A-Bizar
-
Na veel ellende met scooters in het verleden besloot ik te stoppen met scooters en over te stappen op een citta.
Na een x aantal maanden begon ik toch de ellende weer te vergeten en begon ik de power van een scooter te missen.
Na een tijdje sparen heb ik toen toch besloten weer een scooter te kopen (jaar 2003).
Mijn oog viel op een runner.
Deze was niet meer de originele kleur. (gekocht via een dealer)
Toen vrijwel direct het voorlicht zwart gespoten , stuur ruitje gekocht en een spoilertje erop gemaakt.
Daarna zag die er zo uit :
(meeting hellevoetsluis)
Toen ik de scooter kocht was ie helemaal std. Na een paar maandjes zo gereden te hebben werd het tijd voor een andere setup.
Polini 70 gietijzer
Gia Revers
Doppler powerboxje
Polini vario
17.5 dell
Carbon membraan plaatjes
Na een lange rit achterop een aanhanger (meeting lelystad 2003) was de scooter flink beschadigt.
Hij moest dus opnieuw gepaint worden.
Lekker stoffig
Ik was er nog niet echt over uit welke kleur de scoot moest worden.
Ik kwam op een gegeven moment met het kleurtje WIT , en begon eerst even zelf te spuiten om te kijken of het wat werd.
De kleur vond ik enorm mooi en heb toen besloten de kappen weg te brengen naar de spuiter.
Als ik de kappen perfect geschuurd afleverde was ik bijna net zo duur uit als zelf spuiten.
Dus maar weer alles schuren
De velgjes terug van de coater :
Na een kleine 2 weken kon ik de kappen ophalen.
Gelijk gemonteerd :
Al snel werd ik de setup zat. Deze werd veranderd in :
Airsal t-6 70cc
21mm
Polini vario
Buddy filter
Revers
Ook nog een tijdje met athena gereden...
Heel snel daarna volgde er een Italkit rotor en een jolly moto.
Dit reed nog niet echt naar mijn zin aangezien ik nog aan alle kanten voorbij gevlamt werd
Ik wilde het dus iets beter aan pakken en heb toen besloten een xtra blokje op te bouwen met een "meeting setup".
Polini 70 Evo-6
Jolly moto
Malossi rotor
Malossi overange
Malossi 25mm recht spruitstuk
MRD 24mm D-Slide
Vl13
En wat klein spul
Dit reed erg goed en was natuurlijk een wereld van verschil :#
Later maakte de Jolly moto plaats voor een team2000 pijp.
De rest van het spul
Het blokje mat zwart gespoten.
Zo stond ie er toen bij
Jammer genoeg bleef het zwarte blokje kvs lekken en kreeg ik het niet zo makkelijk verholpen.
Na 4 keer het blok gesplitst te hebben in 2 dagen was ik het wel zat.
Het spul werd dus weer gemonteerd op me andere carter
De eerste meeting was in ter aar. Deze was nog met de jolly moto. De meeting zelf was niet echt geweldig maar het ding ging wel aardig.
Jubbega verliep niet echt geweldig. start was wat slecht en het ding liep niet helemaal naar mijn zin.
Geloof dat de tijd rond de 9.4 lag oid
Meeting grou (zonder kapjes )
Na deze meetings vond ik het tijd om de scooter nog eens flink wat aan te passen.
De binnekappen wilde ik graag hoogglans zwart hebben. De kappen heb ik toen laten spuiten door MBV.
Nu de scooter vrijwel klaar was wou ik het blokje iets meer na mijn zin maken
De evo ging weg en er werd even een nieuwe setup samen gesteld
Mhr speed04 ( std )
Carters max tuned ( zelf ) en gekotterd ( koopmans )
Mhr team99 as
Mhr team 2k pijp
Mhr binnenrotor
Mhr overange ( 2k )
Mhr vl13 membraan
Mhr e13 filter
Polini primair
Malossi secundair
Mhr 25mm recht spruitstuk
Dmp koppeling ( ala delta )
Adige koppelings huis
24 mrd en 28 keihin
De speed 04 *D
Het nieuwe carter
Carter getuned ( beetje slechte pics )
Keihin 28mm
Overange
Micormeter
dmp koppeling
Skf c4 lagers met kunstofkooi
Het opbouwen kon nu zachtjes aan beginnen
Eerst de grote tank, accu, kvs leidingen , etc etc eraf/eruit gehaald...
Me olie tank in de buddy gemaakt. Gaat dienen als benzine tank.
Achterstaaf gemaakt :
Licht unit aangepast ( moet nog gespoten worden )
Nieuwe bandjes :
Stickers laten maken door Inne
Het blokje in opbouw :#
De nu nog std vertanding
Carterkap opnieuw wit gespoten. Het is niet echt mooi geworden maar het kan er mee door voor jubbega
Na jubbega laat ik m wit coaten voor de komende meetings.
het blokje eindelijk onder de scoot
De nieuwe mhr rotor :
De scooter in "bank status"
De eerste poging om te gaan banken verliep niet helemaal vlekkenloos. Na een beetje warm draaien kwamen we er achter dat de afzuiger het niet meer deed.
De scooter met paddock thnx to marcie :W
weekje later deden we een 2e poging om te banken.
Verliep ook niet echt vlekkenloos
Na de eerste keer boven de 50 te komen hoorden we een ernstig geluid. Het hele blokje klapte in 1 keer stil en de vonken kwamen uit de sleuven in me caterkap
Gelukkig was het niet zo ernstig
Gelukkig had ik nog een overange set van een vriend van me bij me.
Scooter weer in elkaar gezet voor een nieuwe poging.
En een mooie score neer gezet :W
Het verschil tussen mijn team 2k pijp (geel ) en mol zijn dpr ( blauw ) :
Filmpje van het banken :
http://knuspercrew.de/tim/aap_bizar/abizareersterun.wmv
De team2000 heeft plaats gemaakt voor een DPR (thnx to mol/koopmans).
Hiervoor moest het subframe worden aangepast. Het runner subframe werd dus vervangen voor een nrg exemplaar
Ik wist in eerste instantie niet dat het niet zou passen zonder die "bus" weg te zagen. Dus dat heb ik later nog moeten doen ( geen pic van ).
Tijdelijke dashbord voor jubbega :
--------------
Tijden van brommer sprint jubbega ( exacte tijden weet ik nog niet )
Eerste heat 8.3
Tweede heat 8.2
De 2e keer ging iets beter omdat ik dit keer niet zowat de berm in reed
Jammer van de autowheelies die veel tijd kosten.
Ook draaide ik teveel toeren ( moest onder de 13.800 blijven en draaide 14.500).
Al met al toch nog een zeer relaxte tijd neer gezet
De rest van de groep er ook bij :#
in actie
After meeting :
-------
Voorlicht wit gemaakt
Meeting meinerzhagen ( samen met mark aka aerox-evo70 ) :
Meeting Best :
------
Stuurtje thnx 2 GP
( betere pix komen nog )
---------------------------
Aerox rad gemonteerd en wat kapwerk en frame deeltjes weg moeten hakken
---------------------
Update : klaar voor meeting lelystad :love:
-UPDATE-
NX kit gekocht van Mol en is inmiddels bijna klaar om te testen. Ik moet nog wat kleine dingen doen om het netter in de buddy te krijgen aangezien het nu een zooitje is kwa draden enzo.
Ik ga beginnen met de kleinste sproeiers en zal het heel rustig op gaan bouwen met grotere. Verwacht dus de eerste maanden geen ECHT hoge scores.
http://www.scootr.nl/mark/test1.jpg
Afgelopen weekend ook nog op circuit hockenheim gereden. Hij liep bizar goed en was zoals van ouds niet kapot te krijgen :#
Iets verder met inbouwen van de NX :
Onderkant buddy
Nozzle in spruitstuk gemaakt :
Fles sticker laten maken door Inne :love:
Knopje van de startmotor op een houder gebouwd en op het stuur gefixt
En nog 2 stickers (door Inne gemaakt uiteraard)
---------------------
Scooter loopt inmiddels stabiel met nx. Kleinste nx sproeier gemonteerd. Het is na 3 lange runs allemaal nog steeds heel ( terwijl het de eerste keer testen na 3 x goed fout was met de bougie , zuiger , kop en cilinder )
Het verschil tov een scooter zonder nx is enorm groot. Vandaag getest met een vriend die precies even hard ging totdat ik nx gebruikte.
ERG bizar hoe ik uit liep op hem toen ik nx gebruikte.
Hij gaat nu van 14.200 naar 14.700 ( blijft enorm stabiel )
De eerste test ritten ging ie van 14.200 naar 15.600 ( heel onstabiel )
-----------------------
Hier nog wat foto's toen ie kapot ging na de eerste 3 runs. :
Vandaag weer 5 x 300 meter continu met nx gereden.
Hij loopt echt perfect en zeer stabiel.
Hier een foto van de oude bougie die er na 3 runs zo uit zag (weg gesmolten) .... en daarnaast me bougie die er nu 14 runs inzit en er nog perfect uit ziet.
* Update *
De nx heeft het al die tijd goed gedaan zonder verdere schade (+/-40 runs).
2e blokje opgebouwd met een 2fast 4 race setup.
Wheeliebar in aanbouw.
update :
De sprint in driewegen ging aardig netjes.
een tijd van 7.5 gereden wat resulteerde in een 2e plaats in de super special klasse.
Er zijn nog een hoop punten die verbeterd worden dus de volgende sprint hoop ik een stuk sneller te zijn.
Tegenstander Cris :
Tegenstander Joël :
Finale tegen Joël :
En nog een paar van die dag :
Volgende sprint hopelijk met langere vertanding , NX aangesloten , afgesteld op de bank en een betere achterband.
*Update* :
NX kit weer ingebouwd. Nozzle zit nu in carb. inplaats van spruitstuk.
De draadboom moet nog gelegt worden en ik moet even de accu een plaatsje geven.
Soon more updates :W
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken die mij geholpen heeft :*
Greetz Andries
btw... de reacties hieronder zijn nog op het oude blokje/ de oude pics , dus die kloppen niet meer op de bovenstaande pics
Na een x aantal maanden begon ik toch de ellende weer te vergeten en begon ik de power van een scooter te missen.
Na een tijdje sparen heb ik toen toch besloten weer een scooter te kopen (jaar 2003).
Mijn oog viel op een runner.
Deze was niet meer de originele kleur. (gekocht via een dealer)
Toen vrijwel direct het voorlicht zwart gespoten , stuur ruitje gekocht en een spoilertje erop gemaakt.
Daarna zag die er zo uit :
(meeting hellevoetsluis)
Toen ik de scooter kocht was ie helemaal std. Na een paar maandjes zo gereden te hebben werd het tijd voor een andere setup.
Polini 70 gietijzer
Gia Revers
Doppler powerboxje
Polini vario
17.5 dell
Carbon membraan plaatjes
Na een lange rit achterop een aanhanger (meeting lelystad 2003) was de scooter flink beschadigt.
Hij moest dus opnieuw gepaint worden.
Lekker stoffig
Ik was er nog niet echt over uit welke kleur de scoot moest worden.
Ik kwam op een gegeven moment met het kleurtje WIT , en begon eerst even zelf te spuiten om te kijken of het wat werd.
De kleur vond ik enorm mooi en heb toen besloten de kappen weg te brengen naar de spuiter.
Als ik de kappen perfect geschuurd afleverde was ik bijna net zo duur uit als zelf spuiten.
Dus maar weer alles schuren
De velgjes terug van de coater :
Na een kleine 2 weken kon ik de kappen ophalen.
Gelijk gemonteerd :
Al snel werd ik de setup zat. Deze werd veranderd in :
Airsal t-6 70cc
21mm
Polini vario
Buddy filter
Revers
Ook nog een tijdje met athena gereden...
Heel snel daarna volgde er een Italkit rotor en een jolly moto.
Dit reed nog niet echt naar mijn zin aangezien ik nog aan alle kanten voorbij gevlamt werd
Ik wilde het dus iets beter aan pakken en heb toen besloten een xtra blokje op te bouwen met een "meeting setup".
Polini 70 Evo-6
Jolly moto
Malossi rotor
Malossi overange
Malossi 25mm recht spruitstuk
MRD 24mm D-Slide
Vl13
En wat klein spul
Dit reed erg goed en was natuurlijk een wereld van verschil :#
Later maakte de Jolly moto plaats voor een team2000 pijp.
De rest van het spul
Het blokje mat zwart gespoten.
Zo stond ie er toen bij
Jammer genoeg bleef het zwarte blokje kvs lekken en kreeg ik het niet zo makkelijk verholpen.
Na 4 keer het blok gesplitst te hebben in 2 dagen was ik het wel zat.
Het spul werd dus weer gemonteerd op me andere carter
De eerste meeting was in ter aar. Deze was nog met de jolly moto. De meeting zelf was niet echt geweldig maar het ding ging wel aardig.
Jubbega verliep niet echt geweldig. start was wat slecht en het ding liep niet helemaal naar mijn zin.
Geloof dat de tijd rond de 9.4 lag oid
Meeting grou (zonder kapjes )
Na deze meetings vond ik het tijd om de scooter nog eens flink wat aan te passen.
De binnekappen wilde ik graag hoogglans zwart hebben. De kappen heb ik toen laten spuiten door MBV.
Nu de scooter vrijwel klaar was wou ik het blokje iets meer na mijn zin maken
De evo ging weg en er werd even een nieuwe setup samen gesteld
Mhr speed04 ( std )
Carters max tuned ( zelf ) en gekotterd ( koopmans )
Mhr team99 as
Mhr team 2k pijp
Mhr binnenrotor
Mhr overange ( 2k )
Mhr vl13 membraan
Mhr e13 filter
Polini primair
Malossi secundair
Mhr 25mm recht spruitstuk
Dmp koppeling ( ala delta )
Adige koppelings huis
24 mrd en 28 keihin
De speed 04 *D
Het nieuwe carter
Carter getuned ( beetje slechte pics )
Keihin 28mm
Overange
Micormeter
dmp koppeling
Skf c4 lagers met kunstofkooi
Het opbouwen kon nu zachtjes aan beginnen
Eerst de grote tank, accu, kvs leidingen , etc etc eraf/eruit gehaald...
Me olie tank in de buddy gemaakt. Gaat dienen als benzine tank.
Achterstaaf gemaakt :
Licht unit aangepast ( moet nog gespoten worden )
Nieuwe bandjes :
Stickers laten maken door Inne
Het blokje in opbouw :#
De nu nog std vertanding
Carterkap opnieuw wit gespoten. Het is niet echt mooi geworden maar het kan er mee door voor jubbega
Na jubbega laat ik m wit coaten voor de komende meetings.
het blokje eindelijk onder de scoot
De nieuwe mhr rotor :
De scooter in "bank status"
De eerste poging om te gaan banken verliep niet helemaal vlekkenloos. Na een beetje warm draaien kwamen we er achter dat de afzuiger het niet meer deed.
De scooter met paddock thnx to marcie :W
weekje later deden we een 2e poging om te banken.
Verliep ook niet echt vlekkenloos
Na de eerste keer boven de 50 te komen hoorden we een ernstig geluid. Het hele blokje klapte in 1 keer stil en de vonken kwamen uit de sleuven in me caterkap
Gelukkig was het niet zo ernstig
Gelukkig had ik nog een overange set van een vriend van me bij me.
Scooter weer in elkaar gezet voor een nieuwe poging.
En een mooie score neer gezet :W
Het verschil tussen mijn team 2k pijp (geel ) en mol zijn dpr ( blauw ) :
Filmpje van het banken :
http://knuspercrew.de/tim/aap_bizar/abizareersterun.wmv
De team2000 heeft plaats gemaakt voor een DPR (thnx to mol/koopmans).
Hiervoor moest het subframe worden aangepast. Het runner subframe werd dus vervangen voor een nrg exemplaar
Ik wist in eerste instantie niet dat het niet zou passen zonder die "bus" weg te zagen. Dus dat heb ik later nog moeten doen ( geen pic van ).
Tijdelijke dashbord voor jubbega :
--------------
Tijden van brommer sprint jubbega ( exacte tijden weet ik nog niet )
Eerste heat 8.3
Tweede heat 8.2
De 2e keer ging iets beter omdat ik dit keer niet zowat de berm in reed
Jammer van de autowheelies die veel tijd kosten.
Ook draaide ik teveel toeren ( moest onder de 13.800 blijven en draaide 14.500).
Al met al toch nog een zeer relaxte tijd neer gezet
De rest van de groep er ook bij :#
in actie
After meeting :
-------
Voorlicht wit gemaakt
Meeting meinerzhagen ( samen met mark aka aerox-evo70 ) :
Meeting Best :
------
Stuurtje thnx 2 GP
( betere pix komen nog )
---------------------------
Aerox rad gemonteerd en wat kapwerk en frame deeltjes weg moeten hakken
---------------------
Update : klaar voor meeting lelystad :love:
-UPDATE-
NX kit gekocht van Mol en is inmiddels bijna klaar om te testen. Ik moet nog wat kleine dingen doen om het netter in de buddy te krijgen aangezien het nu een zooitje is kwa draden enzo.
Ik ga beginnen met de kleinste sproeiers en zal het heel rustig op gaan bouwen met grotere. Verwacht dus de eerste maanden geen ECHT hoge scores.
http://www.scootr.nl/mark/test1.jpg
Afgelopen weekend ook nog op circuit hockenheim gereden. Hij liep bizar goed en was zoals van ouds niet kapot te krijgen :#
Iets verder met inbouwen van de NX :
Onderkant buddy
Nozzle in spruitstuk gemaakt :
Fles sticker laten maken door Inne :love:
Knopje van de startmotor op een houder gebouwd en op het stuur gefixt
En nog 2 stickers (door Inne gemaakt uiteraard)
---------------------
Scooter loopt inmiddels stabiel met nx. Kleinste nx sproeier gemonteerd. Het is na 3 lange runs allemaal nog steeds heel ( terwijl het de eerste keer testen na 3 x goed fout was met de bougie , zuiger , kop en cilinder )
Het verschil tov een scooter zonder nx is enorm groot. Vandaag getest met een vriend die precies even hard ging totdat ik nx gebruikte.
ERG bizar hoe ik uit liep op hem toen ik nx gebruikte.
Hij gaat nu van 14.200 naar 14.700 ( blijft enorm stabiel )
De eerste test ritten ging ie van 14.200 naar 15.600 ( heel onstabiel )
-----------------------
Hier nog wat foto's toen ie kapot ging na de eerste 3 runs. :
Vandaag weer 5 x 300 meter continu met nx gereden.
Hij loopt echt perfect en zeer stabiel.
Hier een foto van de oude bougie die er na 3 runs zo uit zag (weg gesmolten) .... en daarnaast me bougie die er nu 14 runs inzit en er nog perfect uit ziet.
* Update *
De nx heeft het al die tijd goed gedaan zonder verdere schade (+/-40 runs).
2e blokje opgebouwd met een 2fast 4 race setup.
Wheeliebar in aanbouw.
update :
De sprint in driewegen ging aardig netjes.
een tijd van 7.5 gereden wat resulteerde in een 2e plaats in de super special klasse.
Er zijn nog een hoop punten die verbeterd worden dus de volgende sprint hoop ik een stuk sneller te zijn.
Tegenstander Cris :
Tegenstander Joël :
Finale tegen Joël :
En nog een paar van die dag :
Volgende sprint hopelijk met langere vertanding , NX aangesloten , afgesteld op de bank en een betere achterband.
*Update* :
NX kit weer ingebouwd. Nozzle zit nu in carb. inplaats van spruitstuk.
De draadboom moet nog gelegt worden en ik moet even de accu een plaatsje geven.
Soon more updates :W
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken die mij geholpen heeft :*
Greetz Andries
btw... de reacties hieronder zijn nog op het oude blokje/ de oude pics , dus die kloppen niet meer op de bovenstaande pics
Last edited: