Algemeen voorvork topic!

hey,

ff een vraagje over mijn zip '98 voorvork,
ik haalde hem laatst uit elkaar om te polijsten en verlagen
maar ik kwam erachter dat de zip voorvork compleet anders in elkaar zit als mijn ice voorvork.

aangezien de veer simpelweg boven en onder vastgemaakt word op het kroosntuk cq de pootjes
hoe moet ik deze nu verlagen,
gewoon stuk van de veer afzagen of zijn hier andere manieren voor?

gr, martijn
 
jup gewoon een stuk van de veer afzagen.
dat plastic op de uiteinden kan je er gewoon af draaien, en na het zagen weer opnieuw in de veer draaien.
 
hey
ff vraagje, past un sr voorvork gewoon zonder aan te passe in een neos frame??
Aangezien dat sr voorvorkpoten niet in een neos kroonstuk passen
Alvast bedankt!
 
oke thnx,

ff netjes afzagen en dan dikkere olie erin doen?, is dit gewoon verkrijgbaar als dikke voorvork olie oid ?

gr, martijn

ik had geen dikkere olie, maar gewoon meer :) werkt ook perfect. kon mijn veerweg zelfs terugbrengen tot 2 cm oid.
 
ik heb geen olie, mijne stopt gewoon op de stootblokken. natuurlijk wel wat olie als smering. veert soepel en is ook lichter.
 
ik heb geen olie, mijne stopt gewoon op de stootblokken. natuurlijk wel wat olie als smering. veert soepel en is ook lichter.

ik heb er geen stootblok in zitten hoor :O, weet niet of je het over een zip vork hebt maar k heb ondertussen gewoon dikkere olie gehaald en moet even kijken hoe dit gaat, ben nu de pootjes nog aan het polijsten

edit, pootjes gepolijst, maar hoeveel olie moet ik nu in mijn pootjes doen, heb eens ooit gelezen dat 80 ml elk genoeg is, maar dit was geloof ik voor grote pootjes en ik neem aan dat in een zip voorvork wat minder moet

gr, martijn
 
Last edited:
Ben er achter gekomen dat een voorvork van een hyoshung rush in een sonic frame past standaard, voordeel is een erg lichte velg inclusief schijrem.:)
 
heb het net afgeschuimd ivm mijn probleem maar vind nergens een goede uitleg hoe ik de vorkpoten van mijn malagutti F12 kan laten zakken...

ik wil hem vooraan een cm of 2-3 laten zakken, ik heb de bouten losgedraaid en dan met een schroevendraaier de boel wat losgewrikt.
de vorkbenen zitten los maar ze willen niet omhoog of omlaag|(

wie kan me aub uitleggen hoe dat moet ?
 
heb het net afgeschuimd ivm mijn probleem maar vind nergens een goede uitleg hoe ik de vorkpoten van mijn malagutti F12 kan laten zakken...

ik wil hem vooraan een cm of 2-3 laten zakken, ik heb de bouten losgedraaid en dan met een schroevendraaier de boel wat losgewrikt.
de vorkbenen zitten los maar ze willen niet omhoog of omlaag|(

wie kan me aub uitleggen hoe dat moet ?

niemand die me kan helpen ?:?
 
ja had ik even een klein vraagje .
aerox vorkpoten op een spirit kroonstuk steken , plug & play ?
zoja past de spirit velg dan ook zonder aanpassingen te doen ?
 
ik wil men aerox vanvoor naar beneden halen.
schroeven bij het T stuk heb ik al losgedraaid maar komt geen beweging in.

wat doe ik verkeerd?
 
Idd. Heb er toen er een hele dag over gedaan met m'n Kijkshop dremeltje. :X Beter geef je een sixpack aan een metaal bedrijf en laat je het netjes weg frezen. :p
 
ik doe er 3 kwartier over met een vijl :+

weet iemand trouwens of piaggio voorvorken (runner typhoon nrg enz enz)
uitwisselbaar zijn?
 
okee, ik heb dat idee van dat wegfrezen achterwege gelaten.
ik wil men poot van men rox uitelkaar halen.
ik denk ik draai een dat schroefje aan de onderkant aangezien dat het enige schroefje is wat ik zie.
de shit blijft maar draaien...
toen had ik door dat ik fout bezig was... Hoe moet ik hem demonteren?

hulp aub :)
 
Weet iemand de maten van pasbussen van een gilera runner50? De bussen tussen het voorwiel en de voorvork-onderpoten. Moet deze namelijk laten draaien, of zijn ze ook los tekoop ergens?:?
 
Back
Top