1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

2Fast wand eruit

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by René S., 24 November 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. René S.

    René S. 6.26

    Joined:
    9 October 2004
    Messages:
    1,988
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Hallo

    Gister ben ik wezen testen met mijn 2fast op de testbank. Ging allemaal goed, bijna alleen maar geblokeerd gemeten. Op het einde nog 1 vrije run om te kijken hoeveel er uit kwam en toen naaide die op 14k.

    Cilinder enzo eraf gehaald en er zijn stukken uit de wand. Zelfs in de uitlaat poort mist een stukje. Probleem is, we weten niet waardoor.

    Mengsel stond nog te rijk
    Geen detonatie.
    Squish op 0.6

    Ik hoorde dat meerdere mensen de wand eruit hadden liggen en dat hier nog garantie op zit. Weet iemand hier meer van?

    /edit

    Kleine toevoeging. Hij lekte gelijk kvs bij de kop weg. Na een nachtje gestaan te hebben was meer dan de helft uit het koelsysteem. Dus mischien water in de cilinder waardoor ie te weinig smering kreeg?

    Hier even een paar foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    #1
    Last edited: 24 November 2006
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. EGT

    EGT New Member

    Joined:
    11 August 2002
    Messages:
    1,308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hoe zat het met de temperatuur van de cilinder en het koelwater?
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. dieselmaniac

    dieselmaniac Zupermen

    Joined:
    12 January 2003
    Messages:
    2,864
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ik dacht ergens gelezen te hebben dat je em moet terugsturen naar italie, waar die waarschijnlijk vergoed kon worden, of een nieuwe wand
     
    #3
  6. Aerox-Evo70

    Aerox-Evo70 No Title

    Joined:
    16 September 2002
    Messages:
    6,024
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    die wordt niet vergoed hoor, het is duidelijk te zien dat ie geen smering heeft gehad.
     
    #4
  7. Harjo

    Harjo Dijkman Crew

    Joined:
    7 August 2005
    Messages:
    1,951
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    *huilt* M'n oude cil...

    Erg jammer, wat ik van de topic starter hoorde was de cil gewoon aan te raken naar de warmloper/ vastloper (hoe je het wil noemen).
    Dus niet extreem heet ofzo.
    Koelwater temp weet ik niet.

    Mijns inziens lijkt het op een erge warmloper, maar de wand had niet zo los mogen laten.
     
    #5
  8. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    zoals ik het bekijk heeft ie wel te arm gestaan en/of weinig smering oid..

    heb je ook een foto van de bovenkant zuiger en de kop?
     
    #6
  9. Big B NRG

    Big B NRG Need tuning? PM!

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    4,469
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Cilinder niet te vast aangedraaid? Het zit allemaal ter hoogte van de tapenden.
     
    #7
  10. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    watertemp was 40 graden ongeveer
     
    #8
  11. Melvin

    Melvin "voorheen toxicrox"

    Joined:
    12 May 2006
    Messages:
    325
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    duidelijk geval van geen smering. erg zonde btw :(
     
    #9
  12. BartR.

    BartR. Almost Retired!

    Joined:
    31 January 2004
    Messages:
    1,245
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Te weinig smering iig. Ook is hij bij de tapeinden het meest aangelopen, dus deze zou je misschien wel iets te strak hebben aangedraait?
     
    #10
  13. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Waarschijnlijk combinatie van factoren. Die hier al genoemd zijn. Reed je ook wel met een goeie bougie?
     
    #11
  14. Evert@Zip

    Evert@Zip Vist teveel..

    Joined:
    11 October 2003
    Messages:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Waardoor er dus ook spanning op de wand stond met dit als resultaat.
    Je kan denk ik zoiezo wel een mailtje sturen met duidelijke foto's van de schade. Dan kan je hun oordeel horen. Maar denk niet dat je een vergoeding kan verwachten.
     
    #12
  15. Denna

    Denna Soes Bolkont

    Joined:
    12 March 2003
    Messages:
    5,356
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Idd een duidelijk geval van meerdere factoren , die allemaal al genoemd zijn . Weinig smering , ook duidelijk de te strakke tapeinden en misschien zelfs nog wat te koud fatsoendelijk met het ding gas te gaan geven , onder deze omstandigheden.
     
    #13
  16. RoP#52

    RoP#52 New Member

    Joined:
    24 July 2003
    Messages:
    3,071
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    op hoeveel NM had jij die tapende's vast staan.

    ik geloof niet in een verkeerde bougie, want dan fik je een gat in je zuiger.

    en smering zal ik het ook niet gooien hoe ik het zo zie:)
     
    #14
  17. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hij loopt altijd bij de tapeinden aan, daar zit gewoon het meeste materiaal....... heeft meestal niets met aandraaien te maken
     
    #15
    Last edited: 24 November 2006
  18. René S.

    René S. 6.26

    Joined:
    9 October 2004
    Messages:
    1,988
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    De cilinder was niet te warm geworden. Die konden we, zoals harjo al zei nog gewoon aanraken en hand erop houden. Radje was ook niet heet, gewoon lekker warm. De temp zelf weet ik niet omdat de meter sneuvelde halverwege. Maar we hebben een uur met meter gebankt en kwam niet boven de 50 gr.

    Tapeindes heb ik met de hand vast gezet aangezien ik mijn momentsleutel niet vertrouw. Heb in het verleden 4 setjes tapeinden verneukt(afgebroken) terwijl hij gewoon op 11Nm stond.

    Dan de smering. Die stond na mijn inziens rijk genoeg. Met geblokkeerd banken stotterde hij zelfs en kwam ie wat moeilijk hoog in toeren. Rij met echt keihin, sproeier 145.

    Bougie is een Denso34

    Maar we hebben totaal 2 uur gebankt en er was niks aan de hand voor de naaier. Geen vermogen verlies o.i.d, helemaal niets. Wel gelijk nadat ie naaide lag er water op de bank. Ook lekte hij veel water bij de kop weg. En zijn mijn tapeinden wit uitgeslagen.

    Hier nog 2 foto's van zuiger en kop.

    [​IMG]

    Die putjes heeft de vorige eigenaar om handen gehad :p
    [​IMG]
     
    #16
  19. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Water zal het probleem wel geweest zijn. Voor je gevoel loopt ie dan ook rijk.
     
    #17
  20. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    op tapeinden loopt ie echt niet vast...

    dat is weer zo'n fabeltje dat iemand in de wereld heeft geholpen....
     
    #18
  21. René S.

    René S. 6.26

    Joined:
    9 October 2004
    Messages:
    1,988
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik bedoelde eigenlijk dat ergens iets geknapt is waardoor er water in de cilinder is gekomen. Dan smeert het niet goed meer en loopt ie kapot. Weet niet of dat mogelijk zou kunnen zijn.

    In de vrije run stotterde hij overigens verder niet. En sproeier 145 in keihin moet ook gewoon zijn lijkt me. Olie had ik 1:35 gedaan, k gebruik putoline (20 euro de fles)
     
    #19
  22. Jasper V

    Jasper V Hej nog rol'n?

    Joined:
    30 September 2001
    Messages:
    3,209
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Bij een geblokkeerde meting krijgt de cilinder lang niet zoveel op zijn donder als bij een vrije meting.

    Ik denk ook dat je het probleem bij het water moet zoeken.
     
    #20
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page