afstelling? Peugeot speedfight 1

1nsane

2fast4you
Hello!

Ik heb al een tijdje een vaag probleem met m'n speedfight 1.

Toen ik hem net had (maandje geleden ongeveer) reed hij prima, ik merkte wel dat hij bij warme motor aanmerkelijk lastiger optrok (vooral onderin miste hij dan kracht). Ik dacht eerst aan trekveertjes maar als hij nog niet helemaal warm is, heb je daar geen last van. Ja oke, hij grijpt iets wat vroeg aan maar koud trekt ie daarna lekker door.

Er zit een sproeiermaat 56 in van wat ik van de vorige eigenaar begreep.

ik heb vervolgens wat gespeeld met de instellingen van de carb en in eerste instantie de luchtschroef iets dicht gedraaid. (dat had ik overigens ook bewust gedaan, het blok is namelijk helemaal gereviseerd, nieuwe krukas etc etc etc. Nieuwe zuiger noem maar op).

Echter was dat iets te veel van het goede want hij ging er alleen maar minder van optrekken bij warme motor.

Inmiddels heb ik er een paar honderd kilometers opzitten en dus ben ik gestopt met het bijmengen van een dopje 2takt olie door de benzine en heb ik de stelschroef weer op de instelling gezet waar hij op stond. Ik merkte dat dat toch nog niet je van het was dus heb ik hem nog een half slagje verder open gezet.

Opzich lijkt hij nu wat beter te rijden ook met warme motor maar er is wel een ander probleem.

Sommige dagen rijd hij helemaal prima, soms dan sta ik bijvoorbeeld bij het stoplicht en begint hij te roken als een jekko. Hij valt niet (meer) uit ofzo bij stationair maar hij begint dan gewoon behoorlijk te roken en ook van de buitenkant van de uitlaat, lijkt me dat er drupjes olie uitkomen ofzo?

Zou hij dan toch nog te rijk lopen? Ik heb ook de bougie gewisseld van een BPR6HS naar een 7. een 6 leek me toch iets te warm.

Hij is verder compleet standaard, loopt 55 a 60 op teller. Op snelheid rijd hij overigens perfect, trekt na het begin gewoon prima door.

Overigens zit er op het spruitstuk een slangetje wat is afgedopt. Moet ik daar nog wat mee?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top