50 cc cilinder met een 70 cc zuiger

Hallo iedereen.
Ik heb een vraag ik heb een peugeot vivacity best aardig opgevoerd rijdt nu 80
Maar ik zal wel eens willen weten wat er gebeurdt als je op een 50 cc cilinder een 70 cc zuiger plaatst zou dit gaan of niet

Groetjes Ricardo
 
Advertisement - register to remove this

Dat past niet. Een 70cc zuiger is zowiezo groter dan wat er in een 50cc cilinder hoort. CC ' s zijn de inhoud van een cilinder. Als je een zuiger zoekt kan je best je cilinder laten opmeten bij een scooterboer, deze besteld dan de juiste maat zuiger voor je cilinder.
 
Last edited:
Stage 6 heeft meerdere 50 cc cilinders, van standaard 50cc giet tot 50cc racing.
Wat voor scooter heb je en wat wil je er mee doen, dagelijks gebruik of?
Zowiezo zijn de racing cilinders niet geschikt om dagelijks mee te rijden.
Als je meer trekkracht wil en ongeveer dezelfde topsnelheid wil aanhouden dan is een DR70CC een leuke cilinder. Maar dan mag je std krukas al niet te veel km's hebben anders een nieuw asje erin.
 
..Je kan beter een Laagtoerige 70 CC Cilinder Monteren , dan een 50 CC Snelle Cilinder ( Toerenbeuker / Jankerd ) Monteren .... Met een 70 CC Laagtoerig heb je betere trekkracht ... en minder lawaai, en toch een leuke topsnelheid.
 
A oke ik heb een peugeot vivacity van 2008 met ongeveer ff uit men hoofd 27****of 28**** km ma wil inderdaad gewoon lekker veel trek kracht men top licht nu op de 80 ma het liefst wil ik men top wel behouden maar toch wel meer trek kracht
 
... als je een hoog toerige Cilinder wilt plaatsen, waarmee je je de boven 95 km /uur wilt komen ., is het advies om minimaal en andere krukas (Racing ) te monteren .
 
Dat gaat nooit passen. de doorsnede is veel groter dan de opening van de cillinder. Zelf heb ik een Polini sport 70cc 13.500 toeren , rijd in een rechte lijn naar 90/95 met 7,3 PK. goed afgesteld rijd dit super en de cillinder is zo duur niet. voor 130,- vind je hem online. past op je orginele pen 10 krukas. bijpassende uitlaat is wel beter, maar met sito plus veel trekkracht. maar beter een wat hoogtoerige uitlaat als een yasuni of leovince .
 
Hierboven, Peugeot is pen 12 helaas.. Hoop niet dat je een minarelli versie probeerd te vergelijken met een peugeot versie, want deze twee zijn geheel anders kwa prestaties..
 
Back
Top