Alles over DIGITELLERS topic...

evo racer said:
ik was me iets aant afvragen, als je de magneet helemaal op je velgrand plakt of bijna tegen de as, maakt dat dan geen verschil in snelheid? lijkt me dat als hij bijna tegen je as hangt dat het ding dan sneller draaid of niet?:p

Nee dit maakt nix uit. Bij een omwenteling is zowel bij de as als bij de velg dezelfde afstand. Bij een fiets kun je het je beter voorstellen, als de spaak naar beneden staat en de draait het wiel een rondje. Dan staat zowel het bovenste als het onderste punt weer gelijk beneden, snap je het ?
 
Euh.. net maar ff een digitellertje aangeschaft maar nu is het draadje te kort, Had wel gelezen dat je hem kan verlengen maar... geef hij dan nog wel de preciese snelheid aan ? :D
 
jawel, gewoon solderen en goed intapen, dan moet het goedgaan.

Owja knip de draadjes ongelijk af, dat als je tape loslaat, ze alsnog niet tegen elkaar kunnen komen.
 
Okay maar ik d8 dat ik een x zoiets had gehoord ofzo als je ze verlengt niet precies meer aangeven.. maar dan ga ik dat maar proberen denk..
 
Mijn draad was ook te kort voor een montage @ Stuur. Ik heb een beugeltje gefixt waar je normaal je helm op hangt, en toen was hij wel lang genoeg. Waarom het risico nemen om de teller te verneuqen ??
 
Nou omdat ik het anders lelijk vind staan. Dus daarom vroeg ik het ff en als het niet kon dan had ik geen andere keuze he :)


EDIT/ Iemand ervaring met verlengt draad ?¿? /EDIT :rolleyes:
 
Last edited:
Heeft iemand foto's van een sensor en magneet die op een sr velg zijn vast gemaakt?
Er staat er wel 1 hier had ik gezien maar staat niet op hoe de magneet vastzit @ velg..
Iemand ervaring met een digi teller van Gazelle?
 
evo racer said:
ik was me iets aant afvragen, als je de magneet helemaal op je velgrand plakt of bijna tegen de as, maakt dat dan geen verschil in snelheid? lijkt me dat als hij bijna tegen je as hangt dat het ding dan sneller draaid of niet?:p

-SimJoc- said:
Nee dit maakt nix uit. Bij een omwenteling is zowel bij de as als bij de velg dezelfde afstand. Bij een fiets kun je het je beter voorstellen, als de spaak naar beneden staat en de draait het wiel een rondje. Dan staat zowel het bovenste als het onderste punt weer gelijk beneden, snap je het ?

tuurlijk maakt dat uit...
als aan buitenkant van de velg zit, maakt hij bij 1 rondje bijv.. 30 cm afstand

als aan binnenkant van de velg zit, maakt hij bij 1 rondje bijv.. 10 cm afstand

Doordat het wiel bijv in 1 sec 1 rondje maakt.
Moet bij buitenkant dat ding meer krachten verwerken dan aan binnenkant...

dacht ik zo, correct me if i am wrong...
 
Dat het magneetje zelf meer krachten te verduren krijgt is natuurlijk zo, omdat hij een grotere afstand aflegt. Maar het duurt net zo lang als het magneetje aan de binnenkant een slag is gedraaid, of aan de buitenkant van de velg. Zet je vinger maar eens op de binnenkant van de velg. Loopt in dezelfde tijd een slag om als aan de buitenkant. Als je dit niet snapt stap je maar naar je Natuurkunde leraar :X
 
ik zeg toch dat in dezelfde tyd zo loopt...
alleen moet langere afstand afleggen en dat betekent dat het meer krachten op zich krijgt....

Denk maar aan een draaimolen, als je aan de binnekant staat, kan je blijven staan.
Helemaal aan de buitenkant heb je moeite om te blijven staan--> word er byna afgegooid..

En nee ik zit nooit op een draaimolen :p
 
Maakt het uit of je het op je achtervelg of voorvelg maakt? want voorvelg lijkt me makkelijker aangezien het dichter bij je stuur eens:D:D

Miss noobvraag maar ik ga het morgen zetten dus wou het liefst weten sorry

Yellow aerox
 
AeRoX MaX BiaGG said:
Als je hem wilt verlengen kan je hem net zo goed achterdoen. Dan valt dat magneetje wat minder op. :D

Karoshi heeft hier een mooie foto van, misschien staat ie al aan het begin van dit topic.

edit:// jah idd :L
 
ff een opmerking CAT eyes gaan maar tot 100 digi tog?.............


ik zelf heb een sigma bc 800 @ mijn runner @ de voor remschijf
het zou wel kunnen dat de bc 800 wat gaat storen als je indd echt hard rijd... de mijn doet op dit moment ff raar.... had een keer 122 digi gehaald... met mhr replica... maar er zat denk ik een draadje los...

en nu heb ik een nieuw dingetje gemonteerd waar je hem in schuift.


en rijd op runner teller Sp tussen de R en de A = ong 116 digitaal kan dat?........ Met MHR SPEED rep etc......... niet helemaal goed afgesteld..

zie foto

DIGITELLER%20kopie.JPG
 
AeRoX MaX BiaGG said:
Hoe heb je die magneet zo goed vastgemaakt hoeveel lijm ik erook opsmeer hij flikkerd er telkens weer vanaf :p

als je dat aan mij vraagt....

ik doe het als volgt:

-1 Ontvet het ZAAKJE!! dus schijf en magneet. met prof. ontvetter anders alternatieven...
-2 Schuur beide delen beetje op... schijf en magneet dus...
-3 KOOP BISON 2 componenten lijm METAAL is een grijze spuit...
-4 2 componenten lijm goed mengen....
-5 breng het aan op de schijf... niet zuinig maar wel met mate..
-6 druk magneet er op pak schilders tap en plak dat op de schijf en magneet zodat hij er niet af kan vallen...
-7 HEB geduld en ga niet blij rijden gelijk...... laat het rustig een paar uur staan en uitharden
-8 mocht je nog zkerheid willen hebben kan je er nog een laagje op smeren...

ohwja dit zaakje zit al 1 a 2 jaar zow.... vast

was wel 1 keer los gegaan door schijfremslotje.... |(
 
Back
Top