achterwiel demonteren?

Winston

New Member
Beste Mensen,

Hoe kan ik het achterwiel van mijn yamaha neos demonteren? (2004, 2takt)
Kan dit met alleen een zuigerstop en een ratel op de wielmoer? of moet ik speciaal gereedschap hebben om de koppeling te blokkeren?
 
Advertisement - register to remove this

...Makkelijkste om je achterwiel los te draaien is :
Scooter van de Standaard afhalen , zodat de achterband op de grond staat , achterrem inknijpen , en wielmoeren losdraaien .
(makkelijkste FF met 2 personen).
 
Dan Scooter met de band op de grond zetten , iemand op de Scooter laten zitten , en los draaien , ik neem aan dat je geen lucht/slagmoersleutel in de buurt heb .

Grove Manier ? ... Dikke stok door je wiel steken , zodat je wiel blokkeert op je blok .
 
Dan Scooter met de band op de grond zetten , iemand op de Scooter laten zitten , en los draaien , ik neem aan dat je geen lucht/slagmoersleutel in de buurt heb .

Grove Manier ? ... Dikke stok door je wiel steken , zodat je wiel blokkeert op je blok .
Ik heb de remschoentjes erop gezet. Ik heb ze zo ver mogelijk geduwd. Alleen toen ik het achterwiel ging monteren kreeg ik het er maar niet op. Het paste echt net niet in de "trommel". Ook slaan met rubberen hamer hielp niet... ik heb via de technische tekeningen van zandri de juiste remschoenset besteld. Weliswaar een c merk. Enig idee wat het probleem is?
 
Heb je de Remkabel los gemaakt ? ... voor het terug plaatsen van het achterwiel ?
En als je schijfrem achter heb ( d8 het niet bij Neos) de zuiger in de remklauw terug gedrukt ?
Er zat geen Remkabel op, die heb ik nieuw besteld dus nee deze zat er niet op. Zodra ik de remschoenen gemonteerd had en ik t wiel erop wilde zetten wilde het wiel er niet op ineens
 
Back
Top