Alles over DIGITELLERS topic...

* Instellen van de juiste wielmaat
Het is noodzakelijk om de juiste wielomtrek in te geven in de digteller volgens het instructieboekje... zoniet krijg je sterk uiteenlopende afwijkingen...



maar is het niet zo dat je de omtrek moet meten van het magneetje?
want als je het magneetje plaatst bij de as, dan is de omtrek vet klein en bij de buitenkant veel groter? En dit is denk ik ook van invloed op de snelheid????

Iemand idee wat ik moet doen voordat ik er eentje koop?
 
Als je hem midden hoog of dicht bij de as hebt, dan komtiej even vaak langs ongeacht zijn plek.

Ook met dezelfde snelheid.

Maar je moet de lengte meten, van je band, wat contact maakt met de grond.

Heel krom gemeten, moet je streepiej op je band zetten, en dan gaan meten tot je weer bij het streepiej aangekomen bent.

Ook, wel straal x pi².

Alleen weet niet precies hoe je het in die teller moet voeren, je zal nog wel wat met dat getal moeten doen..
 
Frunnik said:
Als je hem midden hoog of dicht bij de as hebt, dan komtiej even vaak langs ongeacht zijn plek.

Ook met dezelfde snelheid.

Maar je moet de lengte meten, van je band, wat contact maakt met de grond.

Heel krom gemeten, moet je streepiej op je band zetten, en dan gaan meten tot je weer bij het streepiej aangekomen bent.

Ook, wel straal x pi².

Alleen weet niet precies hoe je het in die teller moet voeren, je zal nog wel wat met dat getal moeten doen..


och ja tuurlijk +pippi+ klopt natuurlijk wat je zegt... en dat van die rxII² klopt ook wel... dat is ook helemaal makkelijk, voor mensen die dat niet snappen:

II (pie) dat is een toets op je rekenmachine, is ongeveer 3,14 en met die formule kan je de omtrek van een cirkel uitrekenen, als je de hoogte hebt :p

p.s. heb iemand ervaring met een andere magneet? dus als ik een andere pak zal dat ook werken? ja toh?

Scoop
 
Een tip :
Als je sigma sport kiest zou ik voor de Targa gaat deze is speciaal voor mountainbikes ontwikkeld en is beter waterdicht en heeft een stuk dikker snoer zodat deze bij inverring of als je kabel op spanning staat niet breekt
 
ik heb sinds kort ook een digiteller gemaakt op mun fox. omdat ik een deluxe heb en dus verlichting in mun klokje heb kan ik 's avonds ook de snelheid zien. dit is het geworden met traanplaat.

digiteller34as.jpg
 
is er ook een tellertje waar licht opzit? en kan die sigma een snelheid van 115-120 aan?
wat is het beste tellertje en wat kost deze ongeveer?
 
2 Digitellers @ 1 sensor?

Ik heb me net een nieuwe digi teller aangeschaft bc600, maar ik heb nog een bc 1600 ligen (enkel de wielsensor ontbreekt) zou ik deze 2 digi tellers op die 1ne sensor van de bc 600 mogen zetten?
omdat de bc600 mooi ooit en de bc 1600 veel meer functies heeft (af en toe eens omwisselen van teller ;)
en neen de voet is niet hetzelfde.
 
ik Heb vandaag een sigama bc800 gekocht maar nu is het snoer te kort.
kan ik hem gewoon verlengen met box draad ofzo. volgens mijn broer kon het niet wnat dan was die niet meer zo nauwkeurig.

gr. erwin
 
erwinmeijer said:
ik Heb vandaag een sigama bc800 gekocht maar nu is het snoer te kort.
kan ik hem gewoon verlengen met box draad ofzo. volgens mijn broer kon het niet wnat dan was die niet meer zo nauwkeurig.

gr. erwin

kan makkelijk.

en dat minder nauwkeurig merk je amper als je je wiel maat maar goed zet.
 
kheb niet echt zin gehad om alles door te lezen..
maar ik heb die standaard digiteller van twins... sigma bc xxx (500 ofzo)...
ik heb deze in me orgineledash verwerkt dit ging makkelijk..
ge dremelt eerst ff de orginele km teller der uit..
daarna maar je een 4kant gat in de tellerplaat waar preciies het stukje in gaat waar je de teller op klikt, hier zit ook dat draadje aan, verder ku nje het stukje waarmee je het normaal op je stuur monteerd er gewoon afschroeven.. (weet niet hoe je het meot noemen)
en klaar is kees... zelfs ik de noep kon het...
ik kan alleen niets zien in het donker.. ik heb wel dash verlichting.. maar dat is denk ik niet sterk genoeg... nog ff iets op verzinne..
 
Ik heb sinds eergister ook een teller gekocht van Koso alles zit erop en draan benzine meter, rpm teller, kmh teller, je kan ook instellen hoeveel meter je wilt rijden bijv met sprinten 100m en zodra je gaat rijden gaat dat ding lopen :D echt een gaaf ding! hij kost 150 euro.

foto's:
teller7kv.jpg


teller28ll.jpg
 
Hoe verleng je zo'n draad precies, ik ben niet zo'n held op electronisch gebied namelijk, ik heb een bc3000, van de citybike van mijn moeder gejat.
 
Stephan@Spy said:
Hoe verleng je zo'n draad precies, ik ben niet zo'n held op electronisch gebied namelijk, ik heb een bc3000, van de citybike van mijn moeder gejat.

tis niet zo moeilijk, er komt uit de tellerhouder 2 draadjes (meestal) die naar de sensor gaat, deze knip je door en strip je vervolgens. dan pak je een draadje dat ongeveer net zo dik is en soldeer je aan elkaar , maar zorg wel dat rood aan rood vast komt te zitten en niet rood aan zwart oid
 
ik heb een runner. als ik nu een cross stuurtje neem dan komen mijn licht schaklelaars ed te vervallen. de digiteller van metramorfosis heeft een bijgeleverd setje met lichtschakelaars voor om je stuur zeg maar;)

maar dat grapje kost me 250 euro,

zijn er ook nog andere merken die dit bij leveren?
 
Back
Top