Booster
Reaction score
2

Profile posts Latest activity Postings About

  • Hoe je tweewieler terug draaiende krijgen en hoe hem af te stellen voor beginners.

    Aller eerst, heb je 0 ervaring met sleutelen, begin er niet aan! ;)
    Maar ga je toch zelf sleutelen dan begin je hier.
    Volg alle puntjes nauwkeurig en alles wat onderstreept is moet je nauwgezet volgen!

    - Werk ordelijk en zuiver! Een beetje vuil kan alles om zeep helpen!
    - gebruikt altijd het juiste gereedschap voor de de juiste klus!

    De cilinder en ontsteking.

    Draai de bougie uit de cilinder en kijk of de bougie/bougiedop niet aan vervanging toe zijn.
    Check dan of er een vonk is door de bougie in de dop maar uit de cilinder tegen de massa van je machine te houden en dan te starten, nu zou je een kleine vonk moeten zien (opgepast voor schokken dus enkel het plastiek aanraken).
    Bougie terug erin draaien met de hand, vast zetten met de sleutel.
    Dan is het het beste dat je je cilinder demonteert om te checke op slijtage en beschadigingen en te late opmeten om te kijken of hij niet op is.
    Bij het her monteren van je cilinder en uitlaat altijd nieuwe pakkingen gebruiken!
    -Ben je vrij zeker dat hij nog goed is check dan de compressie door je duim op het bougie gat te houden tijden het starten, dan moet er zoveel druk ontstaat dat je je duim niet op het gat kan houden.

    De carburator, luchtfilter en membraan.

    Eerst de carb volledig open halen en goed proper maken, dan alle gaatjes in de carb en de carb zelf goed uitspuiten met een luchtdrukpistool en compressor.
    Zet de gasnaald op de middelste stand.
    Dan de carb juist terug in elkaar zetten.
    Luchtstelschroef altijd 1,5 slag open draaien.
    Kijk nu na of je membraan goed afsluit en zuiver is of eventueel zelfs vervangen moet worden.
    Dan de carb en een originele standaard luchtfilter in perfecte staat monteren en wel zo dat er nergens valse lucht getrokken kan worden.
    Daarna stel je de sproeier maat af naargelang de bougie kleur.
    Is dit allemaal goed, dan pas ga je de overbrenging afstellen.

    Overbrenging.

    Gebruik voor het werken aan vario of koppeling altijd een vario/koppelingsleutel of lucht-tol, nooit een zuigerstop of beitel oid.
    Je drukveer vervangen doe je met een bankschroef of koppelings-demonteersleutel
    Kijk dan of je vario, koppeling en v-snaar niet aan vervanging toe zijn.
    Koop dan een paar setjes trekveren, vario rollen en een paar verschillende drukveren en ga testen, zomaar zeggen wat voor jouw setup het beste is is bijna onmogelijk.
    Enkel een brede richtlijn is mogelijk als je de volledige setup kent van je rijtuig.


    Succes!
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
Back
Top