Aantal vage dips..

BlueRandolf.

Well-Known Member
Hallo,

Vandaag eindelijk mijn Aerox afgesteld, ofja zo goed als ik de benodigde delen had. Nu heb ik gewoon weer de oude afstelling gebruitk die ik er eerst ophad, waarmee hij het best liep. Nu loopt hij er dus niet meer super mee..
Hij trekt super op tot de 40, dan volgas loopt ie 50 en blijft dat rijden. Als ik een bocht neem en daarna weer recht kom, wilt die versnellen maar houd dan enorm in en rijd nog steeds maar 50. Berg op verwachtte ik dat ie minder ging rijden, maar versneld hij een beetje en rijd met gemak de berg op. Als de weg naar onder loopt, kleine graad, dan komt hij wel boven de 50 uit en versnelt plotseling naar de top, die nogal aan de hoge kant ligt. Ik schat rond de 90-100.

Zelf dacht ik aan de trekveertjes. Deze heb ik als enige niet aangepast zoals ze waren. Of kunnen er anders oorzaken zijn? De sproeier lijkt in orde te zijn, want hij pruttelt niet 1 keer.

Bvd,
 
Advertisement - register to remove this

uhm , je weet niet eens wat voor setup ie heeft en wat voor afstelling , dus ik snap niet helemaal hoe jij er dan bij komt om zomaar een zwaardere drukveer te moeten monteren..

dus @ TS , zet even je hele setup en je exacte afstelling hierneer anders word het niet echt wat.
 
uhm , je weet niet eens wat voor setup ie heeft en wat voor afstelling , dus ik snap niet helemaal hoe jij er dan bij komt om zomaar een zwaardere drukveer te moeten monteren..

dus @ TS , zet even je hele setup en je exacte afstelling hierneer anders word het niet echt wat.

sorry je hebt gelijk, was het eerst wat er in me opkwam excusses daarvoor
 
Erm,

Het is dus een Aerox, met een DR50, Laser x-pr0 ( ontgrensd ) en de varioring is eruit, that's it. Qua afstelling zit er nu alst goed is 4.7 g in en een gele dveer. De rest zou ik niet weten. De sproeier zal rond de std maat liggen, wat deze ook maar mag zijn. Een andere drukveer lijkt mij van niet, omdat ik toendertijd ook een rode erin had, maar toen liep hij niet goed.
 
zou ook eens kijken was precies de maat is van je sproeier. std maat kan niet goed zijn.. is het gewoon een 12mm carb? dan kan ik eens aan een vriend vrage wat voor sproeier hij eerst had. weet je in welke richting je moet zoeken.
 
als hij goed van z'n plaats komt hoef je dus niks aan de trekveren te doen..
ik denk ook dat je gewoon wat lichtere rollen moet pakken en als je standaard sproeier er in zit zou ik er een paar maten grotere inzetten.
 
Hm, nja ik heb de sproeier er zelf toendertijd niet ingezet, de dealer had dit gedaan. Zelf ben ik niet zo handig dus ik zou bij god niet weten hoe ik een sproeier moet veranderen. De dealer is tegenwoordig ook niet meer zo dat hij alles maakt. Deze werkt niet aan opgevoerde scooters.
 
ik haal altijd het luchtfilter eraf , dan laat ik daarbij de aanzuigbuis (bochtje) aan de carburateur vast zitten , en ik draai dan de vlotterbak eronderweg , dat is een snelle en makkelijke manier , alleen moet je zorgen dat je als je m er weer opzet dat dat goed gebeurd anders kan je vlotter vast gaan zitten.

ook kan het zijn dat je vacuumkraan doorlekt , gebeurd vrij vaak , dan moet je de vlotterbak eraf halen en zorgen dat de vlotter dicht blijft staan , ik pro er meestal een doek onder.
 
Back
Top