Aerox komt niet op toeren, ploft uit uitlaat etc.

Ik ben vrij:p

Btw je hebt ook een nieuwe buddybak gemonteerd, niet toevallig een vacuumleiding of benzinleiding klem gedraaid tussen de bak en het frame?
Komt vaak voor namelijk.
 
Haha, oke dan!

Nee, buddy heb ik er nog niks op gehad.

Vacuum en alles is in orde en er is niks wat het kan klemmen oid, want hij is helemaal kaal nu.

Denk wel dat het de bobine/dop/kabel is, want de bobine gaf 7,75 Ohm gister en de dop ruim 4,5 Ohm.
 
Nou, m'n pa heeft een nieuwe bobine + kabel meegenomen.

De dop was nog goed zeiden ze.

En een bobine doormeten duurt officieel een half uur via een meetprogramma oid.

Die nieuwe kabel is verdomd stug, wil niet fatsoenlijk in de dop draaien:S
 
Wat heeft dat met de stugheid van de kabel te maken?

Is niet gewoon de pin met het draad erop in de dop stuk?
 
Hmm, ik dacht van niet.

Zal eens proberen die oude kabel er in te draaien, kijken hoe moeilijk of makkelijk dat gaat.

EDIT: Die oude draait er gewoon heel makkelijk in...en zit ook goed vast.

Vanavond maar even een klein gaatje boren zodat de nieuwe er wat makkelijker in gaat en dan direct even testen.

Hoop dus echt dat hij het weer goed gaat doen :)
 
Last edited:
Boren ? :X

Gewoon even voorprikken met een priem ofzo, dan draai je hem er zo in, mits de punt nog scherp is (van de dop). Dat je originele er makkelijk op gaat is logisch, daar zit al draad in.
 
Had alleen een nieuwe bobine + kabel he. Nog dezelfde dop.

Maar het probleem is er nog steeds. Plofte net ook nog, maar nu dus niet meer echt ploffen, maar gewoon het geluid alsof hij geen benzine krijgt oid.

Filmpje komt eraan.

Even voor de duidelijkheid: Er gaan 2 slangetjes van je cilinderkop naar je carb, die mogen zitten zoals ik wil toch, die hoeven niet op een speciale manier erop? Dus de linkse van de kop op de onderste van de carb?
 
Carb + inlaat + membraan gedemonteerd en alles lijkt prima.

Als ik in het carter kijk, op de krukas, dan is het daar wel vochtig(benzinedampen neem ik aan), en als ik dan normaal kick zie je wat extra vochtigheid op de krukas komen en er komt een soort van rook (damp) uit elke keer als ik kick.

Ik weet niet in hoeverre dit 'normaal' is?

Membraan is nog goed, klepjes staan niet open etc.
Inlaat ook, niet gescheurd binnenin, lijkt gewoon netjes allemaal.

Ik zal zo nog maar eens de carb flink schoonmaken, alles demonteren en doorblazen.

Ik denk niet dat het helpt, maarja, je weet het nooit.

Tips zijn zeer welkom....!!
 
Nou, carb schoongemaakt, alle sproeiers doorgeblazen.

Dus de hele inlaat is weer netjes en nog doet hij het niet goed.

Wat is het nu? De ontsteking? De CDI?
 
Hahaha Melv :+

En ja, het was het kleine zwart/blauwe draadje wat aan de grote MIN draad hoor te zitten die op je accu zit.

Hij doet het weer prima dacht ik zo :love:
 
Bij de paarse pijl komen er een aantal draden uit de kabelboom voor de acuu/zekering.

Het draadje wat ik tussen m'n vingers heb hoort bij het rode pijltje van de min te zitten zoals het smalle draadje van de plus ook bij het zwarte pijltje van de plus hoort te zitten.

Dus heeft niks met de accu te maken maar gewoon met het feit dat hij niet met de dikke min draad was verbonden.

Edit: Pic vergeten:D

[ir]http://i47.tinypic.com/2s9wsa1.jpg[/ir]
 
Last edited:
Nou heb ff gekeken bij mijn eigen rox.;P

Bleek ook dat ik 2 op de min had en 2 op de plus:p.

Nooit geweten dankzij vincent wel weer wat bij geleerd!
 
Back
Top