aerox sneller laten lopen

j-e-f-f-a

Well-Known Member
hey ik ben jeffrey en ik heb een paar vragen :

ik heb een aerox een tijdje geleden gekocht en de man zei alleen de vario is er uit. hij rijdt nu 70 op teller en 75 met wind mee is er dan niet een prop uit de uitlaat ofzo ? btw standaard uitlaat. ik wil hem toch nog sneller laten optrekken ik dacht erover om een power1 vario te halen maar meerdere mensen zeggen dat eentje van malossi toch beter is, is dat zo ?

ik hoor et wel

jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

een DR70 is een leuke laagtoerig cilinder..
slijtvast.. relatief makkelijk af te stellen..
met veel koppel onderin, zeker met standaard uitlaat :)

bij het afstelmateriaal geen sproeiers vergeten ;)
 
het is uiteraard nooit verkeerd om er een andere krukas in te zetten met een 70cc , dat kan nooit minder zijn.

echter valt het met een DR70 en standaard uitlaat wel mee.

ik heb ook een std carb. op onze straataerox , met 70cc Stage6 Pro , werkt zeer goed , kun je leuke wheelies mee maken.
 
oke dus ik denk dat ik dan toch naar 70cc overstap zoveel goeie dingen erover, dacht eerst zelf dat je met een stnd cilinder toch wel lekker zou kunnen rijden omdat ik heb stnd. aeroxen gzn die 90-95 rijden op autoteller, zoiezo dacht ik dat ze controleren op 70cc want kwil niet daar nog een boete bovenop.
dit zou mijn setup binnenkort kunnen zijn dan:

DR70
stnd. uitlaat
Hebo race verstelbaar
power1vario
ff kijken als me stnd. v snaar nog goed is anders neem ik de malossi V-snaar

ook nu dat ik gevallen ben wil ik een nieuwe kappenset iemand tips ?
en zou ik stnd. stuur houden of een sportstuurtje dr op zetten ?
en melf welke krukas zou je aanraden dan ?


Jeffa
 
Last edited:
90-95 is overdreven , dat haal je niet zomaar met een std cilinder , ja met wind mee van de viaduct af etc.

de boete's gaan puur op snelheid , als je met 50cc 80 rijdt op de bank of met 70cc levert dezelfde bekeuring op.

Hebo koppeling is veel mooier te verstellen , fly clutch is gewoon een vervanging voor de std koppeling eigenlijk.

Rito krukas , goedkoop en toch heel goed.
 
De boete bij een 70cc kan wel degelijk hoger zijn. Als je met meer dan 50cc rijdt wordt je scooter als een motor beschouwd. En niet iedere agent weet niets van brommers er zijn er ook bij die vroeger zelf gesleuteld hebben. Als je een hoge koppel hebt weten ze echt wel dat je geen standaard cilinder hebt.
Ontgrens gewoon je standaard uitlaat koop en power one vario en ga een beetje afstellen dan krijg je hem echt wel naar je zin.
 
Back
Top