[A] Gilera Typhoon in goede staat

Status
Not open for further replies.

Bart.

Well-Known Member
wegens het halen van mijn motorrijbewijs is mijn scooter overbodig geworden, hij is vanaf nu dus te koop.

de scooter is nog steeds in erg goede staat. het bouwjaar is 98, maar heeft vanaf toen 15000km gelopen. ik heb er zelf vanaf 7500 mee gereden en is vanaf toen altijd goed onderhouden.

technisch:

de scooter is altijd goed onderhouden, bij mij door mezelf, bij de vorige eigenaar door de dealer.

- de transmissie is voorzien van een nieuwe v-snaar, rollen en een drukveer. dit is dus allemaal in goede staat.

- de cilinder en zuiger zijn in de zomer voorzien van nieuwe pakkingen, een nieuw naaldlager en nieuwe zuigerveren.

- in november is er een nieuwe uitlaat opgekomen, omdat de oude er niet meer uitzag. de nieuwe uitlaat is een sito+, hetzelfde dus als een originele.

- verdere losse onderdelen die ik vervangen heb zijn een achterband, accu en een km tellerkabel.

het ding is dus technisch in orde, staat op een stel goede banden en de remmen zijn in orde. qua elektra zit het ook allemaal prima, alle lichten doen het, knipperlichten, remlicht, olielampje, benzinelampje, benzinemeter, toeter en de elektrische start doen het.

uiterlijk:

- de kappen zijn allemaal in goede staat, ik ben nooit gevallen met het ding, dus geen schuif of glijschade. alleen hier en daar wat gebruikerskrasjes, maar die zijn niet erg zichtbaar.

- de spiegel die kan eraf, ik heb hem alleen gemonteerd omdat ik het fijner vind rijden.

- de bagagedrager achterop is in iets mindere staat, de verf daar begint wat los te laten, misschien dat ik nog wat tijd heb om die even opnieuw te spuiten.

de buitenkant is dus ook in prima staat, als ik hem goed was en poets zoals op de foto blinkt hij echt, de lak op de kappen is dus in orde.

verder zit er een zelfgemaakte begrenzer op gemonteerd, die zit weggewerkt in het stuurkapje en werkt dmv een koptelefoonschakelaar.

kortom, het ding is in goede staat, zowel de buitenkant als het blok, de banden en de remmen. het is een betrouwbare scooter, hij heeft pas 15000km gelopen en kan er dus nog veel km tegenaan.

ik wil de scooter met de ori setup verkopen, hiermee loopt hij ongeveer 80/85 en trekt wel aardig. ik heb verder nog wel onderdelen liggen waardoor de scooter wat harder en beter loopt, waaronder een 70cc, wat carbjes en nog meer spul.


wat pics:

IMG_6313.JPG


IMG_6314.JPG


IMG_6315.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top