2fast wand

Hoezo, ik heb enkel een 3tal foto's geplaatst van m'n krukas :| En dan is gelijk m'n cilinder stuk?

Echter, waaaaay offtopic. Mijn cilinder is wederom nog steeds als nieuw :)
 
Hoezo, ik heb enkel een 3tal foto's geplaatst van m'n krukas :| En dan is gelijk m'n cilinder stuk?

Echter, waaaaay offtopic. Mijn cilinder is wederom nog steeds als nieuw :)

Ow... Niet gezien :D

Idd Ontopic maar weer ;)
 
Ow... Niet gezien :D

Idd Ontopic maar weer ;)

als ze blijven loslaten, is het gewoon een legeringsfout, daar zijn ook oplossingen voor, maar tedeschi (althans de sealer van hem) kent dat niet.

tedeschi vergoed de wand, niet het opsturen en niet de zuiger, oftewel kost je altijd veel geld, wat hij wel doet ids netjes afwerken, dus cilinder is echt als nieuw
 
als ze blijven loslaten, is het gewoon een legeringsfout, daar zijn ook oplossingen voor, maar tedeschi (althans de sealer van hem) kent dat niet.

tedeschi vergoed de wand, niet het opsturen en niet de zuiger, oftewel kost je altijd veel geld, wat hij wel doet ids netjes afwerken, dus cilinder is echt als nieuw

Ik vroeg dat niet hoor ;)
 
mijne is onderweg naar heiko,
boring wordt iets vergroot zodat er een dikkere wand in kan bij powerseal en nadien afwerken/honen etc.
ben benieuwd :D
 
310€,incl. kopje aanpassen,nieuwe zuiger,voor & nabewerken etc & verzending.

hij wist me ook te vertellen dat er andere soort nickasil in komt,
of een ander productieproces althans.
omdat de meest gebruikte nickasil niet wil hechten dus door de foute legering van de cil,zo kan je wandjes blijven zetten.

ik las vanmiddag nog het topic van Ruud H. waarvan zen cil 3x de wand losgelaten heeft,steeds hersteld door tedeshi.
na de 3de x heeft ie maar een bigbore gekocht:+

ik heb trouwens toen ook een speed meeverzonden naar tedeshi voor een nieuwe wand,
benieuwd of die het zal uithouden(nog niet gedraaid).
en zoals heiko al zei,spul ziet er idd als nieuw uit als je het terugkrijgt.
 
Last edited:
ze hebben t zelfde nicasil, echter andere proces, zodat de foute legering geowoon goed wordt geseald, no problem aldus powerseal.

beunhaas zijn cilinder wordt dus:

powerseal
- gehoond,
- spijl in aluminium teruggelegd
- sealen
- honen
- spijl teruggleggen
- afwerken, bevels aanbrengen

HT
- opnieuw nameten
- honen (fijn)
- nadraaien voet en dek, zodat alles recht is
- nieuwe zuiger erbij
- kopje lagere compressie om detoneren tegen te gaan

om het even juist te formuleren, en dan krijg je aan t einde 310,- (incl 2x verzenden naar powerseal en weer terug)
 
Al met al gewoon belachelijk, vind €600,- voor de cilinder wel al genoeg.
Dus zou je er eigenlijk vanuit moeten gaan dat je daarbij zoveel geld meer kwijt bent omdat die wandjes KUT zijn.
 
ze hebben t zelfde nicasil, echter andere proces, zodat de foute legering geowoon goed wordt geseald, no problem aldus powerseal.

beunhaas zijn cilinder wordt dus:

powerseal
- gehoond,
- spijl in aluminium teruggelegd
- sealen
- honen
- spijl teruggleggen
- afwerken, bevels aanbrengen

HT
- opnieuw nameten
- honen (fijn)
- nadraaien voet en dek, zodat alles recht is
- nieuwe zuiger erbij
- kopje lagere compressie om detoneren tegen te gaan

om het even juist te formuleren, en dan krijg je aan t einde 310,- (incl 2x verzenden naar powerseal en weer terug)

En jij of powerseal garanderen dan dat het wel goed zit?
 
Ik heb vandaag de boel warmgelopen @ Jubbega. (In de terugloop naast Rene.)

Maar het Wandje heeft het vol gehouden!
 
Waarom zou je zoveel betalen voor een wand die het ook niet gaat houden als tedeshi het je vergoed?

wat bedoel je nou, want je opmerking slaat werkelijk nergens op.
ik garandeer niets, maar als ze weten, dat het een slechte legering is, kunnen ze daar maatregelen voor nemen, zodat alles perfect wordt. doen ze dat niet, dan loopt de wand er (misschien) ook uit.

dus nu garanderen zij WEL dat het goed blijft, en voor enkel sealen betaal je circa 150 met spijl terugleggen.

en wat betreft je opmerking, je kan t paar keer opsturen naar tedeschi, maar betaal wel de verzendkosten PLUS dat hij er weer uitloopt, dus kans hebt dat je een race mist, dus JA sommige kiezen daarvoor, ikzelf zou daar ook voor kiezen, want een wedstrijd missen betekend min of meer verliezen!

en elke keer na het sealen halen ze er weer een stukje af van de voet en kop, dus je compressieverhouding en je timingen worden ook anders
 
Last edited:
wat bedoel je nou, want je opmerking slaat werkelijk nergens op.
ik garandeer niets, maar als ze weten, dat het een slechte legering is, kunnen ze daar maatregelen voor nemen, zodat alles perfect wordt. doen ze dat niet, dan loopt de wand er (misschien) ook uit.

dus nu garanderen zij WEL dat het goed blijft, en voor enkel sealen betaal je circa 150 met spijl terugleggen.

en wat betreft je opmerking, je kan t paar keer opsturen naar tedeschi, maar betaal wel de verzendkosten PLUS dat hij er weer uitloopt, dus kans heb dat je een race mist, dus JA sommige kiezne daarvoor, ikzlef zou daar ook voor kiezen, want een wedstrijd missen betekend min of meer verliezen!

en leke keer na het sealen halen ze er weer een stukje af van de voet en kop, dus je compressieverhouding en je timingen worden ook anders

Dus nu zeg je toch dat het beter is dan als tedeschi het zou doen, of niet?
Je moet je niet altijd zo aangevallen voelen.
Want hem naar powerseal opsturen terwijl er dan een even slechte wand zou komen in te zitten dat slaat pas nergens op.
 
Back
Top