Agent duwt me op scooter!

degrees

Well-Known Member
He, ik was vandaag beetje aanet rond boeke.
Rij een straat in niet wetend dat in een zijstraatje een politie wage staat met Agenten. Dus ik rij het straatje tegemoet niet wetend dat die agente op me stonde te loere. Opeens kome ze naar me toe gerend, toen eerst stop tegeken 5 sec, en ik gaf gelijk vol gas, maar ze rende naar me en duwde me. Ik raakte bijna uit evewicht, maar kon na wat stuurcorrecties tog nog vluchten.

Wat ik me afvraag, mag een agent me zomaar duwe van me scooter, stel dat ik gevallen was, en ik gewond was + scoobie verrot?
Wie is er dan verantwoordelijk?
 
Advertisement - register to remove this

jij meot stoppen als ze stopteken doen, doe je dit niet duwen ze je deraf, of houden ze je vast...
jij zat dus eigenlijk fout, als je toch steeds wegrijd, rij dan origineelo dna gebeurd dat ook niet meer .
 
Maar stel als ik dan gevallen was, wie zou dat dan allemaal moeten vergoeden; ziekekosten, scooter koste enz. ; Meneer agent ?
 
Nope, die kosten zijn echt helemaal voor jezelf. Jij hebt gewoon te luisteren en die politie mag alle middelen (behalve schieten natuurlijk, mits jij niet geschoten hebt :p ) aanwenden om jou te laten stoppen.

Een agent heeft op een ander forum op een soortgelijk voorval (motoragent schopt scooterrijder neer) gereageerd en gezegd dat het allemaal voor jezelf is.
 
was het wel rollerbank..
dadelijk was het gewoon papier controle ofzo.. :D
ben je der voor nix van door gegaan..
(der vanuit gaand dat dat bij jou inorde is)
ik vind et maar dom om der vandoor te gaan..
der kan zo veel fout gaan...
 
Iemand die ik ken is toen hij ook net als jou weg wou rijden, door een motor agent van zijn scooter geschopt, dus denk maar niet dat ze ergens voor terug deinzen...

verder krijg je denk ik niks vergoed, je weet hoe het gaat in NL, politie maakt eigen regels, en jij zat tenslotte fout, want je had nooit weg mogen rijden
 
iemand die ik ken werd geslagen toen hij met zijn scooter vluchtte...
maar hij kreeg later wel procesverbaal voor het vluchten/mensen in gevaar brengen, maar de rechter had het procesverbaal nietig verklaart..omdat hij geschrokken was toen hij een klap kreeg en toen vluchtte...
 
In belgie mag de politie je ten alle tijden er af kicken als je niet meewerkt.

In nl mag de politie de verdachte niet in gevaar brengen, maar jij reed ook niet/nauwelijks dus ze probeerde je alleen vast te pakken..

+ terecht wat ze deden

[mod edit]
Zullen we het even normaal houden?
[/mod edit]
 
Last edited:
Of het nou mag of niet... Formele tekst:

Een agent is bevoegd iemand naar zijn naam adres blablabla en hem daartoe STAANDE TE HOUDEN... Jij bent dan verplicht om te stoppen en je naam op te geven. Ga je dr vandoor, dan mag een agent jou DAADWERKELIJKstaande houden. Dit betekend dat hij mag proberen om jou toch tot stoppen te dwingen. Een agent dient altijd rekening te houden met het proportionaliteitsbeginsel.. Dit houd in dat hij zo weinig mogelijk geweld moet gebruiken. Meteen jou eraf schoppen of slaan had dus in feite te veel geweld in 1 keer geweest. Maar stel je nou voor dat het een achtervolging word en jij rijd tot 3 keer toe bijna een paar kinderen omver... Dan mag een agent er uiteindelijk voor kiezen om je er tog af te trappen.. Maar als jij dan zwaar gewond raakt.. dan heeft die agent toch nog een groot probleem.. Iig een hoop gezeik..

Ps: je ben echt een *** dat je niet gestopt ben. Op zo'n manier word het vaak van een simpele verkeersovertreding een misdrijf (denk maar aan poging doodslag/zware mishandeling als je die agent bijna voor zn kl*te rijdt)...En dan maar huilen op het bureau dat het allemaal niet je bedoeling was als je in het celletje zit...
 
vriend van mij was in een sloot gebeukt en ze brommer had ongeveer evenveel schade as boete, 100 euro minder ofso, toen had hij met de politie afgesproken dat als hun de boete vergeten hij de schade zelf betaald. gingen akkoord.
 
Vriend van me werd aangereden na dat die stopteken had genegeerd gewoon van de weggedrukt volgens hun ging het perongeluk zeker dat ze dat niet mogen ze mogen niet iemand in gevaar brengen, ze zeiden jouw verzekering betaald voor jouw en die van ons onze schade en als hij fout zat zou hij voor alle schade moeten opdraaien dus het klopt niet.
 
ja maar ik woon hier in een dorp, waar de politie niks te doen heeft en alle scooter rijders die ook alleen maar een teruglooppijp op de rollerbank willen hebben. Dus ik wis gelijk al , alsik stop ben ik erbij. Maar toen ik vluchte merkte ik dat ze egt alles wille doen om mij te stoppe.
 
Back
Top