Angel eye zip monteren

Beste allemaal,

Ik heb een angel eye gekocht voor mijn piaggio zip en wil deze aan sluiten alleen heb ik zelf niet heel veel verstand van elektra. Het angel eye heeft een roze, wite, rode en zwart draad (zie afbeelding). Weet iemand waar ik deze op moet aan sluiten.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    200.6 KB · Views: 39
Advertisement - register to remove this

Heb je er geen handleiding bij met de verklaring van de kleuren . Als ik zo moet gokken zou ik zeggen zwart massa / rood geschakelde plus ,
en van de twee losse is het mijn vraag of er dim en grootlicht op aangesloten wordt , dit zouden dan deze draden zijn .
Maar nogmaals dat zou mijn gok zijn . Probeer het eens op een losse accu.
 
Heb je er geen handleiding bij met de verklaring van de kleuren . Als ik zo moet gokken zou ik zeggen zwart massa / rood geschakelde plus ,
en van de twee losse is het mijn vraag of er dim en grootlicht op aangesloten wordt , dit zouden dan deze draden zijn .
Maar nogmaals dat zou mijn gok zijn . Probeer het eens op een losse ac
Heb je er geen handleiding bij met de verklaring van de kleuren . Als ik zo moet gokken zou ik zeggen zwart massa / rood geschakelde plus ,
en van de twee losse is het mijn vraag of er dim en grootlicht op aangesloten wordt , dit zouden dan deze draden zijn .
Maar nogmaals dat zou mijn gok zijn . Probeer het eens op een losse acc
Post automatically merged:

Het rode draad moet ik dan toch gewoon op het contantslot aansluiten, en de zwarte massa kan je toch aan het frame monteren?
 
Je moet niet zomaar aannemen maar zorgen dat je bij deze unit de installatiehandleiding krijgt of op z'n minst weet welke functie welke draad heeft!

Dus als je die niet hebt gekregen, de doosjesschuiver bellen waarbij je deze unit gekocht hebt.

Als je die gegevens boven tafel hebt, dan kunnen we je helpen mocht dit nodig zijn.
 
Last edited:
Je moet niet zomaar aannemen maar zorgen dat je bij deze unit de installatiehandleiding krijgt of op z'n minst weet welke functie welke draad heeft!

Dus als je die niet hebt gekregen, de doosjesschuiver bellen waarbij je deze unit gekocht hebt.

Als je die gegevens boven tafel hebt, dan kunnen we je helpen mocht dit nodig zijn.
Het rode draad is voor me contact slot
Zwarte draad is de massa
Witte of roze draad is voor het grote licht of de ring zelf, hier kom ik niet helemaal uit. Ik heb een beetje wat lopen proberen en het aangesloten maar nu gaat me grote lamp aan als ik me contact aanzet.
Post automatically merged:

Het rode draad is voor me contact slot
Zwarte draad is de massa
Witte of roze draad is voor het grote licht of de ring zelf, hier kom ik niet helemaal uit. Ik heb een beetje wat lopen proberen en het aangesloten maar nu gaat me grote lamp aan als ik me contact aanzet.
Als ik de kabeltjes die op de foto te zien zijn omwissel doet nog steeds alleen me grote licht het. Weet iemand wat dit kan zijn?
Post automatically merged:

heb het al opgelost
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    101.9 KB · Views: 30
Last edited:
yo man heb een vraagje. ik heb precies dezeflde angel eye als jij en heb zon zwart beugeltje erbij gekregen maar kom er niet uit hoe ik hem moet monteren in me koplamp unit. heb jij miss fotos ervan of uitleg hoe je dat gedaan heb?
 
Jammer dat meneer Jop niet meer reageert en het probleem terugkoppelt, maar dit gebeurd wel vaker. :rolleyes:

Misschien kun je even aangeven waaruit die Angel Eye bestaat of maak een foto van de voorzijde.

Als ik de positie van de draden bekijk op de foto in post #1, lijkt mij dat de zwarte en de rode draad iets te maken hebben met een centrale (kop)lamp en de witte en de roze draad met de led-ring.

Dus door spanning zetten op de rode ( +12V) en zwarte draad (massa) zal, denk ik de centrale lamp laten branden.

Nogmaal de vraag, heb jij er geen installatie handleiding bij of op z'n minst een verklaring van de draadkleuren?

Voor de rest vermeld je niet om welke Zip het gaat maar waarschijnlijk werkt de originele verlichting alleen als de motor loop dus die moet je eerst ombouwen naar gelijkspanning via de accu.
 
yo man heb een vraagje. ik heb precies dezeflde angel eye als jij en heb zon zwart beugeltje erbij gekregen maar kom er niet uit hoe ik hem moet monteren in me koplamp unit. heb jij miss fotos ervan of uitleg hoe je dat gedaan heb?
Zo je misschien een foto kunnen sturen van het beugeltje, ik had er geen beugeltje bij en heb de angeleye met seconde lijm im het koplamp unit gelijmt.
Post automatically merged:

Jammer dat meneer Jop niet meer reageert en het probleem terugkoppelt, maar dit gebeurd wel vaker. :rolleyes:

Misschien kun je even aangeven waaruit die Angel Eye bestaat of maak een foto van de voorzijde.

Als ik de positie van de draden bekijk op de foto in post #1, lijkt mij dat de zwarte en de rode draad iets te maken hebben met een centrale (kop)lamp en de witte en de roze draad met de led-ring.

Dus door spanning zetten op de rode ( +12V) en zwarte draad (massa) zal, denk ik de centrale lamp laten branden.

Nogmaal de vraag, heb jij er geen installatie handleiding bij of op z'n minst een verklaring van de draadkleuren?

Voor de rest vermeld je niet om welke Zip het gaat maar waarschijnlijk werkt de originele verlichting alleen als de motor loop dus die moet je eerst ombouwen naar gelijkspanning via de accu.
De rode en zwarte draad zijn inderdaad van se centrale koplamp en de andere draden van de ring. Ik dacht dat ik het goed had gemonteerd maar de koplamp werkt nog niet juist, dus ben er nog mee bezig. Als het is gelukt zal ik het even laten weten hoe ik het heb gedaan.
 
Waar heb je die unit gekocht (linkje) en staat daar niet een overzichtje wat de functie is van elke draad?

Als je dat hebt is het zo opgelost.
 
Waar heb je die unit gekocht (linkje) en staat daar niet een overzichtje wat de functie is van elke draad?

Als je dat hebt is het zo opgelost.
Heb er helaas geen linkje van en ik kan nergens de functie van de draden vinden.
Maar als je centralelamp als grootlicht wilt gebruiken moet ik deze aansluiten op de schakelaar. Moet ik dan dan het rode draad (+) op het paarse draad van de schakelaar aansluiten ( als ik het goed heb is dat plus). De zwarte van de lamp op de zwarte van de schakelaar. En de roze draad (+) van de ring op de witte van het contactslot, en de witte van de ring (-) aan het frame als massa?
 
Last edited:
Maar als je centralelamp als grootlicht wilt gebruiken
Moet ik dan dan het rode draad (+) op het paarse draad van de schakelaar aansluiten
Klopt, maar wat doe je dan met je dimlicht?
Trouwens die paarse draad vind je ook terug in je koplamp.
Bovendien werkt de koplamp nu op wisselspanning, Als die centrale lamp een gloeilamp of een halogeenlamp is, is dit geen probleem echter als deze centrale lamp een LED-lamp is, wordt dit wel een probleem.
Led- heeft niet graag een onstabiele wisselspanning dus je verlichting moet je dan ombouwen naar gelijkspanning.
Dit doe je door de grijze draad bij de spanningsregelaar af te koppelen en deze draad dan ook aan te sluiten op de witte draad van je contactslot.

De zwarte van de lamp op de zwarte van de schakelaar.
Naar mijn weten zit er geen zwarte draad bij de lichtschakelaar, je bedoelt zeker de zwarte draad in de koplamp en ja dan is dit oke.

de roze draad (+) van de ring op de witte van het contactslot
klopt.

de witte van de ring (-) aan het frame als massa?
Die kun je beter samen met de zwarte draad van de centrale lamp aansluiten op de zwarte draad in je koplamp.
 
Klopt, maar wat doe je dan met je dimlicht?
Trouwens die paarse draad vind je ook terug in je koplamp.
Bovendien werkt de koplamp nu op wisselspanning, Als die centrale lamp een gloeilamp of een halogeenlamp is, is dit geen probleem echter als deze centrale lamp een LED-lamp is, wordt dit wel een probleem.
Led- heeft niet graag een onstabiele wisselspanning dus je verlichting moet je dan ombouwen naar gelijkspanning.
Dit doe je door de grijze draad bij de spanningsregelaar af te koppelen en deze draad dan ook aan te sluiten op de witte draad van je contactslot.


Naar mijn weten zit er geen zwarte draad bij de lichtschakelaar, je bedoelt zeker de zwarte draad in de koplamp en ja dan is dit oke.


klopt.


Die kun je beter samen met de zwarte draad van de centrale lamp aansluiten op de zwarte draad in je koplamp.
Bedankt, ik ga vanavond even kijken of ik eruit kom. Ik zal het laten weten.
 
Back
Top