Alles over DIGITELLERS topic...

CremersTjoen said:
ik zeg toch dat in dezelfde tyd zo loopt...
alleen moet langere afstand afleggen en dat betekent dat het meer krachten op zich krijgt....

Denk maar aan een draaimolen, als je aan de binnekant staat, kan je blijven staan.
Helemaal aan de buitenkant heb je moeite om te blijven staan--> word er byna afgegooid..

En nee ik zit nooit op een draaimolen :p

volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe een fietsteller werkt.

foxrider said:
Als je wiel 1 omwenteling maakt, heeft die bijvoorbeeld 1.4 meter, (ik noem maar wat) afgelegd. Elke keer als je wiel 1 omwenteling maakt, komt je magneet 1 keer langs je sensor. zo weet het computertje dat hij weer 1.4 meter heeft afgelegd. aan de hand van de tijd tussen omwenteling en omwenteling berekent je computertje je snelheid.

als je dus je velgmaat neemt, dan denkt het computertje dat je maar 0.8 meter hebt afgelegd, waardoor hij veel minder (te weinig dus) aangeeft.


had ik al eerder gezegd, maja
 
Me pa heb het voor mij gedaan met eerst plaklood ofzo op me velg en dan die magneet, als jullie een foto willen kan ik het wel een keertje maken
 
ik heb net een sigma sport "targa" geinstalleert op mijn stuur en toen ik ging rijden verliep alles naar wens maar eens boven de 88.. toonde die terug 0KM/h aan. in de handleiding staat 300+ :?
waar zou dit kunnen aan liggen ?

IMG_0006.JPG


iemand toevallig wat tips om die kabels mooier weg te werken ?

mvg X
 
X16, ik heb precies dezelfde teller, maar hij geeft steeds 20% teveel aan, heb jij misschien een boekje ofzo ? of weet iemand hoe ik het ding GOED moet instellen,
(ik had gewoon de batt. eruit gehaald en toen bij DST 01503 ingevuld)
 
Ìk heb een sigma bc1400 gekocht... prima dingetje, maar als ie werkt zou het een stuk fijner zijn:)

Me draad was te kort, dus ik heb em verlengd met een ander draad, en ik heb er 4 schuifstekertjes tussen gezet, toen kwam ik er achter dat er iets heel merkwaardigs gebeurde:S als ik de bovenste 2 schuifstekertjes langs elkaar schuif, dan ontstaat er blijkbaar een magnetisch veld, waardoor de teller gaat werken, maar ik snap het niet, als ik ze uit elkaar houd, en ik ga rijden, dan doet de teller het helemaal niet, ik heb de draden toch verlengd, en ik heb ze op alle manieren in elkaar gestoken... (weet niet of dit uitmaakt, maar ik d8 aan plus en min) ma dat was dus ook niet succesvol. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft:)

ThnQ
 
rox evo 70. DST is de totale afstand die je al gedaan hebt .. bij aankoop van digiteller is dat bij mij 11405.. dit heeft niks tezien met de wieldiameter
de wieldiameter geef je in door met de blauwe knop naar "trip dist" te gaan. dan set ingedrukt houden
dan de de maat van de band ingeven ( bij mij 2155 )
in het boekje staat dat voor de wheelsize te weten ( het getal die je dus ingeeft ) dat je de hoogte van de grond tot het bovenste van de band moet meten en dan maal 3.14 voor in KMH. dan zou het moeten kloppen. bij mij werkte het wel en de snelheid was ook goed. enkel reageert de display nogal traag ( bij optrekken aangeving van 0, 16, 26,34,51... )
en boven de 90 toont die 0 aan :s

offtopic: http://www.scooterbase.net/pics/8092/uitlaatkapoet.jpg <- hoe heb je dat gedaan man :?
 
ik zou een stukkie koelkast magneet nemen(zit in het afdichtings rubber van de koelkast deur) dit is plat en buigbaar,en lijkt van een soort kunstof en is dus makkelijker in een velg te plakken. ik weet alleen niet of het magnetisch veld groot genoeg is.
het lijkt mij zowiezo het best om zoveel mogelijk bij de as te gaan zitten,want dan is de omtrek snelheid het laagst(lees G-krachten)
en ik weet niet of dit ook voor scooters op gaat mar als ik op mijn auto velg een paar gram plak is ie zeker weten in onbalans,maar auto gaat wel wat sneller 8) )
 
Hey, ik heb hier een cateye tomo liggen maar de sensor ben ik kwijt. Ik wou hem testen door hem tegen de acherkant van een luidspreker te bewegen maar dit heeft geen effect :s. wat kan ik gebruiken om hem te testen??
 
Last edited:
weet er mss iemand zo ff snel de omtrek van een band, aangezien't bijna gelijk is, en ik nu geen zin heb om't na te meten, omdat we geen krijt hebben, en ik binnekort toch andere velgen monteer. 't gaat dus om de omtrek van de normale maat band, dus gewon de omtrek van die dikke 10 inch banden of van die op de 13 inch velgen
[edit] laat maar ,heb't al grofweg uitgerekend
 
Last edited:
ik kom met een 13" NRG velg uit op 1300nogwat, maar nu is mijn vraag meteen ff tussendoor:p

alsje dat magneetje op je schijf gaat bouwen, moet je de omtrek dan van de schijf pakke of nogsteeds van de band?
 
band natuurlijk 8P! het gaat om de afstand die je rijdt met één wielomwenteling.

Nog een vraagje, waar kan je dat magneetje kwijt op een zip sp? aangezien hij kleine wieltjes heeft en alles heel dik op elkaar zit door die monoarm. iemand ervaring mee?
 
heb iemand al ervaring met niewe koso geval van 136 euro?
hoe moet je het haansluiten? wil er eenkopen maar schijnt dat je zelf creatief moet wezen met je draad boom en daar heb ik niet echt zin in..
meer info erover?
pm me dan ff
mzzls
 
Back
Top