Aansluiten DMP koplamp...????

psycho

Well-Known Member
Hey mensen....

Ik heb sinds kort een DMP koplamp voor m'n runner....
Nu zit ik met een probleem, namelijk de aansluiting....

De lamp heeft 4 pitjes met elk 2 draden(dus 8 totaal)....
De originele stekker is rond, en heeft er maar 4....

Hoe moet ik dit oplossen?????
Heb geen beschrijving ofzo....

Thx alvast...
 
Advertisement - register to remove this

Je moet er drie draden van maken. Een aarde en 1 voor kleinlicht en een voor grootlicht. Bij de spotjes maakt het niet uit wat je als min of plus pakt. Ik heb zelf een soort stekkertjes gamaakt die er in passen maar je kunt ook de orginele stekker eraf knippen.
En voor als je het nog niet wist de aarde kun je gewoon aan je frame maken.
 
speedfr3ak said:
Je moet er drie draden van maken. Een aarde en 1 voor kleinlicht en een voor grootlicht. Bij de spotjes maakt het niet uit wat je als min of plus pakt. Ik heb zelf een soort stekkertjes gamaakt die er in passen maar je kunt ook de orginele stekker eraf knippen.
En voor als je het nog niet wist de aarde kun je gewoon aan je frame maken.

Dat de aarde op het frame kon wist ik....

Maar welke moet ik als aarde gebruiken dan???
Heb je een foto van jou aansluiting???

Want kom er nog niet helemaal uit...
 
Ik heb zo geen foto En hier wordt je ook neit wijzer van denk(een grote spageti). maar je hebt dus 4 spotjes. Je pakt van al deze spotjes 1 draadje die maak je aan elkaar en verbind je met je frame of met ik dacht de zwarte kabel. Dan verbind je de overige 2 draden van de 2 grote spots met elkaar, en de 2 doe je overhoud van de kleine spots ook bij elkaar. En dan moet je deze 2 bundeltjes die je nu overhoudt verbinden met de verschillende draden van je scooter. Welke precies weet ik zo niet maar dat kun je ook gewoon proberen of even een volt meter gebruiken.
 
speedfr3ak said:
Ik heb zo geen foto En hier wordt je ook neit wijzer van denk(een grote spageti). maar je hebt dus 4 spotjes. Je pakt van al deze spotjes 1 draadje die maak je aan elkaar en verbind je met je frame of met ik dacht de zwarte kabel. Dan verbind je de overige 2 draden van de 2 grote spots met elkaar, en de 2 doe je overhoud van de kleine spots ook bij elkaar. En dan moet je deze 2 bundeltjes die je nu overhoudt verbinden met de verschillende draden van je scooter. Welke precies weet ik zo niet maar dat kun je ook gewoon proberen of even een volt meter gebruiken.

Ok, morgen maar eens proberen...
Al zit ik wel met 1 probleem waarschijnlijk....
Ik weet niet of de printplaat van de stuurkap nog werkt...
Maarja dit word testen...

En dan ff uitzoeken welke draad voor fel en welk voor zwak licht is...
ook nog de rest van me kabels bij elkaar zoeken, aangezien de vorige eigenaar alles eraf heeft gehad.....

Hij gaat zelfs niet uit met de sleutel, dus als je een kabelschema hebt...
Zou je die dan willen plaatsen????
Thxx.....
 
heeft iemand een kabelschema??
Graag met uitleg ernaast...

Ik kom er niet meer uit, de verlichting doet het helemaal niet, dus misschien is de kabelboom dood....
Dan moet ik het allemaal rechtstreeks gaan aansluiten, met schakelaar ofzo....

Als iemand m heeft, kan diegene m dan plaatsen???
 
Back
Top