.JPG


blokje totaal in elkaar:
blokje%20compleet.JPG


setup compleet:
Malossi MHR Speed 7T *XSH-Tuned
Carters *XSH Tuned
Yasuni C21
Malossi MHR RHQ 12 pen
Malossi MHR 2000 vario
Malossi MHR halfpouli *afgedraait*
Malossi MHR overrange snaar
Malossi MHR fixed-pouli
Malossi MHR delta cluch
Malossi MHR wing bell
Malossi MHR binnenrotor ontsteking met eprom
Malossi MHR primaire vertanding 13/44
Malossi MHR 25mm recht spruitstuk *XSH Tuned
Malossi VL 14 3BR-Tuned / Stage 6 V-force *XSH Tuned
Keihin PWK 28mm D-slide
XSH 60mm kelk
XSH Wig 2.0 Tuned
Malossi Red Filter
Top nardo vertandings deksel *aangepast voor overrange*
SKF c4 lagers


kan nog iets lager.... en dat komt ie ook, moet alleen nog een achterveer fixen :D

incl. 12'' benelli velg :W

blokjeeronder.JPG


ikke gelukkig met nieuw pak en kymco:D

dus....JPG


Even de buddy aangepast en de rest van de kappen erop gezet en de kymco naar buiten ''gereden'', dit is nog vrij lastig zonder achterveer.
zoals het er nu naar uiziet gaat het onderkuipje niet meer passen in originele staat.
Maar dit hoop ik netjes op te lossen.

op%20wielen.JPG


vorige week zondag bij EPC een keihin ''gekocht'' alleen waren ze uitverkocht, dus moest ik even wachten.

Nu had ik eigenlijk een ander pakketje verwacht, maar het was mijn Keihin al :D

Keihin%2028mm.JPG


ook een plaatje carbon besteld van Michiel van L&M (te zien op bovenstaande foto)
Hier wil ik een afdek plaatje van maken voor me ontsteking, een staal plaatje of een leeg koelhuis is niet origineel meer....

list to do:
- voorvelg zoeken (deze is rot)
- frame nog iets aanpassen, als je gaat monteren kom je altijd weer dingen tegen waar je niet over na gedacht had
- 12'' Slickje halen voor de benelli velg
- stuurkapjes aanpassen / M-stuur fixen
- voorkap bewerken voor radje
- achterstang maken/fixen
- (remleidingen op maar) *nog niet zeker*

verder is het kappen een korreltje 1200 geven en naar de spuiter brengen voor een leuk kleurtje.
Onder het motto: Let niet teveel op kleinigheden, enkel een kleurtje is voldoende.

Rustig ben ik bezig met de kymco, maar er zit iig schot in de zaak !
Achterstaaf is gefixed (nu wel van een sterk metaal soort) en ben nu bezig om alles een plekje te geven, zoals; bobine, eprom tankje enz. enz.

Ook het radiateur zit er al op met succes. foto's volgen zodra het weer wat rustiger is buiten.

Ook afgelopen week het een en ander besteld bij Erik de Wit:

12'' slick
12''%20slick.JPG


snelgas:
tommaselli.JPG


Stuur (waarvan de clamp erg aangepast moet worden voor kymco, soort mini project voor me)
stuur+clamp.JPG


kielser spatbordje:
kielser.JPG


30mm malossi, komt nog een bevestegingsplaatje voor.
30mm.JPG


Ook een tijd terug voor hjet standaard dashboard een plaatje gemaakt voor de AIM
dashboard1.JPG


en een vloeistof pompje op de kop getikt, afwachten of het goed is of niet. Maar kan me niets indenken waarom het niet goed zal zijn.

vloeistofpomp.JPG


verder heb ik contact gehad met Aad van ABT voor een recht model. Dit word einde van deze maand gefixed.

bedankt iedereen !!

de clamp wil ik proberen te laten passen, anders gewoon met het originele stuur en kapjes.
Dit liever niet omdat het een hoop werk kost om het netjes te krijgen op een origineel stuur.

verder vandaag even foto's geschoten van de kymco zelf.
Bij het uitrijden van de garage gaat het al fout :D

garage.JPG


hij loopt dus vast
garage1.JPG


het totaal beeld van nu
frame+blok.JPG


blokje
blokjeonderframe.JPG


close up
rotorkant.JPG


Beta radiateur:
radjeopframe.JPG


bevesteging van het radiatuer dmv een uitlaatklem (simpel maar effectief)
bevesteging.JPG


dit was het weer even tot zo ver :*

weer eens wat van mijn kant.

Het blokje hangt eronder en deze week ben ik erg opgeschoten naar gevoel.
- koeling is aangesloten
- Stuurtje is klaar
- nieuwe voorvork erin met nieuwe lagers en alles
- voorwiel voorzien van nieuwe lagers
- tankje erop
- Andere bobine geregeld (heel erg bedankt Ramon)

Ook heeft hij dus deze week eens even kunnen draaien, en dit klonk erg netjes en zuiver.
Omdat mijn achterveer nog niet super is heb ik nog niet kunnen rijden, maar dit zou ik maar al te graag willen.

wat foto's

het blokjes met alles aangesloten (moet nog netjes gemaakt worden)
aangesloten.JPG


kelkje heb ik gisteren binnen gekregen samen met de spullen vam gideon (tanx voor het kelkje gid :*)
60mmkelk.JPG


tankje gefixed, zit zo wel op een hele relaxte plek :D
tankje.JPG


Even de scooter buiten gezet
buiten1.JPG


En zoals jullie eerder al gelezen hebben is het toch gelukt om het stuurtje op de kymco te krijgen.
Hij is afgevlakt tot er 140mm over was, dit lijkt me sowiezo nog sterk genoeg om alles onder controlle te houden.
stuurtje.JPG


volgende week vrijdag ga ik naar me draai/las ''neef'' en bak daar een veer in elkaar, dan is de kymco bank klaar en zal ik zo snel als ik kan een testbank opzoeken. Waarschijnlijk zal dit bij rolf en lucas gebeuren.

ik houd jullie op de hoogte :*


edit// me kappen liggen bij de spuiter...

zo...... update :D

kappen heb ik nu al een weekje thuis, maar nog niet echt tijd gehad om alles netjes inelkaar te zetten.

hier een duidelijke foto van de kleur.
voorkapa.JPG


en een tefeloon foto van de kymco met wat kapjes
Afb030.jpg


ook heb ik vrijdag bij me draaier/lasser een achterveer gemaakt van RVS, dit is erg netjes geworden.
achterstaaf.JPG


hier is goed tezien in welke stand de veer staat (en dit niet al te makkelijk maken was. Ook de slick gemonteerd, die een stuk mooier staat dan op een 13''.
samen.JPG


ruimte die erover is (Ja er kan nog een hoop staal vanaf ;))
hoogte.JPG


samen met gid zijn zipje :D
foto.JPG


Ook zijn de eerste meters een feit geworden, helaas reed ik met enkel een trommelrem voor en kon ik niet echt heel erg hard rijden, maar hij rijd iig.

Ik hoop snel richting rolf en lucas te gaan om eens het mogelijke uit het blokje te halen.

Even wat foto's gemaakt met alle kappen, incl. nieuwe side skurts :W

verder heb ik tot nu toe weinig nieuws, buiten dat het draait en ik nog totaal geen tijd heb gehad om hem uberhoud op toeren te zetten.
Momenteel wou die 14.7k draaien, dit is natuurlijk wat veel. Koppel is ook nog niet echt te merken.
tijd zat :D

foto's

1.JPG


2.JPG


3.JPG


4.JPG


5.JPG


6.JPG



verder is de afspraak voor banken al gemaakt en het achterrekje is onderweg :D

jullie horen van me....

Zoals rolf al zegt is het vermogen redelijk aanwezig.

er zijn nog wel dingen die ik wil proberen, maar das voor latere zorg.
Nu eerst de scooter helemaal compleet maken voor SBO.
Goodridge remleiding is ook binnen :W

even wat foto´s van zondag:

samen met gid zijn zip op de aanhanger:
aanhanger.JPG


kymco GOED vast gezet
kymco%20banken.JPG


lekker veel viezigheid en een zeer ontlakte bocht 8P
resiultaat.JPG


en ook me tailpijp is erg verkleurd
tail.JPG


irritanten rolf
irritant.JPG


de uiteindelijke grafiek:
22.1.JPG


weekendje meppel :W

zaterdag was echt super !! alles liep lekker door, geen wacht rijen en de scooter liep erg goed.
Helaas geen tijdsmeting die dag.

Zondag begon het goed alleen ging de scooter steeds meer toeren draaien, na 2 keer rollen te hebben vervangen was het nog niet echt weg.
snelste tijd die ik gereden heb is 7.6 sec. met een reactie van 0.08 :w

al met al zeer veel plezier gehad met iedereen en in het byzonder Erik de Wit de held van zaterdag nacht :D

even wat foto's gepikt van sommige mensen:

DSC_0079%2520(Medium).jpg


[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/toff.JPG[/ir]

[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/2.JPG[/ir]

[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/rollin'%201.JPG[/ir]

[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/rollin'%202.JPG[/ir]

[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/vs%20dj%201.JPG[/ir]

[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/arthur/SBO%202007/vs%20dj%202.JPG[/ir]

:*

tot nader bericht :D
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nice arthur :#

Dat het weer wat moois mag worden, frampje en setup beloofd alweer wat leuks :#



1e post
 
Hoe heb je dit nou in godsnaam kunnen verbergen voor me Arthur :7 Vreemd..


Maar wel heel erg vet. Gaat zeker netjes komen te hangen aan de muurnaast die 2 andere mooie scooters van je :D

Dit jaar SBO gaat zeker een Top jaar worden :)
 
:X Kymco... Na 2 mooie optische projecten niet verwacht dat er een kymco zou komen. Zonde als je het mij vraagt.

Maarja, het is ligt en het kan hard gaan. :+ Succes ermee artje :*
 
Ik d8 "Ow artje zet hem later pas online als die al wat heeft"

je bent niet echt veel verder dan je me laatst liet zien :p,
maar dat word goed ziek en je weet wat ik ervan vind "Uitdagend" :)
 
Voor wat je tot nu toe hebt ziet het er al netjes uit hoor :)!
suc6 ermee arthur! , ben benieuwd of het kwa looks ook nog wat word :D
 
Een kymco :+, hoe kom je der op. Onder het motto weinig gewicht en de rest boeit me geen reet?

Anyway, suc6 met het opbouwen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top