Alpha lampen knipperen heel snel als ik hem net start en normaal als ik een snel stukje heb gereden

StenB

Member
Hoi, ik heb sinds vandaag mijn scooter, ik weet dat er al veel topics over alpha leds zijn. Maar kon nergens mijn probleem vinden. Mijn leds knipperen heel nadat ik hem start, en ze knipperen op normale snelheid na een stukje rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Dan zullen ze verkeerd aangesloten zijn.
Leds moeten op gelijkspanning aangesloten zijn.
Vertel ook even wat voor scooter je hebt, bouwjaar.
Kijk eerst eens na hoe ze aangesloten zijn, en gebruik een multimeter om uit te zoeken wanneer er bijvoorbeeld stroom op komt, bij contact aan of bij draaiende motor en of dat wisselspanning of gelijkspanning is.
En gaat het om de richtingaanwijzers zelf of de ingebouwde dagrijverlichting ?
Ik vermoed het laatste, als ze op wisselspanning aangesloten zijn dan gaan ze binnenkort kapot.
 
Last edited:
Dan zullen ze verkeerd aangesloten zijn.
Leds moeten op gelijkspanning aangesloten zijn.
Vertel ook even wat voor scooter je hebt, bouwjaar.
Kijk eerst eens na hoe ze aangesloten zijn, en gebruik een multimeter om uit te zoeken wanneer er bijvoorbeeld stroom op komt, bij contact aan of bij draaiende motor en of dat wisselspanning of gelijkspanning is.
En gaat het om de richtingaanwijzers zelf of de ingebouwde dagrijverlichting ?
Ik vermoed het laatste, als ze op wisselspanning aangesloten zijn dan gaan ze binnenkort kapot.
Het gaat om een piaggio zip 2007 4t 2v. De dagrijverlichting is wel aangesloten op contact en knippert niet. De richting aanwijzers die knipperen dus wel heel snel. Na een stukje rijden knipperen ze weer normaal. Ze zijn dan als het goed is niet op wisselspanning aangesloten toch?
 
Het gaat om een piaggio zip 2007 4t 2v. De dagrijverlichting is wel aangesloten op contact en knippert niet. De richting aanwijzers die knipperen dus wel heel snel. Na een stukje rijden knipperen ze weer normaal. Ze zijn dan als het goed is niet op wisselspanning aangesloten toch?
Dan hoort er waarschijnlijk een lastonafhankelijk relais bij.
Als het led is dan werkt dat niet goed met het originele knipperlicht relais.
 
Back
Top