Aerox probleem

Luuk12347

New Member
Mijn aerox heeft een nieuwe 50cc cilinder maar zit nu geen koelvloeistof tap aan waar de tweede koelvloeistofslang in moet wat moet ik doen de aerox loopt wel

Bedankt voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

..Kan je iets duidelijker zijn ? ... je heb 2 slangen ... Aanvoer en Retour ... kan je 1 van deze slangen niet aansluiten ?
Welke kan je WEL aansluiten ?

Misschien eens een Foto Uploaden , dan kunnen we misschien advies geven .
 
Mijn aerox heeft een nieuwe 50cc cilinder maar zit nu geen koelvloeistof tap aan waar de tweede koelvloeistofslang in moet wat moet ik doen de aerox loopt wel

Bedankt voor de reacties


Wauw dit heb ik nog nooit eerder gezien dat men een luchtgekoelde minarelli cilinder monteerd met een vloeistof gekoelde kop..

Dus ja je hebt de verkeerde cilinder, deze luchtgekoelde is voor yamaha neos..

Je hebt een vloeistof gekoelde cilinder nodig.. Deze heeft zeg maar een soort gootje rond de cilinder boring zelf waar de KVS door heen loopt.

Zoiets als dit:

ip12079_zylinderkit_50cc_minarelli_lieg_lc_web.jpg
 
Last edited:
Ik heb een nieuwe cilinder en zuiger
Van 101 octane volgens mij maar nu loopt de aerox niet meer. met de verkeerde cilinder die luchtgekoeld is. De aerox liep toen wel nu nieuwe cilinder en loopt niet meer heeft volgens mij een 17mm carburateur membraam zag er goed uit carburateur is schoon weet sproeier maat niet krijgt wel benzine maar niet goed loopt beetje door en als ik een keer kick komt er niet veel benzine uit maar er komt wel benzine in de carburateur cartercap heb ik eraf gehaald Vsnaar zag er nog redelijk uit verder weet ik niet meer precies wat kan het probleem zijn
iemand tips
 
Ik kan mij voorstellen dat met de luchtgekoelde cilinder dat hij waarschijnlijk is warm gelopen. Normaal zit er een airduct aan kappen erop en een ventilator die lucht aanzuigt en over de cilinder blaast..


Zie op jou foto dat je dit er allemaal niet erop hebt gezet.. Dus ja hij kan ergens warm gelopen zijn.. Misschien heeft de krukas ook een tik gehad, want de warmt geleid gewoon door naar alles delen die in contact staan met de zuiger en de cilinder.


Misschien helpt het om de carburateur intern eens goed schoon te maken... Wellicht zit hij ergens verstopt..
 
Ik zal vanmiddag de carburateur eens goed schoonmaken als ik er tijd voor heb. Maar als de scooter een warmloper heeft gehad moet ik dan een nieuwe krukas. Want mijn krukas zag er gewoon nog goed uit

Bedankt voor de tip
 
Het probleem was niet een warmloper ik was zo dom om de paking er verkeerd op te doen een vriend van mij zag dat gelukkig het enige wat ik nu nog moet maken is de lekkende carburateur
Alsnog bedankt voor de reacties
 
Back
Top