4Takt PBR Skyteam 110cc 24mm + MotorMuis

BWorld

Well-Known Member
Goeiemorgen mensen,

ik zit nu op kantoor men woede te onderdrukken die zojuist in mij omhoog kwam door zoon smerige ... motormuis, ik rij door hilverusm heen op weg naar het werk, ik rij normaal kilometertje of 50, niet veel geluid, reed in zen 4 en met 110cc komt dat uit op een toerental van ong 4,5/5 toeren, oftewel: ik gedroeg me netjes!!

Wat gebeurd er voor naars, er staat een motormuis op me te wachten, nouja hij stond toevallig net achter een auto op het moment dat ik men gas net eventjes opentrok en dus hoorde hij die zieke roggel die die maakt( heb zoon dikke knalpijp erop zitten dus maakt aardig wat kabaal 9||6 )

Dus ik rij met een kloppend hart door en met de hoop in men hoofd dat die me niet gezien/gehoord heeft maar het zat tegen en hij hield me aan... pff maar ik reed facking netjes en deed niks verkeerd en er stond geen rollerbank dus waarom hield die me aan ?

Ik hem dat dus vragen, hij zegt: ik denk dat jou brommer veel harder gaat dan dat die mag. Okee leuk dat je dat denkt, maar heeft die dan al genoeg rechten zeg maar om mij aan te houden en mee te nemen naar het bureau terwijl ik nog nooit in aanraking ben geweest met verkeerspolitie en de brommer vervolgens te gaan testen op snelheid.( Hij matst me nog met het geluid dat die maakt ).

Oftewel, is er nog een manier dat ik hier onderuit ga komen ? En als men brommer ong. 90/95km loopt, wat kan ik dan als boete gaan verwachten ?
Zit er kans in dat ik de brommer niet eens meer terug ga krijgen ?

Chris.
 
Advertisement - register to remove this

Eigen schuld. Het risico van opgevoerd rondrijden. :)
Wees maar blij dat je geen boete krijgt voor het geluid. Dat is nog het vervelendste van alles als je het mij vraagt. Elke keer wanneer er weer zo'n lelijk opgevoerd 4-takt grafding langs mn auto rijdt begint mn alarm te flippen. :X:|
 
Eigen schuld. Het risico van opgevoerd rondrijden. :)

Eigen schuld. True, maar ik gedraag me supernetjes, rij nooit harder dan 75km omdat het me alleen om het geluid gaat wat zo supervet is, daarom voel ik me zo genaaid dat ik voor snelheid gepakt ben terwijl ik niet eens te hard reed !!

Hij mag em toch niet aanhouden als die te hard KAN maar niet GAAT, te hard GAAN en te hard KUNNEN zijn 2 verschillende dingen! Een motor kan tog ook 300 terwijl je eigenlijk maar max. 120km in NL mag, waarom maken ze dan niet alle voertuigen precies zo dat ze alemaal exact 130km kunnen( 10km voor inhalen van auto's die 120 gaan ) maar nee dat doen ze niet, maar een auto of motor houden ze ook niet aan maar houden z epas aan bij het constateren dat ze te hard gaan, bij mij heeft die onmogelijk kunnen constateren dat ik te hard ging namelijk dat is het genaaide dat ik netjes reed en alsnog aangehouden word!!!!!!!!!

Wees maar blij dat je geen boete krijgt voor het geluid. Dat is nog het vervelendste van alles als je het mij vraagt.

Ben ook blij daarom.

Elke keer wanneer er weer zo'n lelijk opgevoerd 4-takt grafding langs mn auto rijdt begint mn alarm te flippen. :X:|


Dan heb je gewoon een kut-auto.
 
Eigen schuld. True, maar ik gedraag me supernetjes, rij nooit harder dan 75km omdat het me alleen om het geluid gaat wat zo supervet is, daarom voel ik me zo genaaid dat ik voor snelheid gepakt ben terwijl ik niet eens te hard reed !!

Hij mag em toch niet aanhouden als die te hard KAN maar niet GAAT, te hard GAAN en te hard KUNNEN zijn 2 verschillende dingen! Een motor kan tog ook 300 terwijl je eigenlijk maar max. 120km in NL mag, waarom maken ze dan niet alle voertuigen precies zo dat ze alemaal exact 130km kunnen( 10km voor inhalen van auto's die 120 gaan ) maar nee dat doen ze niet, maar een auto of motor houden ze ook niet aan maar houden z epas aan bij het constateren dat ze te hard gaan, bij mij heeft die onmogelijk kunnen constateren dat ik te hard ging namelijk dat is het genaaide dat ik netjes reed en alsnog aangehouden word!!!!!!!!!

Als je je hieraan gaat ergeren kun je beter stoppen met brommer rijden. Zo zit het goede rechtsysteem van Nederland nu inmekaar. Take it or leave it... :!
 
tja, wat een manier van denk heb jij 8p

je brommer KAN te hard, maar GAAT niet te hard op dat moment, dus dan zal ik wel niet in fout zijn. :X

Ze houden rekening met de snelheid die hij kan, en niet ging op dat moment.

en een agent heeft helemaal geen rechten nodig om jouw tegen te houden, als is het om te zeggen dat je spiegel krom staat....
 
Als je je hieraan gaat ergeren kun je beter stoppen met brommer rijden. Zo zit het goede rechtsysteem van Nederland nu inmekaar. Take it or leave it... :!

Waarom alles nemen zoals het is, alsof er geen uitzonderingen zijn. Iedereen word over 1 kam gestreken op deze manier, ik snap het ook wel dat je brommer niet te hard MAG gaan omdat er mensen zijn die zich niet kunnen inhouden en dat zijn er veel, en ikzelf kan me soms ook wel eens niet inhouden maar dat doe ik dna ook echt op alleen lange rechte asfalt stukken waar het gewoonweg veilig te noemen valt om harder te rijden.

Ik geef nu ook toe aan het rechtensysteem door men brommer weer te laten afvoeren omdat er geen woord mee te voeren valt met de politie tenzij je met 100.000 man gaat lopen protesteren..

Maar ff 2 dingen.

1: De politie mag me dus een boete geven hiervoor ook al heeft die niet geconstateerd dat die te hard gaat maar dat die gewoon dacht dat die te hard ging.

2: Is er ergens een tabel op internet waar je kunt zien hoeveel de boete ongeveer zal worden als je ervanuit gaat dat die ong 30/40/45km te hard zal gaan..

Harder dan 100km zal die niet gaan op de roller bank en al helemaal niet met correctie.


Sorry als ik soms geirriteerd deed tegen een van de mensen die een reactie geplaatst hebben maar ik vind het echt superkut dat ik men monster nu kwijt ben en da duurt ff voordat je weer zeg maar rustig bent bij mij dan..
 
owjha 1 dingetje, waarom mag de politie dat eigenlijk, waarom is dat bij niet 1 enkel ander voertuig zo dat die ieder moment aangehouden mag worden voor snelheid controle maar een brommer wel.. Als een auto 120KM rijd zal die NOOIT aangehouden worden tenzij die hele gare dingen doet.. Waarom is het niet gewoon net zo geregeld met een brommer als bij een auto..


Verder, thnx voor de reacties.

Heb die boetetabellen even bekeken, kom tussen 200/300E gok ik..( daar gaat weer 50 gram.. )
 
Omdat je op een bromfiets mag rijden vanaf 16 jaar en 9 vd 10 16 jarigen kunnen al niet normaal rijden met een bromfiets die 45km/h rijdt, laat staan harder.

Dus die vergelijking maken met een auto die 200+ km/h haalt slaat op kak
 
Uhhh de politie heeft volgens mij ten allen tijden het recht om gewoon op straat te gaan staan en tegen de eerste de beste scooter die ze zien rijden de berijder aan te houden en vervolgens het ding mee te nemen voor een controle. Hetzelfde als bijvoorbeeld een alcoholcontrole ofzo.
En als je ervoor kiest om je brommer op te voeren weet je toch dat dit kan gebeuren? Begin er anders niet aan.
 
Tjah, ik vindt het niet zijn eigen schuld, want vinden jullie het niet raar dat auto`s wel opgevoerd mogen worden, motors ook, en scooters niet?
Wat een achterlijke regeling vindt ik dit..
 
Tjah, ik vindt het niet zijn eigen schuld, want vinden jullie het niet raar dat auto`s wel opgevoerd mogen worden, motors ook, en scooters niet?
Wat een achterlijke regeling vindt ik dit..

onee, weer zon 15 jarige...

Nee auto's en motoren mogen helemaal niet onbeperkt opgevoerd worden, ik dácht dat je bij een vermogenstoename van +-10% ofzo al een nieuwe keuring nodig hebt.

Get used to it, zo werkt het in NL.
 
x|
onee, weer zon 15 jarige...

Nee auto's en motoren mogen helemaal niet onbeperkt opgevoerd worden, ik dácht dat je bij een vermogenstoename van +-10% ofzo al een nieuwe keuring nodig hebt.

Get used to it, zo werkt het in NL.

Ooit gehoord van de gentlemans agreement onder de fabrikanten. Autos worden begrenst op 250kmpu oid omdat het puur een agreement is onder de fabrikanten. En geheel niet wettelijk bepaald is :p

Bij keuring pleur jij gewoon je begrenser erop en klaar ben je is. Is puur een formeel iets. Met scooters DURF IK DIT NIET TESTELLEN DUS KAN JE GOED OP JUISTE EINDJE KNAUWEN MET JE COMMENT! stel ik even voorrop

Dit gaat niet op voor auto 8P

opvoeren mag je ten allen tijden, optrekken mag jij zo hard als je maar menselijk kan gaan is geen wet voor namelijk. Zolang je maar aan de max snelheid houd.

Hoe ik dit weet? Mooiste auto aan deze kant is geweest een mercedes e430 benzine v8 automaatje. Ding is 300pk standaard na wat tuning nog steeds netjes door zijn apk gekomen. Amg getuned betekende dus ook een verstevigd chassis en velgen waar je u tegen zegt. Deze auto was niet van mij overigens teduur voor mij om terijden zoiets. Maar van mijn ouweheer.

Deze zat over zijn orginele top heen thats the point, en die wagen kan je vertellen is was een raket op de weg. Niet zo vreemd met dat onder de kap. Echter waar het mij om ging is dat wij nooit een herkeuring hebben moeten doen en of rare dingen hebben moeten aanhalen om hem door de keuring heen tekrijgen vanwege het vermogen. :)

En nogmaals met scooters in nederland, heeij ik ben een buitenlander woon daar niet eens meer. Dus geen enkel idee..daar zul je ongetwijfeld gelijk in hebben. Die regels zijn belachelijk geworden daarzo x|

Is hier wel anders binnen dag heb je rijbewijs, en scooterkes zijn 110cc standaard. Helm? nog nooit van gehoord hier :# :# keur dat ook niet goed hoor veel doden op jaarbasis hier met name touristen die het moeten ontgelden.

Maar andere kant heerlijk kan lekker mijn gangetje gaan :winner:
 
Uhhh de politie heeft volgens mij ten allen tijden het recht om gewoon op straat te gaan staan en tegen de eerste de beste scooter die ze zien rijden de berijder aan te houden en vervolgens het ding mee te nemen voor een controle. Hetzelfde als bijvoorbeeld een alcoholcontrole ofzo.
En als je ervoor kiest om je brommer op te voeren weet je toch dat dit kan gebeuren? Begin er anders niet aan.


NOOOPE dus niet, politie heeft pas recht indien er daadwerkelijk INDICATIE is dat iets niet pluis is. Maw geldige reden, denk aan bv winkelcentrums vele mensen tuinen er in.

Hallo meneer open even u tasje svp. Als jij weigert kunnen ze je ZAK maken. Dat noemt men privacy rechten :) en dan moeten zewel de politie bellen. En lekker afwachten..politie heeft niet zomaar het recht om jou van straat teplukken en zo je spul ZONDER ENIGE GELDIGE reden meetenemen.
:)
 
Dat hebben ze wel. Leer er nou mee leven...

Je mag niet de constructie snelheid overtreden, en dit mogen ze controleren, klaar.

Je moet nog blij zijn dat je geen bekeuring hebt gehad voor het niet hebben van een motorrijbewijs, en de juiste verzekering etc.
 
Je moet nog blij zijn dat je geen bekeuring hebt gehad voor het niet hebben van een motorrijbewijs, en de juiste verzekering etc.

Inderdaad.

Je kan wel zo stoer blijven lullen en dingen zoeken om er onderuit te komen maar als je het mij vraagt ben je nog FLINK gematst.

- Je bent niet bevoegd om op voertuigen te rijden met 50+cc aangezien je geen motorrijbewijs hebt.
- Je bent dus ook niet verzekerd
- Overschrijding toegestane aantal dB's
- Opgevoerd rond rijden

Etc... Knijp je handen maar dicht dat het bij 200 á 300 euro blijft. Alle bekeuringen die je had kunnen krijgen liggen totaal op minimaal het 3-dubbele. (alleen onverzekerd rijden kost je al 230 euro)




Dan heb je gewoon een kut-auto.
Rrrrright... :L
 
Back
Top