Alles over DIGITELLERS topic...

ik heb de sensor aan me rechtervoorveer gemonteerd, en het magneetje aan de andere kant van de velg, aan de kant waar de schijf zit, hij meet er gewoon doorheen, en je ziet nix ;)
 
Tip:

Monteer de magneet zo dicht mogelijk bij de wielas (op rand van velg is dus minst "prettig". Met goede lijm zal het wel blijven zitten, maar bedenk dat hoe dichter bij de wielas, hoe langzamer de magneet rondraait en daarmee dus minder last heeft van middelpunt vliegende kracht. (in hollands: de magneet zal er minder snel afvliegen)
 
Ik weet niet of ik deze vraag in dit gedeelte mag plaatsen maar ik doe het toch. Ik heb laatst een gpt toeren/ temp teller gekocht. De twee draden van de temperatuur meter zijn echter erg kort. Nu wil ik deze verlengen maar ze zijn ook nog eens erg dun. Weet iemand of ik een speciaal soort draad daarvoor nodig heb? Of kan ik gewoon luidspreker draadjes ertussen zetten?
 
Mijn ervaringen met kilometerteller fiets:

-Sommige (sigma) tellers doen het niet icm binnenrotor ontsteking

-verder naar het as plaatsen de magneet op je velg zorgt ervoor dat je minder kans hebt op trillingen.

-afstand tussen magneet en sensor mag maximaal een halve centimeter zijn omdat anders bij hoge snelheden de nauwkeurigheid afneemt. (registratietijd)

grtz,

Peter

ps. Let er op dat de teller die je kiest ook geschikt is voor hoge snelheden, de sigma bc600 die ik had ging tot 300kmpu
 
1046276181Dsc00054.jpg


Magneet zit op velgrand, en sensor bovenaan mijn voorvork. Moest hem wel verlengen met speakerdraad trouwens. Maar het werkt al een jaar lang prima :)
 
koso toeren/temp. teller

vorige week gekocht, de meeste klagen over deze teller maar ik ben er wel tevrede over.
temp. sensoor paste perfect in de cil. kop en toeren aansluiting kan elke debiel.

soms slaan de toeren wel over als je ff gas geeft, maar vedder niet hindelijk oid.

prijs: 65 euro
opties: toeren weergave, temperatuur weergave, de tijd dat je rijd kan worden weergegeven en je kan instellen of je 2 of 4 takt brommer rijd.

P4270008.JPG
 
Of te wel 0900mm invoeren:). Maar heb nu een BC800 maar ben toch nog steeds niet helemaal te vreden... Hij werkt wel alleen af en toe geeft hij niet sneller aan als 75,6km/h bijv slaat ie weer eens door tot 120.... terwijl ik soms toch echt wel boven de 100 zit geeft ie 70 aan of zo.. heel appart! Iemand die toevallig een oplossing heeft.. En ja bandenmaat staat goed hoor...!
 
Dan zit je magneet volgens mij tog te ver van de sensor af, waardoor die op hogere snelheden niet goed meer ontvangt, en daardoor ook niet goed weergeeft. Ik had hetzelfde probleem;)

(alleen die van mij gaat niet zo hard:X)
 
Wat ook kan is dat er een klein stukje isolatie van je bedrading afligt. Als het kale draad je frame raakt of in aanraking komt met water dan wil hij weleens hoge snelheden aangeven!
 
meschien raar
maar als je je sensor op je velg maak dan meet die die omtek .. en dan niet die van je band er bij ...
kan je niet beter de omtrek van je velg nemen .. want dat meet dat sensortje ..
bij een fiets maak niet uit .. zo band is 1 a2 cm.. maar je band van je scoot is wel wat meer..
 
volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe een fietsteller werkt.

Als je wiel 1 omwenteling maakt, heeft die bijvoorbeeld 1.4 meter, (ik noem maar wat) afgelegd. Elke keer als je wiel 1 omwenteling maakt, komt je magneet 1 keer langs je sensor. zo weet het computertje dat hij weer 1.4 meter heeft afgelegd. aan de hand van de tijd tussen omwenteling en omwenteling berekent je computertje je snelheid.

als je dus je velgmaat neemt, dan denkt het computertje dat je maar 0.8 meter hebt afgelegd, waardoor hij veel minder (te weinig dus) aangeeft.
 
Ja..op scooters/motors hebben die meestal de neiging niet te werken wegens storingen enzo. En die werken ook niet op een bepaalde afstand..dus altijd 1 met draad nemen.
 
Back
Top