"2 fast for race" kit

Status
Not open for further replies.
TP Erik Aerox R said:
Daar gaat het niet om, we hebben die set verkocht in de veronderstelling dat er misschien max 5 van die setjes in omloop kwamen. Dan heb je iets speciaals, nu ook nog wel maar et is toch minder ;)

idd, maar aan de andere kant toch wel beter ook weer.
ik was al stik jaloers op de mensen die er 1 hebben, maar straks rijdt iedereen ermee dus hoeft t nie meer :L :D
 
firefox-prorace said:
of dat je bruut vermogen scoort en hij loopt vast.... dan wil je off course weer zon cilinder.. en als die dan echt moeilijk te krijgen zijn .... tsja

Gelukkig hebben we dan "seal" bedrijven, die keurig netjes, een gloedjenieuwe nicasil-wand voor je in de cilinder zetten.
 
Volgens mij heeft er in nederland nog geen een 2f4r kit 1 seconde gedraaid(behalve bij koopmans) en er wordt nu al gelult over warm/vaslopers :S.
 
Ik vraag me af hoe het zit met de verkrijgbaarheid van losse zuigers in verschillende maten...
 
Je hebt Malossi Zuigers met dat soort boringen..of ze passen is natuurlijk een 2e :p , dat is te meten natuurlijk.

Ik heb hier nog een nieuwe malossi 80cc zuiger liggen (van holfg maargoed).
 
Dat snap ik ook wel maar ik vraag me af hoe het met de bolling van de zuiger zit. De drijfstanglengte van deze asjes was toch 85mm?
 
zuigers worden geleverd door Vertex, zo'n beetje de grootste zuiger leverancier ter wereld. ze doen ook de zuigers voor veel racers en crossers en hebben ALLES, behalve wat speciaal op maat gemaakt met bepaalde vormen ed, gewoon op voorraad. ook de 2f4r zuigers zijn gewoon op voorraad. site is www.vertexpistons.com en dan moet je bij motorcycles kijken in products. staat zowiezo een MHR zuiger 47,6 bij...
op de zuiger staat trouwens dat t een B versie is (de onze iig) en dat ie een boring heeft van 47,56
niet boeiend maar wel informatie :)
 
Jacco said:
Wat zal ik lachen om diegenen die nu met een grote bek rondlopen, als die cillindertjes van een fortuin vastlopen straks joh :D:*

Ik ook man, zal der echt gigantisch om kunnen lachen :D

firefox-prorace said:
nou het lijkt mij eigg ook niet leuk als je 1 van die cilinders hebt.. en je krijgt een warmlopert ... en er zijn geen zuigers etc voor te krijgen....

of dat je bruut vermogen scoort en hij loopt vast.... dan wil je off course weer zon cilinder.. en als die dan echt moeilijk te krijgen zijn .... tsja

Stel zo'n setje loopt vast dan hoef je echt niet opnieuw een 2f4r te halen, zo'n 2f4r set gaat hard maar een Speed ook dus dat gaat opzich niet helemaal op.
 
ga er maar van uit dat een speed en een 2f4r niet met elkaar te vergelijken zijn. hier op t forum is t hoogst wat er gescoord wordt zo rond de 22 pk met een 70. en die tedechi gaat daar ff overheen met 27 pk. nogal een verschil.....
 
ManourtF said:
ga er maar van uit dat een speed en een 2f4r niet met elkaar te vergelijken zijn. hier op t forum is t hoogst wat er gescoord wordt zo rond de 22 pk met een 70. en die tedechi gaat daar ff overheen met 27 pk. nogal een verschil.....


Het is echt niet zo dat je die tedeschi er op zet gelijk 27 pk heb. Er is een iemand geweest die dat gescoord heeft. Maar niemand weet of dat aan de krukas of aan het achterwiel was. Daarbij komt dat hun mischien hulp van die man zelf hebben gehad. Die dus bij malossi werkt dus ook de ideeen achter het hele plaatje weet. En de cilinder ontworpen heeft. Ik denk dat een hoop mensen zijn die denken dat als je dit monteerd 27 pk heb. Nou ik denk het niet. Omdat te halen zit er echt heel veel tijd en test werk in.
 
Enrico@nrg said:
Ik zeg: Neen :) Ik wil de eerste met 24+ pk nog wel eens zien op de dynojet bank..

En ik ook. 90% hier op het forum weet niet eens hoe je een goed blok in mekaar zet. (ik ook niet) Maar weet wel redelijk waar je aan moet houden. Pas als je alle puntjes op de i vindt zal je hoog scoren. En dan kan het ook nog best zo zijn. Dat het maandag goed scoort en dinsdag al een stuk minder.
 
zo bedoel ik het niet. het maximum wat hier wordt gehaald door bijv Twins zit rond de 22 + pk. daar zit extreem veel werk in en de mensen van Twins hebben egt wel de technische Know How die te vergelijken is met velen van Malossi. Malossi zit met hun speeds in de races ook zo rond die score. Als je dan gewoon kijkt wat er maximaal met een speed en maximaal met een 2f4r is neergezet kan je tog concluderen dat een 2f4r een snellere cilinder is die meer vermogen geeft en dus niet te vergelijken is??
 
ik heb over twins en de jager gehoord dat ze ondertussen allebei 23pk+ hebben gescoord met 70cc......
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top