Howto Afvoeren speedfight 1 snor

Than81

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds 2 weken een speedfight 1 snorscooter.
Deze deed het in eerste instantie niet maar heb hem nu wel aan de praat gekregen.

Helaas liep hij eerst 54..veelste hard...
Heb er al een varioplaat op gezet (deze miste eerst)maar dat hielp niks..
Toen vario busring er op gezet.
Nu loopt hij 44 km...

Ik wil hem nog verder afvoeren naar richting 32 km/uur...

Vario rolletjes van 8.5gram zitten er nu in.

Hebben jullie nog meer tips hoe ik hem kan afvoeren?
Wil wel heel graag de trekkracht behouden..

Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
 
Advertisement - register to remove this

2-taktjes zijn meestal begrensd op:
1. vario, dit heb je al aangepast.
2. cdi met een toerenbegrenzer.
3. vernauwing in de uitlaat, ook wel prop genoemd.

Dus voor jouw is het zaak:
A. de vernauwing terug te plaatsen in de uitlaat.
B. Na te gaan of de cdi het originele exemplaar is of een ontgrensd exemplaar, maw de originele terugplaatsen mocht dit niet het geval zijn.
C. En hoogst waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een grotere sproeier geplaatst, de originele maat terugplaatsen dus.

Dit alles heeft dus invloed op de performance van je scootertje en of na deze actie de gewenste trekkracht behouden blijft???

Wat je ook zou kunnen doen is alles laten zoals het is en de scooter begrenzen door ervoor te zorgen dat je het gas niet verder kunt open draaien dan de gewenste snelheid.
 
2-taktjes zijn meestal begrensd op:
1. vario, dit heb je al aangepast.
2. cdi met een toerenbegrenzer.
3. vernauwing in de uitlaat, ook wel prop genoemd.

Dus voor jouw is het zaak:
A. de vernauwing terug te plaatsen in de uitlaat.
B. Na te gaan of de cdi het originele exemplaar is of een ontgrensd exemplaar, maw de originele terugplaatsen mocht dit niet het geval zijn.
C. En hoogst waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een grotere sproeier geplaatst, de originele maat terugplaatsen dus.

Dit alles heeft dus invloed op de performance van je scootertje en of na deze actie de gewenste trekkracht behouden blijft???

Wat je ook zou kunnen doen is alles laten zoals het is en de scooter begrenzen door ervoor te zorgen dat je het gas niet verder kunt open draaien dan de gewenste snelheid.

Dank je wel sparky.
Ik ga het is even uitzoeken en uitproberen...
Wil zeker te weten geen wok en gewoon normaal kunnen rijden dus moet wel iets proberen...
 
Je hebt een originele snor peugeot uitlaat nodig. (heeft een dunnere voorbocht)
Je hebt een originele snor peugeot cilinder nodig (heeft een lagere timing)

Met de eventuele vario begrenzing en uitlaat begrenzing zal hij weer origineel moeten lopen..

CDI is dikke onzin op deze modellen..
 
Back
Top