2Fast wand eruit

Status
Not open for further replies.
Kenker.. dit heb ik nog nooit gezien.

Dat witte poeder is kalk denk ?
Dan heeft gewoon alles onder water gestaan.

Maar op je eerste foto vindt ik die wand er wel maf uit zien. Lijkt wel of te dun was.. Zulke grote stukken heb ik nog nóóit gezien.

Wel zonde hoor..
Kep (nog) geen problemen gehad met me cilinder.
 
Kenker.. dit heb ik nog nooit gezien.

Dat witte poeder is kalk denk ?
Dan heeft gewoon alles onder water gestaan.

Maar op je eerste foto vindt ik die wand er wel maf uit zien. Lijkt wel of te dun was.. Zulke grote stukken heb ik nog nóóit gezien.

Wel zonde hoor..
Kep (nog) geen problemen gehad met me cilinder.

Buiten dat ie langzaam is :D

Die zuiger moet je ook vergoed zien te krijgen vent. Uit Jos haal je niks, dus ga dan maar naar die Italiaan zoals in dit topic al eerder genoemt is.
 
Buiten dat ie langzaam is :D

Die zuiger moet je ook vergoed zien te krijgen vent. Uit Jos haal je niks, dus ga dan maar naar die Italiaan zoals in dit topic al eerder genoemt is.

Ik probeer ook niks uit jos te krijgen :*

Iemand een email adres van tedeschi voor mij?
 
ik heb er al 2 gehad/getest waar de wand is uitgelopen !! en nee deze stonden zeker niet te arm..

meschien ook makkelijk om erbij te zetten wat jij er toen mee heb gedaan, zeld nieuwe wand in laten zetten? of terug gekoppelt naar trt? en hun jou een nieuwe cilinder vergoed?

laat het is weten!
 
Randje hoort niet..

En als dit de ex cili van Harjo is, dan heeft ie wel meer gelopen als 15min... als ik me nie vergis :)


Je vergist je :D

Blokje is alleen even bij dijman op de bank geweest, en heeft nooit op de weg gereden aangezien het frame niet echt vertouwd was.
 
Je vergist je :D

Blokje is alleen even bij dijman op de bank geweest, en heeft nooit op de weg gereden aangezien het frame niet echt vertouwd was.

Koop dus nooit een frame van Harjo!

Maar laat het even weten hoe het één en ander loopt! Ik ben wel benieuwt naar de uitkomst namelijk. I.v.m. die andere hobby beuner hier op het forum, die weg liep zonder te betalen!
 
meschien ook makkelijk om erbij te zetten wat jij er toen mee heb gedaan, zeld nieuwe wand in laten zetten? of terug gekoppelt naar trt? en hun jou een nieuwe cilinder vergoed?

laat het is weten!
Cilinder is opgestuurd naar Italie omdat hij vertrouwen in zijn product heeft
 
Als je een 2fast cilinder hebt die nog helemaal std is (dus niet aan gebeunt of al eens warm gelopen oid en untuned) en je alles netjes monteerd (slotspeling 0.15-0.20 / juiste zuigerspeling / juiste squish / tapeinden op juiste nm / etc) en je rijd met een normaal mengsel en normale olie verhouding +/- 1:45 (pro2 /a747) en je laat de cilinder rustig op temp komen/geen lekkend water/etc, kan je het ding gewoon NIET slopen zoals de TS zijn cilinder eruit ziet.

Die wand is gewoon losgekomen omdat ie keihard genaaid is...

Ik hoop voor je dat je iets kan regelen met die gene in italie maar ik zou het heel erg vreemd vinden als die je een nieuwe zou geven want imo is dit echt geen cilinder fout.
Je moet misschien met deze cilinder iets voorzichtiger zijn maar ik heb zonder nx nergens problemen mee.

edit
Met nx ( te weinig brandstof) liep ie bij mij kapot. Precies zoals die van jou er nu uit ziet...
 
Last edited:
op tapeinden loopt ie echt niet vast...

dat is weer zo'n fabeltje dat iemand in de wereld heeft geholpen....

Dat "fabeltje" komt bij Koopmans vandaan.
Dit hebben ze toen "verzonnen" ergens in 2002/2003 toen ik met mijn Manston enkele keren een warmloper had waarbij de slijtsporen precies op de tapeinden zaten.

Sindsdien heb ik een moment sleutel aangeschaft en nooit meer een dergelijke warmloper gehad.

Dus een fabeltje is het niet , het hangt van meerdere factoren af , maar te strak aandraaien kan dus wel gevolgen hebben.

Maar de tapeinden lijken bij deze cilinder niet de oorzaak. Ze zouden dan meer opzij moeten zitten en het Nicasil zou dan daar er ook af zijn.

Misschien dat de hechting ook niet zo goed was , maar hij is iig goed heet gelopen.
Misschien door lucht in het systeem oid want de waterlekkage komt ook niet zomaar.

Bij de Manston zag je dit ook alleen kreeg deze meteen de stempel kut cilinder.
Dus de 2f4r is ook een kutcilinder +ralf+
 
uhm , waarom heb je het met crosser ook dan, deze hebben de tapeinden aan de buitenkant...

verder ga ik er niet over zeuren , ieder zijn eigen geloof ;)
 
Ik heb tedeschi net een mail gestuurd. Maar even afwachten wat ik daarvan hoor.

Ook kreeg ik paar dagen geleden nog een pm van iemand. Naam maak ik niet bekend, hij pmd mij niet voor niets.

Beste 2fast eigenaar,

ik kan je paar dingen zeggen,

en dit mag je gewoon posten!!!

mensen die praten over jou foute manier van monteren:

BESTE ZOGENAAMDE SLIMME MENSEN,

1. een wand kan en mag er nooit uilopen hoe arm, met zonder olie staat, er kan hooguit een groef in je cilinder ontstaan, dat betekend dus voor de mensen die het dus weer zo goed weten. Een slechte hechting van het nicasil zorgt alleen ervoor dat de wadn eruit kan lopen.

BMW, Jaguar hadden dit probleem ook toen ze begonnen met nicasilen. Oftewel beginnede sealers hebben zo vaak dit probleem.

2. zoals de rest van de slimme mensen kan zien, zie je wel dat de cilinder te strak heeft gestaan.

3. ik kreeg wel garantie, maar had ook geen scahde dan dat van het eruitgelopen nicasil!

4. het gebaalt over een te arm mengsel, is een kwestie van geen goede afstelling van lucht/bezine! dit heeft dus geen fuck te maken met het eruit lopen van het nicasil.

5. sterker nog, bij mij liet de wand los op de plek waar de kop OVER de wand zit, dus waar de zuiger t nicasil NIET raakt.

verklaar dat maar eens!

Mvg jullie weten wel wie
 
Nou daar is het kwartje nog niet helemaal gevalle denk?

het lijkt mij nu wel duidelijk dat de wand gewoon niet altijd goed is @ 2fast4prutzors :+
 
Als je dan zo sterk in je schoenen staat post dan gewoon hier..
Ik ben van mening dat de cilinder/wand kapot zijn gegaan door een te krap mengsel zoals meerdere mensen hier denken. Dat de hechting van de wand misschien niet 100% was zal altijd gissen blijven.
Dat dit nooit kan gebeuren als een cilinder goed gesealed is komt bij mij wel over als klinkklare onzin, ik heb ook cilinders gezien die 3 jaar lang goed gedraaid hebben waarbij alsnog de wand eruit kwam. En je kan mij niet wijsmaken dat als de wand niet goed gehecht was hij er dan in de 3 jaar ervoor niet allang uit had moeten lopen.
 
Als je dan zo sterk in je schoenen staat post dan gewoon hier..
Ik ben van mening dat de cilinder/wand kapot zijn gegaan door een te krap mengsel zoals meerdere mensen hier denken. Dat de hechting van de wand misschien niet 100% was zal altijd gissen blijven.
Dat dit nooit kan gebeuren als een cilinder goed gesealed is komt bij mij wel over als klinkklare onzin, ik heb ook cilinders gezien die 3 jaar lang goed gedraaid hebben waarbij alsnog de wand eruit kwam. En je kan mij niet wijsmaken dat als de wand niet goed gehecht was hij er dan in de 3 jaar ervoor niet allang uit had moeten lopen.

Maar het feit is wel dat dit bij veel mensen gebeurd. Zal iedereen dan met een te krap mengsel rijden? Dat geloof ik niet. En waarom zou tedeschi sommige cilinders terug nemen als de wand goed zou zijn. Heb nog nooit gehoord dat malossi oid dat doet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top