2Fast wand eruit

Status
Not open for further replies.
Nog even een foto van de tapeindes. De voorste onderin nog normale kleur, de rest is wit uitgeslagen. Als je dat het er af gaat krabben is het beetje poeder achtig zeg maar.

2r1zv2s.jpg
 
wat mij op valt waar je tapeinden wit uitgeslagen zijn. zitten ook de krassen in je cilinder.

ik denk dat hij licht water heeft gelekt en bij de vrije run veel meer water is gaan lekken. toen is hij door het water kapot gelopen.
 
wel jammer van gister rene. Het ding begon als maar mooier te lopen en 25,5 had er zeker in gezeten:)

Jah hij liep mooi :). Die 25,5 komt er nog wel ;) Las net een topic dat tedeschi het kosteloos schijnt te vergoeden. Maar even contact opnemen voordat ik besluit om het te sealen.

Zat net nog even naar het kopje te kijken en vond 2 plekken waar een opstekend randje zit. Hoort dit zo bij 2fast? Was mij nog niet opgevallen namelijk.

Op de foto zie je 1 maar 4 cm naar links zit nog zo'n randje

40pg7z8.jpg
 
Het lijkt mij dat die ook wel een beetje krap stond , want ik reed met sp 150 en hij ging al detoneren. Misschien raar gezegt maar was het niet tekoud dat jullie hem hebben open getroken want ken het nog wel die van Nick , ik rond rijden gas er op boem bam uit , alleen gelukkig niet de want er uit .Maar hij komt goed over een waar de punten zitten ook bij de tapeinde .

Het is klote maar je het is nou eenmaal gebeurt niets meer aan tedoen .

succes
 
Het lijkt mij dat die ook wel een beetje krap stond , want ik reed met sp 150 en hij ging al detoneren. Misschien raar gezegt maar was het niet tekoud dat jullie hem hebben open getroken want ken het nog wel die van Nick , ik rond rijden gas er op boem bam uit , alleen gelukkig niet de want er uit .Maar hij komt goed over een waar de punten zitten ook bij de tapeinde .

Het is klote maar je het is nou eenmaal gebeurt niets meer aan tedoen .

succes

Hij was zeker niet te koud. We hebben voor de fatale run nog 3 geblokkeerde gedaan. Toen rollen erin, 1ste vrije run ging goed, de 2de wat minder :p

Maar heb jij je 2fast los liggen? Zou je even naar het kopje willen kijken en naar mijn foto hierboven. Kijken of dat opstaande randje zo hoort.
 
Hij was zeker niet te koud. We hebben voor de fatale run nog 3 geblokkeerde gedaan. Toen rollen erin, 1ste vrije run ging goed, de 2de wat minder :p

Maar heb jij je 2fast los liggen? Zou je even naar het kopje willen kijken en naar mijn foto hierboven. Kijken of dat opstaande randje zo hoort.


okej , Nee die rand hoor echt niet zo. lijkt me dat hij daar door wel gaat lekken of niet ?
 
op tapeinden loopt ie echt niet vast...

dat is weer zo'n fabeltje dat iemand in de wereld heeft geholpen....

Beetje logisch nadenken?
Maar je moet met dit fabeltje uiteraard zelf weten wat je doet...
Ik heb er iig ervaring mee dat cilinders peren als ik ze te vast zet.


TS , dit is echt te weinig smering geweest.
Wat is rijk zetten? Je kan wel veel olie in de tank gooien waardoor ie stottert maar dan kan ie te weinig benzine krijgen waardoor ie vast peert...
Je kan wel een grote sproeier monteren waardoor ie stottert maar als je te weinig olie gebruikt loopt het alsnog kapot...
Dus imo moet je eerst je mengsel zo snel mogelijk perfect hebben (Dus niet te rijk of te arm ) met een normale/constante olie verhouding. Dan pas gaan knallen en verder afstellen.

Water of slechte menging van de olie kunnen in dit geval ook de oorzaak zijn geweest.

btw , is deze cilinder ooit al eens gesealed?
 
zit zo cilinderkop wel gecentreert met busjes of een rand of iets? dat de verbrandingskamer altijd recht achter de zuiger zit:)

anders kan ik ook iets verschoven zijn....
 
ik heb dit ook eerder gehoord,
namelijk van mijn tuner die met zijn gloednieuwe 2fast op de bank stond
 
Mja 1:35 is ook niet echt schokkend.

Is er een pakking uitgeknald?

Nee pakkingen zijn nog heel

@ Rob

Hij zit natuurlijk over de tapeindes maar je zou hem op 2 manieren erop kunnen zetten.

@ A-Bizar

Cilinder is nog nooit geseald. Had 15 min gelopen voordat ik ermee op de bank ging.

Maar niemand die even zijn kopje los heeft liggen en kan kijken naar dat randje?
 
Beetje logisch nadenken?
Maar je moet met dit fabeltje uiteraard zelf weten wat je doet...
Ik heb er iig ervaring mee dat cilinders peren als ik ze te vast zet.


TS , dit is echt te weinig smering geweest.
Wat is rijk zetten? Je kan wel veel olie in de tank gooien waardoor ie stottert maar dan kan ie te weinig benzine krijgen waardoor ie vast peert...
Je kan wel een grote sproeier monteren waardoor ie stottert maar als je te weinig olie gebruikt loopt het alsnog kapot...
Dus imo moet je eerst je mengsel zo snel mogelijk perfect hebben (Dus niet te rijk of te arm ) met een normale/constante olie verhouding. Dan pas gaan knallen en verder afstellen.

Water of slechte menging van de olie kunnen in dit geval ook de oorzaak zijn geweest.

btw , is deze cilinder ooit al eens gesealed?


ik draai cilinders gewoon met de hand aan , en soms ook vrij vast , waarom gebeurd het bij mij niet dan?

ik zou niet weten waarom een cilinder zou moeten vastlopen op tapeinden , dat is IMO gewoon gelul of een excuus oid..

bij onze classic 50cc's zitten de tapeinden zelfs letterlijk tegen de cilinder aan en draait 16.000 tpm , en die draaien we ook zo met de hand aan , dan zou die ook vast moeten lopen ..

als je de tapeinden echt te vast draai draai je ze gewoon kapot btw..
 
Had 15 min gelopen voordat ik ermee op de bank ging.

Maar niemand die even zijn kopje los heeft liggen en kan kijken naar dat randje?


Randje hoort niet..

En als dit de ex cili van Harjo is, dan heeft ie wel meer gelopen als 15min... als ik me nie vergis :)
 
Randje hoort niet..

En als dit de ex cili van Harjo is, dan heeft ie wel meer gelopen als 15min... als ik me nie vergis :)

Ok dank je

En dit is idd de ex cilinder van Harjo. Meen dat ie zei dat ie dat gelopen had, maar maakt verder ook niet uit.

Ik ga volgende week even naar dijkman, kijken wat hun ervan(qua 'garantie'). En anders maar laten sealen.
 
Ok dank je

En dit is idd de ex cilinder van Harjo. Meen dat ie zei dat ie dat gelopen had, maar maakt verder ook niet uit.

Ik ga volgende week even naar dijkman, kijken wat hun ervan(qua 'garantie'). En anders maar laten sealen.

qua garantie op die 2fast bij dijkman kun je wel vergeten, beter je tijd in die italiaan steken :) kijken of hij nog wat vergoed
 
qua garantie op die 2fast bij dijkman kun je wel vergeten, beter je tijd in die italiaan steken :) kijken of hij nog wat vergoed

Sorry, zei het verkeerd. Ik bedoelde kijken of hun het al eerder meegemaakt hebben. En dan natuurlijk wel via tedeschi. En ik moet toch nieuwe zuiger hebben dus neem gelijk alles mee.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top