aantal vraagjes over een puch city cruiser 45

2xuq773pps

Well-Known Member
**ik ben nieuw hier**


ik heb een brommer gekregen van me oom en.. nu heb ik een aantal vraagjes hierover..

het gaat over een : Motor Manet/City cruiser 45

De brommer heeft geen kickstart.. je moet dus echt de koppeling inhouden en trappen op de trappers .. (aanloopblok heet zoiets toch??)
kan ik hierop een kickstart plaatsen zodat ik niet meer moeilijk hoef te doen met dat koppeling inhouden gedoe en trappen als een gek

Brommertje rijd 45..
hoe kan ik zoiets terugvoeren naar 25km zodat ik geen helm hoef aan toe doen??

Er zit geen benzine meter en snelheidsmeter erop..
Hoe kan ik zoiets plaatsen??

Ik ben niet zo van de voertuigentechniek..maar ik bn wel handig
Maar hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden... en natuurlijk zoo serieus mogelijk zijn
 
Advertisement - register to remove this

er waren vroeger kickstartsets te koop , maar die waren vrij slecht , standaard worden ze ook wel geleverd met deze optie alleen dan origineel. de carter (dus het blok) maakt het verschil , de aanlooptypes past geen originele kickstarter op!

dus of je moet een compleet ander blok nemen of een imitatiesetje opscharrelen , maar deze zijn vaak gewoon versleten. daarnaast moet je dan ook nog je trappers wegwerken en stepjes erop maken.

veel werk eigenlijk , een Puch start normaal met een halve slag van het pedaal dus zoveel trappen is er normaal gesproken niet bij.

afvoeren is vrij simpel , een prop in de uitlaat maken en eventueel de tandwielverhouding veranderen. alleen mag je daar niet als snor mee rijden , dan moet je naar het rdw en om laten keuren , als dat uberhaupt kan.

een benzinemeter zal lastig worden ,een universele meter van Stage6 zou kunnen maar dan ben je stroom nodig en dus een accu of batterij.

een teller word standaard ook wel geleverd op zo'n ding , maar is verre van betrouwbaar , dus of een gebruikt setje zien te vinden of gewoon een fietsteller erop zetten.
 
Back
Top