70B -> 70A

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Ik doe dit jaar mee met de scootersport klasse van SBO(zelfde als 70B).

Ik wil volgende jaar 70A gaan rijden ivm met mijn eigen gewicht. Maar ik wil daar alvast nu een beetje rekening mee gaan houden.

Wat zou er moeten veranderen aan mijn zipje om op minimaal gewicht te komen, en wat zouden de kosten zijn?

Ik heb nu dus al een compleet blok wat ik kan gebruiken met frame etc.

Mijn lijstje zou zijn:
- Misschien carbon kappensetje, of kevlar oid
- Alu voorvork + trommelrem velgje
- Alu achterstaaf
- Zip sp radje(heb nu Sr, dies groter dus zwaarder)
- velgen laten afdraaien
- frame verlichten dmv gaten boren

Heeft iemand anders nog suggesties, dan hoor ik dat graag.

Groet,
Hugo
 
Advertisement - register to remove this

ja daar is eigenlijk alles al mee gezegd :)
kijk naar anderen en pas het op je eigen manier toe..

en wil je in de top van de 70A meerijden heb je ook een blokje nodig dat een constante 23+ geeft imo. wellicht dat het met jouw totaal gewicht dan wel minder kan maargoed..
Er gaat niet alleen veel tijd in de scooter zitten maar ook in het blokje..
 
naja, vooruit :p
je moet iig wel een goed vermogen hebben met een goeie opbouw..
wat ik wil zeggen is dat het niet alleen aan het gewicht van de scooter en rijder ligt..
maar ook aan het vermogen, opbouw en de reactietijd van de rijder zelf..
 
denk beetje rond 110/115kg maar zoals Vinnie al zei gaat het bij de 70a heel erg om vermogen en de opbouw van je vermogen. Want een scooter licht maken kan iedereen
 
Dat snap ik. Daarom wil ik ook pas volgend jaar gaan rijden, heb ik meer ervaring en loopt me blokje nog beter..
 
Als je zorgt dat je tussen 100 en 115kg zit, zit je al goed, moet niet zo moeilijk zijn voor jou lijkt me. Verder is het blok ook enorm belangrijk, niet het topvermogen maar met name de afstemming (opbouw toerental) van het blok.
 
Als je zorgt dat je tussen 100 en 115kg zit, zit je al goed, moet niet zo moeilijk zijn voor jou lijkt me. Verder is het blok ook enorm belangrijk, niet het topvermogen maar met name de afstemming (opbouw toerental) van het blok.

een hele goede grafiek-lijn scheelt al veel! ;) en zoals de rest al zegt dus constant vermogen.

Gewicht gaat inderdaad wel lukken, maar bij elke klasse telt t gewoon dat je blok echt perfect moet lopen(voor prijzen dan) dusja:p

We zien t wel:)
 
dat blokje gaat ook wel knallen hoor gewoon aandacht in blijven steken!!
verder moet je dit jaar zoveel mogenlijk runs op de baan zien te maken
 
Back
Top