Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

En dit is gewoon de hoogglans? Ik heb die van action namelijk ook eens geprobeerd, sloeg helemaal dof uit, beetje zijdeglans nog net geen mat.
 
Snel een vraagje, ik ben de stootlijsten van een vriend zijn auto aant spuiten, gisteren grondlaag gezet en net nat geschuurd en de eerste laag zwart. Nu wil ik een leuk resultaat, kan ik nu ook dat zwart opschuren zodat het vlak is en dan er vernis opspuiten? Of ga je het geschuurde dan nog zien?

Ik meen mij te herinneren dat je het kon opschuren.
 
Die dingen kun je al in hoogglans wit kopen. Beste is dus die al nieuw te kopen in het wit. En als je hem dan nog een keer laat spuiten krijg je echt een super resultaat. En de lak laat lang zo snel niet los.

Heb ik toendertijd ook gedaan maar dan zwart. Resultaat was echt super.
 
Binnenkappen spuiten met spuitbussen is ook echt een kutwerk door dat relief. Je moet haast 3 spuitbussen grondlak leegspuiten en schuren wil je dat relief weghouden.
 
[Ir]http://b.imagehost.org/0089/Citta_frame.jpg[/Ir]

Laatst nog aantal dozen "flipflop" lakken aangeschaft.
Hierboven het resultaat.
In het echt een stuk mooier maar is gewoon moeilijk op de foto te krijgen. (glans ect)

[Ir]http://b.imagehost.org/0474/Spuitbussen_1.jpg[/Ir]

[Ir]http://b.imagehost.org/0141/Lakken_2.jpg[/Ir]

En firefly red en nog een andere had ik gekocht. Het ware ooit volle dozen de rest is verkocht :p

Binnekort staan ze hier ook te koop voor 10 euro per bus. Normaal op easyparts rond de 30 geloof ik.
 
Last edited by a moderator:
Laatst nog aantal dozen "flipflop" lakken aangeschaft.
Hierboven het resultaat.
In het echt een stuk mooier maar is gewoon moeilijk op de foto te krijgen. (glans ect)

En firefly red en nog een andere had ik gekocht. Het ware ooit volle dozen de rest is verkocht :p

Binnekort staan ze hier ook te koop voor 10 euro per bus. Normaal op easyparts rond de 30 geloof ik.

Pm maar ff als je ze verkoopt. Ken ik me snorzipje misschien nog in een leuke kleur spuiten:p
 
Last edited by a moderator:
[Ir]http://b.imagehost.org/0368/Lakken_3.jpg[/Ir]

Deze heb ik ook nog. Firefly is miss helemaal verkocht. Iemand wouw miss een complete doos kopen en er was al een doos verkocht dusja.

Het is wel belangrijk dat de ondergrond met zwart gespoten worden. Anders zie je er niets van.

Maarja als het echt goed loopt hier koop ik nog wel een aantal dozen in.
 
Last edited by a moderator:
aangezien op mijn topic niet gereageerd word, post ik het hier wel even, als er dan antwoord op gegeven is verwijder ik het topic wel,


ik heb onlangs me aerox binnenkappen wit gemaakt, om een of andere reden
waren deze meer mat als hoogglans wit, maar nu wil ik ze hoogglans zwart maken( icm witte carter en velgen en accentjes), maar aangezien me buitenkappen ook best wel metallic-like zijn, wou ik een beetje motip metallic zwart er overheen spuiten, gewoon een dun laagje om dat metallic effect te krijgen, kan dat kwaad?ivm glans enzo?

vraagje 2;

me velgen wil ik ook wit maken, k laat ze niet poedercoaten maar wou gewoon met spuitbus doen, kan ik dit, als ik het goed schuur etc, stevig krijgen met velglak?


vraag 3;

me carterkap word voor men gevoel relijk warm, kan ik dit spuiten met normale spuitbussen? of is het beter om dit met hittebestendig te doen?

vraag 4;

ik wou evt anders al men kappen matzwart maken (alles, maar wel met wat witte accentjes), kan ik dit met genoeg blanke lak redelijk krasvast maken? met genoeg lagen etc?


vast wel iemand die het weet :D
 
Ik had ook een vraagje, sommige mensen polijsten hun lak uit een spuitbus en dan wordt het alsnog mooi dacht ik te lezen. Wat voor polijstspullen moet ik hierbij aan denken?
 
Dit heb ik ook zelf gespoten en gepolijst:

1165194429_6_BH4n.jpeg


Je KAN het met commandant doen, maar dat is eigenlijk de beun manier.
Als je echt goed wilt polijsten, kan je bijvoorbeeld 3M Fast cut kopen, zachte pad en een goede poetsmachine.
Ik heb me er ooit wel eens in verdiept, en kan het ook wel redelijk, maar het blijft een kutklusje om het perfect te krijgen.

Zeker met spuitbuslak, want die moet je bijna altijd wetsanden omdat het eigenlijk nooit fatsoenlijk uit de bus komt zetten, en dan poets je jezelf helemaal 3 slagen in de rondte.
 
Back
Top