Howto Aprillia sr dr 70

Hey Mensen ik ben hier nieuw Op het forum, en ik hoop dat iemand mij kan helpen .

Ik heb een aprillia sr stealth minarelli lc in het buitenland, en ik heb een dr70cc cilinderkit gekocht ervoor.

Mijn Vraag is dus ik heb het volgende setups ervoor gekocht maar ik weet of er nog wat ontbreekt !!

SETUPS:

Aprillia sito plus uitlaat Type 0571 (prop alvast eraf gehaald)

Krukas dopler minarelli horizontaal 10 pen

Krukas lagerset Polini

Poliniluchtfilter

Variateurset Polini Hi Speed minarelli (lang carter)

Carburateur Arreche minarelli kabelchoke (of kan ik ook gewoon de standaard carburateur katen)

Koppeling malossi fly clutch(heb ik sterkere trekveren nodig?)

Hoe harde Zou ik ongeveer rijden met zo een setup?
 
Advertisement - register to remove this

Dr...
Is en blijft laagtoerig, vrij tamme cilinder naar mijn ervaring. Verwacht niet superveel extra.
Trekkracht zal omhooggaan, top +10 (?)
Icm met elke andere uitlaat scheelt ook haast niets.

90/100 top is al vrij netjes toch?
Trekkracht haal je met 70cc er wel uit.
Met zo'n laagtoerige 70cc kun je zelfs je overbrenging std houden (vario onbegrenst).
 
Dr...
Is en blijft laagtoerig, vrij tamme cilinder naar mijn ervaring. Verwacht niet superveel extra.
Trekkracht zal omhooggaan, top +10 (?)
Icm met elke andere uitlaat scheelt ook haast niets.

90/100 top is al vrij netjes toch?
Trekkracht haal je met 70cc er wel uit.
Met zo'n laagtoerige 70cc kun je zelfs je overbrenging std houden (vario onbegrenst).

Aprillia heb ik zelf uit italy gehaald en daar komen scooters standaard zonder varioring
 
Dr...
Is en blijft laagtoerig, vrij tamme cilinder naar mijn ervaring. Verwacht niet superveel extra.
Trekkracht zal omhooggaan, top +10 (?)
Icm met elke andere uitlaat scheelt ook haast niets.

90/100 top is al vrij netjes toch?
Trekkracht haal je met 70cc er wel uit.
Met zo'n laagtoerige 70cc kun je zelfs je overbrenging std houden (vario onbegrenst).


Maar me scooter gaat er dus wel harder van optrekken?
 
Dat is raar want hij rijdt op 50 cc al rond 95 kmh op de teller

En wat rijd je nu op GPS ? Tellers wijken enorm af , Mijn Speedfight 3 Teller wijkt boven de 80 Km/u al 10 Km/U af ... Ga eens proefrijden met een Tom Tom o.i.d... dan weet je je GPS Snelheid.

Als je echt wil Knallen... koop dan een 70 CC Hoogtoerige Cilinder , echter je verbruik gaat dan ook flink omhoog .
Een Race Monster is leuk voor erbij , maar niet voor lange afstanden , en dagelijks gebruik.

Bijna dagelijks rij ik op een 4-takt , en in het weekend pak ik zo nu en dan de 2-takt Lc 70 CC om ff lekker te blazen .
Je moet het volgende FF weten ... OOK ik ben in overtreding ... Met een Snelle Scooter ben je NIET verzekerd als er iets gebeurt. ( slecht`s ter Info ).
 
Last edited:
En wat rijd je nu op GPS ? Tellers wijken enorm af , Mijn Speedfight 3 Teller wijkt boven de 80 Km/u al 10 Km/U af ... Ga eens proefrijden met een Tom Tom o.i.d... dan weet je je GPS Snelheid.

Als je echt wil Knallen... koop dan een 70 CC Hoogtoerige Cilinder , echter je verbruik gaat dan ook flink omhoog .
Een Race Monster is leuk voor erbij , maar niet voor lange afstanden , en dagelijks gebruik.

Bijna dagelijks rij ik op een 4-takt , en in het weekend pak ik zo nu en dan de 2-takt Lc 70 CC om ff lekker te blazen .
Je moet het volgende FF weten ... OOK ik ben in overtreding ... Met een Snelle Scooter ben je NIET verzekerd als er iets gebeurt. ( slecht`s ter Info ).


Nicee jaa daarom haal ik een laagtoerige 70 cc want ik ga hem sowieso bijna elkedag gebruiken 4 maanden lang.

Naaahh ik heb wel naast een maat van me gereden die reed in een mercedes en daar haalde ik 86 km op zijn teller maar op mijn aprillia teller gaf toen 95 aan
 
Back
Top