Apple talk #4

Ik heb nu een MB Pro unibody 17" en die wil ik wat sneller maken. Ik heb zojuist een HDDCaddy besteld om er een SSD in te doen op de plek van de DVD. Ik vroeg me alleen nog af welke SSD ik zal kopen. Ik ben qua computeronderdelen specificaties niet erg slim denk ik. Ik heb wel wat op internet rondgekeken en zie bijvoorbeeld een OCZ Vertex 2 veel voorkomen. Is dit een prima keus of kan ik beter iets anders kopen?

Ik zou zeggen leef je uit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363917

Toen ik de SSD kocht (1,5 jaar geleden) was de Vertex een van de snellere maar niet de betrouwbaarste. Beste waren destijds de Intel's en de Kingston's. Ik ben voor de Kingston gegaan omdat die een beter prijs / kwaliteit verhouding had.
 
Ik heb nu een MB Pro unibody 17" en die wil ik wat sneller maken. Ik heb zojuist een HDDCaddy besteld om er een SSD in te doen op de plek van de DVD. Ik vroeg me alleen nog af welke SSD ik zal kopen. Ik ben qua computeronderdelen specificaties niet erg slim denk ik. Ik heb wel wat op internet rondgekeken en zie bijvoorbeeld een OCZ Vertex 2 veel voorkomen. Is dit een prima keus of kan ik beter iets anders kopen?

Ik heb in mijn macbook unibody 2008 een samsung ssd 128gb zitten, bevalt prima...
 
Ik heb in mijn macbook unibody 2008 een samsung ssd 128gb zitten, bevalt prima...

Welk type en merk?

Ik heb ook een Macbook Unibody uit 2008 en ben echt verbaasd hoe prima hij nog werkt, alles gaat nog heerlijk vloeiend.. Ook in zwaardere programma's als SolidWorks en Photoshop. Alleen die 5200RPM schijf mag wel een keer een update.
 
2012-iphone5-gallery2
 
Ik vind dat ze de accu is stevig moeten upgraden. Oke, het is weer iets verbeterd als het goed is, maar wanneer komt er nou is een smartphone die je niet in 1 dag kunt leegtrekken.. Vind dat nog steeds de grootste beperking.
 
zijn meteen wel minder leuk...


maar als je je vinger van rechts naar links veegt (op de podcast) krijg je verwijder knop... (althans dat was bij de iphone 3g) anders in itunes verwijderen en daarna syncen...
 
Als ik mijn laptop in sluimerstand zet, en na een tijdje weer openklap, krijg ik niet de mogelijkheid om me wachtwoord weer in te voeren/ door te gaan met werken... Zwaar irritant want dan moet ik hem weer uit- en aanzetten, iemand enig idee?
 
Ik heb een klein probleempje met iPhones. Opeens zijn meerdere iPhones niet meer op te laden. Ze laden een klein beetje op als ik ze in een dock zet, maar aan de computer zijn ze voor een minuutje connected en dan staat er de melding 'Opladen niet ondersteund met dit accesoire'. Met een oplader vanuit het stopcontact gebeurt er niks met de iPhones. En ja, de iPhones zijn stofvrij. Ze zijn ook beide gejailbreakt en misschien simlockvrij gemaakt, maar dit weet ik dus niet meer. Het punt is, als ik upgrade naar 6.1 ofzo, kan ik hem jailbreaken, maar niet unlocken denk ik. Ik wil upgraden omdat ik hoop dat daarmee het probleem van het opladen weg is. Is er dus een manier om te achterhalen dat je je iPhone simlockvrij hebt gemaakt via software of dat het fabrieksmatig is? Ik weet dat er eentje gejailbreakt is met absynthe 2.0 op firmware 5.1.1, maar absynthe maakt niet simlockvrij dacht ik, en ik zie geen ultrasnow op m'n telefoon of mac staan.

Hmm, blijkbaar was eentje ooit verkocht door tMobile en kon ik hem met iTunes simlockvrij maken, en de 3GS wil niet opladen met een nieuwer type oplader +verlengkabel maar met oude lader wel :)
 
Last edited:
Back
Top