Apple talk #4

Op mijn vorige Macbook heb ik Applecare aangeschaft omdat daar toch af en toe problemen mee optraden. Daarbij is het een portable apparaat dat meer risico loopt. Destijds kon ik het ook kopen voor 100e, nu zou dat 350e zijn. Dat geld heeft zich dubbel en dwars terugverdiend. Niets is fijner dan dat ding drie jaar lang over de balie kunnen gooien en te horen, 'prima meneer, u kunt hem over 3 dagen ophalen'. Het punt is dat er bij wettelijke garantie nog steeds streng naar de garantieregels gekeken wordt. Bij Applecare heb je geen gezeik en is het 'we'll fix it'.

Je kan tot een jaar na aankoop AC afsluiten. Heb je ernstige problemen dan kan je erover nadenken. Bij een IMac is het nut iets minder groot.
 
Vooral zakelijk vind ik applecare wel verstandig. Als je een macmini server hebt helemaal (al stelt dat server gedeelte niks voor). Ligt er ook een beetje aan hoelang je zelf met de mac wil doen. Ik koop elk jaar een nieuwe, waardoor ik alle reparaties gewoon binnen garantie kan laten doen. Voor mij is het dus een stuk minder interessant.
 
Vanavond een nieuwe Imac 27'' aangeschaft.

Wat vinden jullie de AppleCare voor en nadelen?


Ik gooi hem sowieso in mijn inboedel/kostbaarheden verzekering tegen diefstal etc. Maar was meer uit op het apple garantie gezeur, of het de moeite is om bijvoorbeeld dat applecare oid aan te schaffen.

Je hebt er tegenwoordig gewoon 2jaar garantie op, is door de rechter aan apple opgedragen vanwege wettelijke verplichtingen.
 
@ edwin : klopt niet

Apple is opgedragen meer informatie te geven over de Europese consumenten wet.
Niet om de garantie aan te passen, dit is wat veel mensen lezen maar helaas is het niet zo.
Wat inhoud dat je na 1 jaar dus Europese consumenten wet kunt raadplegen indien je een defect hebt.
Of het dan gerepareerd word is dan maar af te wachten.

Indien je de mogelijkheid hebt is een apple care het beste, geen gezeur en 3 jaar dekking + support.
 
Heb sowieso 1 jaar garantie, maar als ik kijk naar wat het kost en kijken om de hoeveel tijd er een nieuwe zou komen... over max 1,5 jaar komt er weer een nieuwe. Zodoende toch niet voor AC gekozen, mede omdat hij hier op kantoor staat en verder niet versleept word ofzo.

Moet zeggen, hij werkt wel echt super! Het grote scherm is ook echt geen overbodige luxe.
 
iPhone / iPad zijn leuke speeltjes, vooral als je alles van Apple hebt. Maar werktelefoons of apparate waar je veel mee kan .. dan zoek je het echt in de verkeerde hoek bij Apple.

Maar als je dat nu nog niet uitgevogeld hebt na de zoveelste iphone release ;)
 
iPhone / iPad zijn leuke speeltjes, vooral als je alles van Apple hebt. Maar werktelefoons of apparate waar je veel mee kan .. dan zoek je het echt in de verkeerde hoek bij Apple.

Maar als je dat nu nog niet uitgevogeld hebt na de zoveelste iphone release ;)

Ligt eraan wat voor werk je doet ;)

Ik vind het belangrijk dat het stabiel, makkelijk en vooral zonder gezeur gewoon snel werkt.
 
Dat doen ze zeker, kwalitatief zijn het gewoon uitstekende producten! Werken makkelijk en snel en vrijwel altijd.

Echter is dat direct ook de beperking: ze kunnen wat ze kunnen en thats it (kort door de bocht), en dat samen met het feit dat ze over aardig wat telefoons geen meerwaarde hebben (ja, de status die men eraan blijft verbinden..) maakt dat ik ze nog altijd veeeeeel te duur vind :)
 
Het is op ieder vlak verschrikkelijk goed geengineerde apparatuur, daar betaal je (extra) voor. Dat veel mensen het kopen met als reden statusverhoging doet daar helemaal niets aan af. Ik ken geen één fabrikant die aan de totale kwaliteit van Apple kan tippen. Dat het 'veeeeeel te duur voor wat je ervoor krijgt' zou moeten zijn vind ik onzin. Je krijgt er ook werkelijk veel voor, meer dan bij Samsung, HTC, etc. Dat jij het er niet voor over hebt of andere prioriteiten stelt is wat anders.
 
Wordt nu toch echt wel gek van het programma media monkey. Meest wazige programma om muziek toe te voegen op je Ipod?

Iemand nog advies welk programma ik eventueel kan gebruiken om muziek op mijn ipod te zetten die een beetje duidelijk is?
 
itunes , waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Kunt zelfs draadloos synchroniseren.
heb wel geen ervaring met jailbreak
 
Voor m'n iPod Mini en Shuffle gebruikte ik altijd Winamp, is/was gewoon drag-and-drop (je had er een add-on voor nodig, maar nu niet meer meen ik). Als het een Touch / iPhone is zou ik gewoon lekker iTunes gebruiken, werkt inderdaad prima nu.
 
Back
Top