Achterveer aerox..

BlueRandolf.

Well-Known Member
Ik heb gister eens geprobeerd mijn achterveer los te krijgen..damn hoe moet zo'n ding los:S

Die schroef komt er amper uit..er zit wss nogal wat spanning op door die veer? Mijn vader heeft me die weer terug erin laten doen want hij dacht dat ik hem mss daarna niet meer erin krijg. De schroef heb ik er dus niet uitgehad..wel bijna losgedraaid.

Hoe moet dit gebeuren, want ik wilde graag een schokbrekerverlenger erop 'timmeren'.

Bvd,

Martin
 
Advertisement - register to remove this

Kan hem er gewoon uitdraaien. Dan die schokdemper verlenger op het blok zetten, en daar die veer weer op draaien met een nieuwe bout. Als dit niet werkt, zou ik de schroefdraad uit je veer boren, en gewoon een nieuwe moer erachter zetten. (dus dat de bout geheel door de veer heen kan. En dat je hem dan vast zet met die moer erachter).

gr
 
Het is miss handig om je scooter een beejte te bewegen, aangezien het gewicht van je scooter gedeeltelijk op die schroef rust, dus in de zin van, achterkantje optillen, laten zakken, optillen, laten zakken..

niet dat je achterband van de grond komt oid, maar dat jij het gewicht van je "kontje"zeg maar vast hebt, zodat er geen krachten meer op die schroef rusten...

Dan zou het gewoon moeten lukken;)
 
Ok maar knalt die veer dan niet eronderuit? Die zal toch bijeengeperst zitten neem ik aan? En als ik die veer eruit heb, krijg ik die makkelijk weer ertussen?

Nu heb ik gezien dat die verlenger zeg maar in het midden 1 gat heeft, daar zit dan een schroef al in, alleen bovenop zitten 4 gaten... Moet ik dan die schroef gebruiken die ik in het begin eruit heb gedraaid wat op de scooter al zat dan? Wat ik zie dat er geen schroefdraad in die 4 gaten zit..moet ik die nog zelf draaien? Die verlenger is van Stage 6 oid.

Groeten
 
Zolang jij je scooter op de middenbok hebt staan, zakt ie sowieso niet in elkaar.

Let wel op, dat als je je ophoogblokje monteert, je bok niet meer werkt, en je scooter dus omkiepert. Dit kan je voorkomen door je bok op houten plankjes te zetten, en dan kan je gerust die imbus van je veer losmaken, ophoogblokje dr tussen, en alles weer goed vastzetten :)
 
hahah, The Fox..dat heb ik gemerkt jah :p
De scooter staat nog maar amper op de bok. Hij waggelt nu wat van links naar rechts ;) Nja ik heb toch nog een zijstandaard erop, dus het is niet echt een probleem. Ik hoop alleen niet dat die zijstd gaat doorzakken.
 
Gewoon achterkant rox goed omhoog tillen door iemand anders .. jij draait em los met dop sleutel, dan snel ophoogblokje eronder douwen, en boutje er doorheen (in het ophogings blokje zit schoefrdaad) dan je veer op een van de 4 standen zetten en je orginele bout er door heen draaien(door het gat van je blok), in de onderkant van de veer zit ook schroefdraad dus kan je je orginele bout goed vast zetten(door het ophoogingsblokje heen), en voila klaar, hoogstentds 2 min werk
 
Back
Top