Aerox start altijd

Weedie

Well-Known Member
Hallo mensen

Ik zat met een probleem, waar ik zelf echt niet uitkom!

Laat ik bij het begin beginnen:
Een/twee maanden geleden kocht ik me aerox waarbij het contactslot kapot was.
Ik kon hem wel gewoon aankicken en uitzetten met me killswitch. Dus ik kon hem altijd starten met sleutel of zonder. Daarvoor had hij allerlei draden verbonden en doorgetrokken, waarvan ik nu nog steeds niet weet wat hij nou precies allemaal gedaan heeft.
Nu heb ik een nieuw contactslot gekocht en gemonteerd. Draden verbonden. En kan nu mijn buddy openmaken, stuurslot gevruiken en me electrische start wilt nog niet echt aanslaan (waarschijnlijk te lage accuspanning).
Nu is het probleem, dat ik hem nu aan kan kicken, wanneer ik wil. Met of zonder sleutel. Dus de eerste de beste dief kan langskomen, en er zo mee wegrijden. Dat wil ik niet Nou hebben jullie een idee wat er verkeerd is verbonden of iets anders?

Alvast Bedankt!! Ik kom er echt niet uit!


Groeten Jeroen
 
Advertisement - register to remove this

Je contactslot maakt één contact en verbreekt ook eentje. Zo is het bij de Aprilia sr. Weet nu niet of dit ook bij een Aerox zo is. Ik zou eens kijken of je niet nog ergens een doorverbinding hebt zitten over 2 contacten. Ik zou de draden van het contactslot even na lopen en kijken waar ze heen ga. Daar zit dan ook misschiens die doorverbinding.
 
waar woon je?
welke kleur rox?
Kenteken zou ook handig zijn..

bij voorbaat dank:p

waar heb je dat nu weer voor nodig :?

@TS: ik zou ff nakijken of alles wel goed vast zit, zowel bij het slot als bij de motor. Als het goed is loopt er een kabel door je hele scoot (d8 zwart, ben nie zeker), dat is de kabel die naar de startonderbreker gaat.
 
Bij het contactslot is er inderdaad 1 draad die zorgt voor de onderbreking, dat weet ik nog net wel ;) Maar waar moet die eigenlijk naar toe? Naar je cdi-unit?
Ik zal wel even kijken hoe die bij mij gaat. Reacties nog steeds welkom

P.s. @basswalla : Je denkt toch niet dat ik stom ben, he?
 
Bij mina is het altijd het zwart/witte kabeltje vanaf contactslot, als deze los zit, dan kun je hem dus starten zonder sleutel.
 
Allemaal erg bedankt voor het posten!
Ik ben er nu uit! Het lag idd aan de zwart-witte draad. Die zat op een punt niet goed aangesloten!

Bedankt voor alle reacties! Close topic, plz
 
Back
Top