aprillia ditech opvoeren met gameboy:O?

Status
Not open for further replies.

a3nus

Well-Known Member
hmm ik hoorde zo hier en daar dat je een aprillia sr ditech kunt opvoeren met een gameboy:henko: klopt dat:?
 
Advertisement - register to remove this

daar rijdt ie niks sneller van , wat er word veranderd is je ecu , deze word aangepast op het ontgrenzen , maar hij loopt er niks sneller door..
 
wat de dealer met de gameboy doet kan je een beetje zien als de toerenlimiet aanpassen of uitzetten..

zou je alleen je vario ring erachter weg halen dan gaat ie nog niet veel harder omdat ie tegengehouden word door de ecu, en dat gebeurt dan niet meer.
 
dat is ook niet zo , als je uit een ditech de ring haalt zal ie sneller lopen , geen probleem ,het verschil is echt minimaal , het loopt gewoon net wat mooier als ie is aangepast..
 
het aanpassen zorgt er net voor dat hij op hogere toerentallen als normaal iets meer brandstof krijgt.
 
rop heeft idd gelijk als je ecu gameboy tuned gaat ie ongeveer 80 op de teller, ook het mogelijk heid van een andre vario zoals de pw1 vario kan je top groter maken. je kan ook nog kijken naar de injectie drukveer van polini, daar wordt de benzine druk vergroot en krijgt je meer benznine en daar door harder loopt wat helemaal leuk is een malossi ecu van een 70cc kit. die geeft je ook meer benzine als de polini injectie veer en de onsteking staat anders :). greets Aprilia-rider
 
rop heeft idd gelijk als je ecu gameboy tuned gaat ie ongeveer 80 op de teller, ook het mogelijk heid van een andre vario zoals de pw1 vario kan je top groter maken. je kan ook nog kijken naar de injectie drukveer van polini, daar wordt de benzine druk vergroot en krijgt je meer benznine en daar door harder loopt wat helemaal leuk is een malossi ecu van een 70cc kit. die geeft je ook meer benzine als de polini injectie veer en de onsteking staat anders :). greets Aprilia-rider

en hoe snel gaat ie zonder de gameboy aanpassing? juist , net zo snel...
 
van de weet ik veel hoeveel ditechs die ik heb klaargemaakt liepen ze evensnel , gamboy of zonder.. , ongeveer zo'n 85/90 @ teller
 
dat kan..

dit is iig mijn ervaring ermee , enigste wat ik kon vernemen is dat ie wat soepeler liep ,en dat klopt ook wel.
 
dat kan..

dit is iig mijn ervaring ermee , enigste wat ik kon vernemen is dat ie wat soepeler liep ,en dat klopt ook wel.
Afhankelijk van je setup en uitzonderingen nagelaten denk dat de gemiddelde snelheids toename toch een 5-7 km/u is na GB tuning
 
Last edited:
Wat jullie zeggen klopt ook niet hellenmaal laten chippen door zo'n gameboy gaat hij zeker wel een stuk harder lopen .. bij een paar vrienden van mij zijn hun scooters ook gechiped ...o.a.
Gilera Runner 50 cc Injectie Vario ring eruit en een directe uitlaat en die zijn gechiped lopen nou 105 op de teller :O
 
Wat jullie zeggen klopt ook niet hellenmaal laten chippen door zo'n gameboy gaat hij zeker wel een stuk harder lopen .. bij een paar vrienden van mij zijn hun scooters ook gechiped ...o.a.
Gilera Runner 50 cc Injectie Vario ring eruit en een directe uitlaat en die zijn gechiped lopen nou 105 op de teller :O

OMG 8P

ga alsjeblieft weer buiten spelen....

gechipped 8P
 
Ik heb een vraagje.. mijn dealer zegt dat hij de apparatuur voor het gameboy tunen niet heeft, kan ik zelf de vario schijf wat afvijlen zodat hij 5 a 10 kilometer harder loopt?

Daan
 
die kunt je niet afvijlen, ten eerste is het erg hard materiaal , en ten tweede moet de varioring recht zijn.

een dunnere ring zou wel kunnen.

mja , beter haal je m er gewoon uit , 5 a 10 km sneller laten lopen is 3 x niks waard , hoop gepruts voor helemaal niks.. wat is nou 5 a 10 km??

gewoon ontgrenzen dat ding..
 
Daarom zeg ik de teller ik heb vaker vernomen dat het op een auto teller niet harder gaat dan 80..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top