^@#$%Âanrijding!!

MadMan

Well-Known Member
Ok, nou dat weer.. reed ik vanochtend naar school, kwam ik een groep koters tegen, allemaal meisjes. Ze kwamen me tegenmoet op een fietspad waar het 1 richtingsverkeer is, en ik goed reed. Ik claxoneer en minder vaart en de groep gaat aan de knat.
Ik er langzaam langsop, duikt zo'n doos voor m'n scooter. Een korte maar hevige klap volgt... Alle 2 geen lichamelijke schade... Ik kijk naar m'n scoot---> Voorkap gescheurt paint beschadigd, gat in beenschild en lichtkap beschadigt
mad.gif
mad.gif


Adressen uitgewisselt.... Ik von dat ik goed zat, hun reden tegen het verkeer in met 2 personen naast elkaar.... Ik ben een 'opgevoerde' scoot, heb net een boete van 60 piek van de juut thuisgehad...
Verzekering in werk gesteld, hopelijk krijg ik wat terug. Wat denken jullie ervan, zou ik wat terug krijgen?

Anders vraag ik Daan om wat advies? (king of torture) Greetz
mad.gif
man



------------------
Aprilia 'Army' Gulliver, min. hor. Polini Vario en Giannelli Sport Pro 5
 
Advertisement - register to remove this

Kut voor je man!
frown.gif
Ik word altijd droevig van dit soort dingen
frown.gif

Hoe ben je verzekerd? All Risk? Anders krijg je niets terug van je eigen verzekering
frown.gif

Tsja, geen politie erbij gehaald? Getuigen? Je moet je verzekering maar contact op laten nemen met dat meisje (was ze lekker?) of met haar verzekering (als ze die heeft, maar dat zal best wel)
Heb je je standaard uitlaat eronder hangen? En je standaard cilinder? Zo nee, doe dit dan meteen, voor het geval je verzekering een schade expert stuurt.
Verder handelen de verzekeringen dit dan af en wijzen een schuldige aan. In theorie is dat meisje de schuldige, maar in de praktijk wordt de fietser vaak in het gelijk gesteld
frown.gif

Als je All Risk verzekerd bent, dan hoef je je daarom niet echt druk te maken.
Ik denk zelf dat de kansen fifty fifty zijn, ook al zat zei fout. Zij is immers een meisje op de fiets en jij bent zo'n snotaap op een scooter.
TIP: Ga er veel achteraan!
Je kan het echter ook onderling afhandelen
wink.gif
MAAR......daar heb je hun toestemming ook voor nodig! Dan betalen hun de gehele schade
smile.gif


King Of Torture ROELZZZ!!!
smile.gif


Greetz
 
Ach ja het nederlands rechtsysteem is nogal ziek maar dat wisten wel al... die netelenbos prutst er maar wat in om
smile.gif
smile.gif
.
Die fietsers zijn altijd zo vet irritant hier bij ons rijden ze ook 3 4 lagen dik op het fietspad dus moet je niet raar opkijken als ik er nog een x bijop rij dan niet langzaam maar met een strakke 80/90 dan heb je wel wat meer schade dacht ik (scoot, fietser en ik ik heb dan nog helm op en fietser niet
smile.gif
).... of ik moet een keer wat aan men rijstijl doen maar dat gaat niet zo makkelijk na men neos crash rij ik nog steeds even aso als eerst. Noem me een gevaar op de weg maar dat weet ik al
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
 
Ben WA verzekert... De aansprakelijksheid brief is de deur al uit... Geen politie erbij gehaald. Getuigen zullen wel tegen me getugen, de rest van die groep dus.
Gelukkig heb ik standaard cillinder, en ik las dan wel een prop in m'n uitlaat, als die expert komt. Het kutte is dat ik 3 weken terug net een boete gehad had voor te snel rijden.... Dus al ze daar 8ter komen ben ik de lul denk ik zo...
mad.gif
 
Ik heb ook weleens zo'n klein joch van z'n fietsje afgereden : Ze reden gewoon met z'n 3en naast elkaar en ik kwam volgas aangereden. 't Was nogal een volhouder want hij bleef gewoon fietsen. ik remmen..klap...schade.
Maar helaas zijn hier in dit land met die botte regels fietsers on de 18 beschermd wat dus wilt zeggen dat je naar je geld kunt fluiten, tenzij je geloof ik twee getuigen hebt die kunnen getuigen dat de fietser het bewust deed (in geval van zelfmoord of iets dergelijks). Kost je dus knaken...
frown.gif


Mzzl
 
tja zo ken ik er wel genoeg van, soms rij je dan ettelijk 2 mm met je voorband van hun achterspatbord af, en NOG vertikken ze het om opzij te gaan....
En ik ben meestal aardig, ik heb nog nooit getoeterd voor fietsers, gewoon rustig wachten tot ie ff aan de kant gaat, ik geef altijd als ik net achter hun rij een dot gas, meestal gaan ze dan gelijk opzij
biggrin.gif
 
jah, doe ik ook, koppeling in en ff toeren draaien... meestal gaan ze dan wel weg, en als ze aan de kant gaan en het heeft geregend ofzow, dan ff vlak ervoor gaan rijden
biggrin.gif
biggrin.gif
mijn achterband gooit nml nogal wat rotzooi omhoog
smile.gif
 
Deden ze bij een maat van me ook, nooit aan de kant gaan die fietser, hij zet zijn voet op de pakjedrager en geeft vol gas (tp70) en die jongen knalt zo uit de bocht tegen een gemeente hokje aan
 
Hebben ik en een maat van me ook een keer gedaan; gingen we naar Eindhoven, hadden van die k*tpubers hun fiets midden op het fietspad gezet, terwijl ze "stoer" sigaretjes aan het roken waren...

Komen wij er aan, kijken elkaar eens aan, voetje naar buiten > klets! Zo'n bruggerfiets valt snel om met zo'n overmaatse tas achterop
smile.gif
smile.gif
...

K*tfietsers, ik moest een half jaar voor een stage-plek op de scooter. Moest ik s'morgens door zo'n zwerm bruggers heen. Ik zweer het, die mensen zijn zo lomp... Ze hoorden me best (70cc Polini + Nr-x), maar gewoon met z'n 4-en langs elkaar (was een parallelweg), kon ik er altijd maar net langs, minstens 5* echt zo'n kereltje/meidje geschept... Zelf schrik je net zo hard als hun, maar gewoon stug doorrijden
smile.gif
smile.gif
...

Greetz.
 
Back
Top